De knuppel in het forum hoenderhok; hoeveel problemen heb jij met jouw 850/X70?

Gestart door Brambo67, 29-05-2007 15:56:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

nico

Nee, zeker niet met die meer dan 1800 verbeteringen tov de 850's ..
En dat km-standje is ook fris...


ja da's waar, ik verheug me dan ook dagelijks om met die meer dan 1800 verbeteringen
op pad te gaan :angel:

Douwe

Mijn 850 is tot 399.000 km onderhouden door Thom de Jong uit Delden.Sinds de aanschaf in mei 2006(417500km) heb ik de volgende dingen vervangen:
remschijven en remblokken voor 135 euro,
fuseekogel linksvoor 75 euro,
remschoenen handrem 30 euro,
remslang links en rechtsvoorb 20 euro,
4 nieuwe banden 200 euro,
aircopomp 700 euro incl. montage en afvullen,
drukleiding koppeling 100 euro incl. montage,
ruitenwisserblad voor en achter,
Zoals jullie zien is dit allemaal onderhoud,en dat mag ook wel met een auto die 444897 km gelopen heeft en 11 jaar oud is.
Motor loopt 100% en lekt geen druppel olie,verbruik van olie ligt ongeveer op 1 liter per 15000 km.


"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Taranis

Citaat van: Misha op 29-05-2007 20:01:56
Ook wel eens wat gelezen over iemand die mopperde over dat bij de S70 de afstandspennen van de stabi's ook al  bij 2 ton de geest gaven..

Bij de V70 gingen ze pas na 280.000 km stuk. En vloeken dat die ouwe deed  :-X

Overigens ging bij de V70 in ruim 3,5 ton dus alleen die pennen kapot, contactslot stuk, lampje van de schakelcoulisse van de automaat, 2x stuur doorgesleten, rugleuning van de bestuurdersstoel afgebroken (bij kickdown schoot de leuning achterover), verdamper van de airco (hoe kan het ook anders), net als bij de 850 tussentijds een waterpomp stuk en een poulie van de brandstofpomp. En natuurlijk het rechterachterraam wat na 3 ton dienst weigerde, maar dat schijnt elke V70 te hebben...

Alleen de waterpomp en het contactslot zorgden voor oponthoud. De rest kon tijdens regulier onderhoud gebeuren. Geen slechte score...

Brambo67

Er begint al enige lijn in te komen... Wat me opvalt is dat veel zaken idd met regulier onderhoud te maken hebben. Hoewel we denk ik wel kunnen stellen dat de betrouwbaarheid van de airco echt beneden elk pijl is.... Verder valt me ook op dat de 'gewone' 850's/X70's het goed doen en dat met name de R AWD slecht scoort. Dit komt ook wel overeen met m'n eigen ervaringen; de Europa Exclusive heeft van 81 dkm naar 107 dkm alleen een kapotte spiegelverstelling, twee keer vastzittende remmen en regulier onderhoud gehad. De 'R' daarentegen....

Van de laatste Classics vind ik wel dat de electronische gasklep echt een probleem is! In de VS hebben ze dit inmiddels goed opgelost want ze gaan er aan! Ik krijg 'em waarschijnlijk ook nog met de R. Mijn aandrijflijn is wel ok nu, mag ook wel na cardanas en haakse overbrenging. Volgens mij zijn de achterste aandrijfassen ook al vervangen. Verder heb ik toch ook al een aantal stuurhuizen gezien (niet alleen in NL maar ook op fora in de UK en de VS) en bijna alle AT5's gaan stuk. Ik vraag me trouwens af waar dat nou aan ligt. Sommige gaan heel lang mee (Rudi, die van mij) andere zijn al binnen de 100 dkm stuk (V70R-obert, Remko) Maar zo als al gezegd; ik ben nog steeds blij dat ik de R AWD (LBP uiteraard ;D) heb gekocht. Verstandiger zou het zijn geweest om in de Europa Exclusive door te hebben gereden.

Voor wat betreft m'n ervaringen met mijn vorige auto's; de Passat kreeg aan het einde van z'n leasetijd nog wat electronica kuren (ramen) maar stuurhuis was ok. Ook de kat is idd al een keer gesneuveld (een kabaal..) De Touran was ook jong maar daar mankeerde dan ook helemaal niets aan. M'n eerste V70n (2.5D) had problemen met de electronica, motorsteunen, RTI, telefoon enz. Met de D5 heb ik geen noemenswaardige dingen gehad. Die auto heb ik dan ook maar een jaar gehad.

Wat uiteindelijk natuurlijk ook veel uitmaakt is wat er door de vorige eigenaar/eigenaren al aan de auto is vervangen. Ik heb mijn R AWD niet al te duur gekocht voor een uiterlijk in smetteloze staat verkerend exemplaar, van het geld wat ik bespaar heb zijn inmiddels de haakse overbrenging, de cardanas en de schijven van de big brake kit vervangen. De rest is regulier onderhoud. Zoals gezegd hou ik m'n hart vast voor wat betreft AT5 en de electronische gasklep. De airco red ik me ook wel mee (met wat hulp  ;D) Pech was er met de extra gang naar Rica voor het opsporen van de reden waarom de auto niet echt lekker liep. Resultaat; nieuwe LMM (binnen 150 dkm!) en veel onderzoekskosten (die aantoonden dat er een slangetje los zat bij de brandstoftank >:() Wat overblijft is een heerlijke auto met nog steeds een geweldige uitstraling en de hoop dat het zal meevallen met al die 'mogelijke dingen die nog kunnen komen' ;)
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

bekhof

50.000 km gereden in 4 jaar, buiten regulier onderhoud alleen 2 reactiestangetjes aan de voorzijde en kapotte/slecht werkende airco. Verder bevalt de 850 goed, maar toch gaat hij er binnenkort uit en wordt vervangen door een nw.model V70

Niek

Heb mijn auto gekocht vorig jaar mei en ben nu dus een jaar en 30.000km verder.
In het begin eigenlijk niks gehad behalve een thermostaat, maar recentelijk toch wel  wat dingen vervangen gehad, overigens ook gewoon onderhoudszaken dus opzich niks van te zeggen: remmen, handremkabels en dat soort spul.

Echter problemen heb ik ook al gehad (en sommige nog steeds):
Bokken bij gas los/gas geven
Console raambediening kaduuk
Dashboardlampjes stuk
Kortsluiting in een remlicht
Recentelijk is de airco stuk gegaan (moet nog gemaakt worden)
Radiateur lekte erg, was nog erg simpel op te lossen, maar dit is een tijdelijke oplossing dus binnenkort moet er een nieuwe in.
Deurvanger stuk
Veel problemen gehad met de remmen, na montage nieuwe remmerij binnen 2000km flink trillingen, onder garantie nieuwe schijven gehad, weer het zelfde probleem, vervolgens schijven af gedraaid.....en probleem opgelost!

Al met al toch al heel wat geld besteed aan onderhoud en reparaties, als ik dat  optel schrik ik soms toch wel even. Maar mijn auto zit op het moment op een kilometerstand dat je wel het een en ander kan verwachten, gekocht bij 216.000 en nu bijna 246.000km.
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Micmeu

Effe afreageren!!!!!!!!!!!1

1. bij 375.000 km: distributie (de verkeerde dus) Naar garage, kop eraf, revisie
2. De banden, remblokken en dergelijke sla ik maar over dat is slijtage
3.  bij 395 andere distributieriem door kapotte spoel. Geukkig kon ANWB repareren
4. Bij 405.000 accu.
5. bij 410.000 liep de accu binnn twee dagen leeg. Wat was er aan de hand. Na  nameten bleek dat er ergens in zekering 32 (volgens de dealer van de trekhaak) sluiting zat. Zekering eruit, probleem over. Blijkbaar dient deze nergens voor. Want de verlichting van de aanhanger brandde??? Raadsel!!???
6. bij 435000 Oja, gelukkig vergeet je snel. De voorlampen gingen af en toe spontaan uit. Vooral 's nachts is dit lastig. Enfin, bleek een relais te zijn, weer 200 euri's verder.
7. bij circa 455000, achterdraagarmrubbers kapot. Net alsof je bij het rijden constante harde zijwind hebt, ookal waait het niet.
8. Bij 480.000, plotselinge stilstand. diagnose dynamo. Reparatie en weer rijden. Echter... Ik hoor bij het starten een ratelend en rammelend geluid. Zal wel, gaat wel weer weg. Nooit negeren dus. Circa 500 km laten, bocht doorkomen, motor slaat af en niets meer doen. Leuk met de auto vol met vrouw en kinders. Enfin, volgens ANWB is het de startmotor. Auto op de trailer mee naar huis. Startmotor eruit, gereviseerd en... niet lopen!!! GRRRRRR. Hij loopt heel moeizaam. Wat nu? Hier sta ik nu. Waarom draait de motor heel langzaam rond? Ik heb er overigens ook tijdelijk een 90 amperuur accu ingezet.

Morgen naar de garage en dan hoop ik meer te weten.

Rudi

Ben het niet met je eens Bram,onze auto's kunnen haast een leven mee met goed onderhoud,zou niet weten welk merk dat kan evenaren.

Toegegeven,ik aas ook op die speciale audi's..maar ze zijn niks beter dan die van ons.RS4 is kwaliteit zgn maar helaas gaat daar ook van alles stuk,met die RS6net zo,en dat is veel schandaliger omdat die 10 keer zo duur zijn in aanschaf.

Die van mij heeft 180K getunede km gelopen,AT is nog steeds goed,eigenlijk alles,behalve een nieuw stuurhuis en nivomats en AWD componenten,en nog wat kleine dingen...als je naar gebruik en km stand kijkt valt dat op zich best mee...

Enige echte probleem is dat wat Lars zegt,te weinig vermogen voor zoveel kg ;D  maar goed,eerst maar 's een andere IC en drijfstangen...ben er verder nog niet uit hoe verder aan te pakken,vooral na een vermoeiende werkweek geeft dit ding me aardig plezier...

Mocht er nog wat kapot gaan aan  de AWD,dan koppel ik dat spul los denk ik,met FWD is ook goed te rijden :evil:

ps O ja,airco doet het nog steeds uitstekend :eusa_dance:
Dr.Go-Fast...

haRtV70R

Lekke radiateur.. Verder nog nix!!! Ik snap niet wat er nou mis is met die AWD's hoor!   :eusa_dance:
[move][/move]

Daf46

Alles wat rubber is is vervangen het laatste anderhalfjaar (Andrijfashoezen, keering, banden, ruitenwissers, draagarmen, pakking oliedop, ruitenwissers)

En mijn achterruitenwisser neigt naar vastlopen.

Taranis

Citaat van: Daf46 op 01-06-2007 21:16:13
Alles wat rubber is is vervangen het laatste anderhalfjaar (Andrijfashoezen, keering, banden, ruitenwissers, draagarmen, pakking oliedop, ruitenwissers)

Deurrubbers ook toevallig?

Citaat van: haRtV70R op 01-06-2007 20:59:25
Lekke radiateur.. Verder nog nix!!! Ik snap niet wat er nou mis is met die AWD's hoor!   :eusa_dance:

Wacht maar, tot je AWD morgen sneuvelt op de autobahn  :eusa_whistle:

Daf46

Citaat van: Taranis op 01-06-2007 21:17:26
Citaat van: Daf46 op 01-06-2007 21:16:13
Alles wat rubber is is vervangen het laatste anderhalfjaar (Aandrijfashoezen, keering, banden, ruitenwissers, draagarmen, pakking oliedop, ruitenwissers)

Deurrubbers ook toevallig?

Euh nee die nog niet al ziteen er daar ook wel een paar slechte plekjes in (lekt nog niet dus laat ik het zo).

Taranis

Citaat van: Daf46 op 01-06-2007 21:20:00
Citaat van: Taranis op 01-06-2007 21:17:26
Deurrubbers ook toevallig?

Euh nee die nog niet al ziteen er daar ook wel een paar slechte plekjes in (lekt nog niet dus laat ik het zo).

He jammer... denk vraag jou ff om advies ;D Mijne zijn wel lek namelijk.

trots

Airco pomp vervangen, blokken & schijven rondom, beide draagarmen vervangen,  krukaskeerring lekkage (nog niet verholpen) en tot overmaat van ramp .......... radiateur is gegroeid oftewel KAPUT!!!

blijf ik lachen? moeizaam maar, JA!!
blijf ik roffelen? ja ja ja

Niek

Haha, dat heb ik ook al verschillende keren gehad als er dan iets kapot was, zo van: kloteding, weg ermee ik verkoop je. Maar toch, elke keer als je dan de sleutel omdraait en die roffel tot leven hoort komen en weer lekker comfortabel door het land cruist weet je weer dat je gewoon niets anders meer wilt!!
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70