De knuppel in het forum hoenderhok; hoeveel problemen heb jij met jouw 850/X70?

Gestart door Brambo67, 29-05-2007 15:56:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Problemen.... neuh nie echt.  ;)
Lambda sondes, LMM's, remmen, koppakkingen etc. zijn gewoon delen met een X levensduur.
Omdat de rest van een gemiddelde 850 zo onbenullig lang mee gaat, ga je die zaken gewoon een keer tegen komen.
Zijn dat dan " problemen"  of is dat normale slijtage ?

Ik heb bijna alleen gewoon onderhoud dat hoort bij een auto met 347.000+ km's.

Olie/filters, Remmen, Bandjes,
Lucht en airco filters, Lampjes, Ashoezen.
Een revisiebak die het 4000 km na de revisie opgaf. (dat was na constatering wel een stevige borrel waard  ;) )
En daarnaast een heleboel verbeteringen en andere kleine dingetjes die het hobby'en aan een 850 leuk maken.

affijn, niks bijzonders.


BenC70ES

van 130.000-210.000km:

-LMM
-Electronische gasklep
-Thermostaat (eigenlijk normale slijtage)
-Airco verdamper

verder normale slijtage.

C70 van ouders, van 0 - 55.000km:  buiten de voorste remblokjes nog niets vervangen!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

thuur

Citaat van: Brambo67 op 29-05-2007 15:56:46
- deursloten die meer dan gemiddeld de geest geven
- alarmproblemen
- dashboards die los komen
- enz. enz.


??? Dat zijn toch geen typische dingen volgens mij.... Behalve de toplaag van de eerste lichting 850's zijn mij geen dashboardproblemen bekend.

En zoals al vaker gezegd: de remmen zijn niet onderbemeten/slecht/ofnogergerewoorden. Ze zijn voldoende bij normaal gebruik. Als je vaak van 120 naar 50 moet remmen in een korte periode, dan rijd je niet te snel, maar dan rijd je te hard. En circuitklaar komen ze niet uit de fabriek.. Ok, je houdt weinig over en remklauwen gaan vastzitten na een jaar of 10, maarja, mag het? Gewoon meenemen als regulier onderhoud (hele rimram vervangen). De handrem is wel een zwak punt.

De airco is inderdaad geen sterk punt.

Wat mij tegenviel van mijn 100% dealeronderhouden T5je is dat de remmen slecht zijn onderhouden (schijven op, blokken over de helft, haperende handrem), verdeelkap+rotor nog origineel waren, plat reservewiel met een dikke spijker erin, onderste motorsteun gescheurd, een behoorlijk smerig koelwaterreservoir (was zwart) en een leeggelopen airco. Maarja, na 10 jaar en 340dkm: haal ze maar uit. Tenslotte is het knie-tje van de carterontluchting me tot 3x toe gescheurd :-X


Gr ;)

Turbobiker

Enige probleem was serieus gebrek aan vermogen... ;D



- turbo kapot na aankoop en toen begonnen de problemen pas echt (begin niet aan tuning)(sorry Marc ;) )
De Tussenpaus

Emiel


Emiel

Ik ga geen lijstje samenstellen, dan ligt het forum eruit... :eusa_whistle:

The Saint

Wat een hokken, die 850's/X70's. Hoenderhokken, om precies te zijn  ;D

Au serieux: Ze worden oud, daar moet je wel rekening mee houden. Moeilijk te vergelijken met andere auto's bovendien, want de meeste halen de leeftijden en kilometrages niet die onze auto's wel halen.

En dan nog: Ik heb de mijne (en mijn P1800, 850 T-5, V70 R) nooit gekocht om hun betrouwbaarheid, want dan had ik wel een jap gekocht (waar ik heel goede ervaringen mee heb). En zeg nou zelf, wat ziet R beter uit, een C70 classic of een Vectra of Corolla of i.d.  :-X
No shirt no shoes, no pinball

Vertigo

Valt wel mee eigenlijk. Buiten regulier onderhoud alleen de airco

Misha

Citaat van: Brambo67 op 29-05-2007 16:21:49
...ik heb echter ook 130 dkm op een VW Passat TDI gereden in drie jaar tijd.
Gewoon met maar 1 stuurhuis  ?
Da's netjes dan. Sommigen hebben er dan al 2 gehad.. ;D

Het valt wel vaker op, dat mensen "verrast" lijken te zijn als er bij 4 ton een keerring uitligt, een draagarm vervangen moet worden enz. Maar dat komt dan vooral omdat het eigenlijk verder niet opvalt dat de auto al zoveel KM 'ervaring' heeft: het blijft gewoon redelijk strak rijden.

Ook wel eens wat gelezen over iemand die mopperde over dat bij de S70 de afstandspennen van de stabi's ook al  bij 2 ton de geest gaven..
Gewoon zien als het  ultieme bewijs dat de autos bij normaal onderhoud erg lang meekunnen.

En ja, het is mechaniek dus het kan stuk... en het gaat ook stuk... maar wel goeie mechaniek met een hoop reserve. altijd goedkoper idd dan elke 3 jaar een andere auto kopen vanwege de KM-stand..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

jberg

v70 1999 van 121000 tot 142000 km niets,

m'n pa van 400000 tot 450000 alleen airco compressor

over passat tdi gesproken, daar sneuvelen de lmm bij bosjes van


Kris

855 (1995) 120000 tot 145000 (heden)

thermostaat en volgens mij gaat binnenkort de aircopomp... :'(
verder zit er heel iets speling in de reactiestang zodat je hem op een klinkerweg iets hoort rammelen, maar dat vind ik nog acceptabel.

verder (nog) niets  ;D klop klop klop (afkloppen)
Is het een vogel...?? Is het een vliegtuig...?? Nee het is een VOLVO!!

Topsport180

C70 T5 MY 1999
Eind vorig jaar gekocht met 103.000 KM, heeft nu bijna 108.000 KM gelopen.

- Microswitchen in deursloten functioneren niet meer goed (noodgedwongen heb ik een aantal lampjes los gehaald; 1x lege accu gehad door "binnenverlichting perikelen")
- Kachelradiator is gesneuveld (witte rook uit ventilatieroosters+koelvloeistofpeil daalde alsmaar); gelukkig viel het merendeel van de kosten onder de garantie (250 EUR van de 600 EUR zelf betaald)
- Handremwerking zwaar beneden de maat

Verder ben ik buitengewoon tevreden over mijn Silberpfeile  ;D
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

nico

mijn 850 GLT uit '92 gekocht in 2000 met 260.000 op de teller
buiten zijn normale onderhoud (filters, olie, remmen, distributieriem enz)
geen wereldschokkende zaken, alleen radiateur lek, relais v/h alarm, uitlaatdemper vernieuwd
een paar weken geleden met 370.000 op de teller ingeruild voor een 98er S70 met 135.000 op de teller
deze auto zonder garantie gekocht bij een volvo dealer (ondanks dat hij ook alweer bijna 9 jaar
oud is)
en ook nu verwacht ik geen wereldschokkende zaken tegen te komen

nico

innocenti

2x volvo 400 serie gehad. Nu mn 2de 850. Van een 850 onderhouden wordt je veel vrolijker dan van een 400 serie.

En laten we eerlijk zijn. Veel 850 beginnen waar andere auto's door de meeste mensen allang verkocht worden met de km-standen. Mag er dan n keer iets kapot gaan. En als schijven en blokken niet mogen slijten moet je je auto in de garage laten staan.

Wel hindelijk is n kapot dashboardkastje :-[


Misha

Citaat van: nico op 29-05-2007 21:15:12
mijn 850 GLT uit '92 gekocht in 2000 met 260.000 op de teller
buiten zijn normale onderhoud (filters, olie, remmen, distributieriem enz)
geen wereldschokkende zaken, alleen radiateur lek, relais v/h alarm, uitlaatdemper vernieuwd
een paar weken geleden met 370.000 op de teller ingeruild voor een 98er S70 met 135.000 op de teller
deze auto zonder garantie gekocht bij een volvo dealer (ondanks dat hij ook alweer bijna 9 jaar
oud is)
en ook nu verwacht ik geen wereldschokkende zaken tegen te komen

nico
Nee, zeker niet met die meer dan 1800 verbeteringen tov de 850's .. :evil:
En dat km-standje is ook fris...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het