ABS: repareren of negeren?

Gestart door goghcom, 04-06-2007 13:34:16

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Stuuriaan

Vandaag ff bij Thuur(bo) geweest. Helemaal hardstikke gefikst! Superblij!! :D

Meteen terug naar keurstation geweest (ff met de originele blinkers erop) en meteen goedgekeurd!!

Thanks Thuur! Helemaal top!

NB:

Voor iedereen die het zelf wilt doen, bespaar je de moeite, echt waar. Ga gewoon naar Thuur en laat hem het doen, dat scheelt je een hele hoop gevloek en dan wordt het fatsoenlijk gedaan. Je eigen moeite in uurloon weegt niet op tegen de prijs van Thuur ;) je hoeft alleen maar een bakje koffie te drinken :P

cornelis-b

Even een opgraving:

ABS controlers zijn goed te repareren dus niet negeren maar je moet een paar dingen in acht nemen. Verwijder de oude tin volledig met een goede zuiglitze, maak te opnieuw te solderen contacten goed schoon met een glasvezelborsteltje en soldeer daarna de contacten met een goede tin met 5% zilver. Een van de grote nadelen van de unit zijn de steeds wisselende temperaturen onder de kap. Hij wordt flink warm tijdens en na de rit en koelt daarna weer af, de componenten kunnen dit goed hebben maar de tin niet. In de loop van de tijd treed hier moeheid op waardoor er minuscule barstjes in de tin komen wat voor valse contacten zorgt en dus een foutmelding genereert: Het ABS / TRACKS lampje.

Het opnieuw doorvloeien van de oude tin werkt even maar de storingen komen echt weer terug. Ik heb hier al diverse controlers op de werktafel gehad die al een keer waren "gerepareerd" maar toch weer breukjes in de verbindingen vertoonde. Wil je hem repareren doe het goed en maak dus eerst de contacten schoon voor je ze opnieuw voorziet van tin en kit hem naderhand niet af met siliconenkit omdat deze in negen van de 10 gevallen azijnzuur bevat, iets wat de print en de componenten echt niet lekker vinden.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Piet

Ik kan dit verhaal uit ervaring bevestigen.
Bij onze C70 ook sinds enige tijd steeds ABS lampje. 
Na demontage van de Abs unit bleek deze ook al eens eerder onderhanden te zijn genomen.
Contacten van de voeding waren bruinig van kleur, leek erop dat er nog hars doorheen zat. Geen al te best soldeerwerk in ieder geval. Eerst alle soldeer inderdaad verwijderd, alvorens nieuw soldeer aan te brengen. Contacten van de sensoren waren wel erg zuinig van soldeer voorzien.
Afijn hij doet het weer prima nu.
Maar inderdaad, het is zoals Henk het zegt: als je het niet zorgvuldig doet komen de problemen gewoon weer terug.

kulk

He Henk, goed bezig man!

Ik heb ooit al zo'n ding naar Thuur gestuurd, dat was prima geregeld overigens, maar het is nog handiger om
even langs jou te rijden. Ik houd het in gedachten en weet waar je huis woont  ;) ;D

cornelis-b

Altijd goed Remco, en iedereen is welkom als er problemen zijn met de unit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Laguna-S60R

Ik heb eventueel nog een goeie controller liggen..
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

alexs70

Citaat van: Gunnar op 04-06-2007 13:48:01
lampje eruit en negeren. Je kan perfect zonder abs als je pompend remt
is dat eenvoudig er uit te halen dat lampje mijn ABS heeft namelijk ook kuren
controller repareren tegen geringe kosten wie o wie kan mij helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

alexs70

Citaat van: cornelis-b op 08-08-2015 19:30:48
Even een opgraving:

ABS controlers zijn goed te repareren dus niet negeren maar je moet een paar dingen in acht nemen. Verwijder de oude tin volledig met een goede zuiglitze, maak te opnieuw te solderen contacten goed schoon met een glasvezelborsteltje en soldeer daarna de contacten met een goede tin met 5% zilver. Een van de grote nadelen van de unit zijn de steeds wisselende temperaturen onder de kap. Hij wordt flink warm tijdens en na de rit en koelt daarna weer af, de componenten kunnen dit goed hebben maar de tin niet. In de loop van de tijd treed hier moeheid op waardoor er minuscule barstjes in de tin komen wat voor valse contacten zorgt en dus een foutmelding genereert: Het ABS / TRACKS lampje.

Het opnieuw doorvloeien van de oude tin werkt even maar de storingen komen echt weer terug. Ik heb hier al diverse controlers op de werktafel gehad die al een keer waren "gerepareerd" maar toch weer breukjes in de verbindingen vertoonde. Wil je hem repareren doe het goed en maak dus eerst de contacten schoon voor je ze opnieuw voorziet van tin en kit hem naderhand niet af met siliconenkit omdat deze in negen van de 10 gevallen azijnzuur bevat, iets wat de print en de componenten echt niet lekker vinden.
Zou jij mijn controller ook kunnen repareren geeft dagen geen lampje en gaat dan weer aan.
Ik hoor het graag

cornelis-b

Ik heb je een privébericht gestuurd.

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

Citaat van: alexs70 op 05-05-2016 12:08:04
Citaat van: Gunnar op 04-06-2007 13:48:01
lampje eruit en negeren. Je kan perfect zonder abs als je pompend remt
is dat eenvoudig er uit te halen dat lampje mijn ABS heeft namelijk ook kuren
controller repareren tegen geringe kosten wie o wie kan mij helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lampje eruit kan wel maar moet bij apk wel branden als je de wagen op contact zet...
Laten maken bij Henk en doet het weer jaren ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

alexs70

Afspraak staat voor mogen bij Henk

alexs70

Yes helemaal TOP!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ben vanmiddag bij Henk langs geweest Had nog een controller liggen van een donor
is zonder afstotings verschijnselen in de S 70 gebouwd
Op de terug weg herhaaldelijk het rempedaal gebruikt lampje blijft uit!!!!!!!

Henk ontzettend bedankt voor je hulp

Gr Alex

cornelis-b

Graag gedaan Alex en het was even gezellig babbelen. Klusje was zeker snel geklaard met de controller die al klaar lag.

Zeg maar Henk tegen mij

alexs70

Apk geweest perfect gerepareerd gaf hij aan.
Lampje blijft dus uit.
Nogmaals bedankt