IN DUBIO !!!

Gestart door kyro, 11-06-2007 14:22:16

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: RRRRR_Ramon op 11-06-2007 17:06:09
Het zal uiteraard een liefhebber zijn maar hij is niet voor niets gechipt dus hij houdt van snelheid wat gepaard gaat met de nodige slijtage. Als iemand een auto wegdoet heeft dat een reden, men verwacht toch kosten en laat het onderhoud vaak zitten. Uitzonderingen zijn er altijd.

Ben het niet met je eens Ramon ;)

Mijn auto is gechipt en ik scheur er niet mee, en ik denk dat er legio rijders zijn die niet scheuren met hun gechipte auto..

Je verkoopt een auto ook niet persé omdat ie onderhoud nodig heeft, misschien krijgt meneer/mevrouw wel een auto van de zaak? of zoeken ze iets moderners? ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Gmid

Dan nog zullen mensen onderhoud uitstellen omdat 'ie toch verkocht gaat worden. Waarom kosten maken aan een auto die toch binnenkort weg gaat. Risico loop je altijd.
Volvo C30 '12

Philip850

Citaat van: Gmid op 11-06-2007 17:20:29
Dan nog zullen mensen onderhoud uitstellen omdat 'ie toch verkocht gaat worden. Waarom kosten maken aan een auto die toch binnenkort weg gaat. Risico loop je altijd.

ja het is geen nieuwe. maar zoals ik al zei, goed kijken scheelt een hoop verrassingen.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Rayman

Citaat van: Laserblue op 11-06-2007 17:16:09
Het zal uiteraard een liefhebber zijn maar hij is niet voor niets gechipt dus hij houdt van snelheid wat gepaard gaat met de nodige slijtage. Als iemand een auto wegdoet heeft dat een reden, men verwacht toch kosten en laat het onderhoud vaak zitten. Uitzonderingen zijn er altijd.

Ben het niet met je eens Ramon ;)

Mijn auto is gechipt en ik scheur er niet mee, en ik denk dat er legio rijders zijn die niet scheuren met hun gechipte auto..

Je verkoopt een auto ook niet persé omdat ie onderhoud nodig heeft, misschien krijgt meneer/mevrouw wel een auto van de zaak? of zoeken ze iets moderners? ;)

Ik vind jouw redenatie anders ook niet helemaal waterdicht...Een gechipte auto is om een reden gechipt; en niet voor de zuinigheid ;)

Laserblue

Citaat van: Gmid op 11-06-2007 17:20:29

m'n coupe staat te koop maar die krijgt toch echt binnenkort netjes z'n apk met beurt ;)

@ Ray

ik heb 'm'n auto gechipt omdat ie anders niet vooruit te branden was ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ludo

De aanschaf van een Lpi installatie vond ik te hoog,

Citaat van: Philip850 op 11-06-2007 17:11:34
Het zal normaal geen probleem zijn, als hij standaard is. als hij gechipt is is het inderdaad wat anders i.v.m. capaciteit van de injectoren.

tegenwoordig is er een alternatief voor Vialle's LPi.
iets beterkoop, en met een standaard pakket, vermogens mogelijk waarbij zelfs een 500pk sterke motor verbleekt.

en dat kyro goed moet overdenken bij zijn keuze, heb ik hem zaterdag in Bemmel ook verteld.  ;)

robbie409

Weer ff ON-TOPIC.

Die T5 uit haarlem heb ik toen ik op zoek was naar een 850 met spiertjes ook zien staan. Ik heb nu toch al een tijdje mijn R (vanaf half maart) en deze T5 uit Haarlem staat nog steeds voor een relatief lage prijs op Marktplaats.

Dat alleen al doet mij vermoeden dat je hem beter niet kunt kopen.

BenC70ES

Als je graag die T5 hebt moet je dat gewoon doen, veranderen van auto kost altijd geld, maar de kwestie of diesel goedkoper is als een LPG T5 ben ik het helemaal niet mee eens.

De T5 een stuk sneller, klinkt 1000 maal mooier, walmt niet en is met LPI (geloof het of niet) gewoon goedkoper!
En wat dat onderhoud betreft weet ik echt niet waar jullie het halen dat er aan een LPG meer onderhoud is. Ok de pomp kan kapot, maar er zijn er hier ook die er hoge kilometerstanden mee halen. Informeer maar eens wat een dieselpomp kost... en over het aantal distributieriem breuken bij de diesels.

Succes met je keuze!
:)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Emiel

Je gaat toch geen V70 TDI met die 1800 verbeteringspunten inruilen op een 850 T-5 en dan ook nog op gas zetten... :eusa_naughty:

IK zou het nooit doen...chip eventueel de diesel net zo lekker.

FGG

LPG is t.o.v. diesel altijd goedkoper. Maar een V70 inruilen voor een 850 is wel een achteruitgang in model, hoe je 't ook wend of keert.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Philip850

bijna wel ja... toevallig vind ik persoonlijk de 850 mooier.
BMW K1600GT '20

V70D

Je weet wat je hebt en niet wat je krijgt, als de V70 TDI goed is (en dat weet je zelf het best) dan zou ik 'm niet verkopen voor een oudere 855 T5.

De kans dat je extra onderhoud en evt. achterstallig onderhoud krijgt is groter als bij je eigen auto. Koop dan een nieuwere V70 T5 en ga daarmee aan de gang.

kyro

tjonge zeg, wat 'n racties in no time !!

ik weet dat ik het uiteindelijk zelf beslis !!
maar heb 't geplaatst, om te leren, wat de voors en tegens
kunnen zijn, met deze eventuele switch

dat de een fel voor is, en de ander fel tegen, is niet erg toch,
zolang het beschaafd blijft !

ludo heeft me afgelopen zaterdag idd verteld, dat ik me niet moet vergissen
in de TDI !!  vrij probleemloos en bere-sterk ! misschien nog chippie !

gezien de reacties, slaat de wijzer wel wat door naar  "KEEP THE TDI"

denk ook dat verschil (op aantal x tanken na) qua brandstof en belasting
zich niet veel ontloopt !
met onderhoud bedoelde ik eigenlijk de "beurtjes" zullen om de ca
8 a 10 duizend zijn !  bij diesel ca 15000

maar 't houd me fiks bezig hoor
m,n vrouw zegt net: had maar nooit in die T-5 gereden,
had je 't niet geweten !!   wat 'n schat he :)

wat ik wel super vind:  "philip850" heeft aangeboden, met me mee te gaan
als ik voor de T-5 zou gaan kijken :eusa_dance: super !!!

-D©©©L-

Tis maar net wat je wilt.

Een gechipte diesel is behoorlijk sterk (ongechipt ook geen watje !) en heeft een behoorlijke actieradius (op LPi ca 300 km).
Een T5 op gas is welliswaar sneller, maar al met al zeker niet veel goedkoper. Het afschrijven van de gehele LPG installatie is onzin, de helft is reeel.

Bij aankoop van een T5 mag je zeker rekenen op 1000 tot 1500 euro voordat je hem helemaal op de rit hebt (wat je over hebt is leuk meegenomen). In jou geval zou ik gewoon de TDI houden die je hebt en een paar centen achter de hand houden voor injectoren, inspuitpomp en trillingsdemper. Evt wat onderstel upgrade werk erbij  :eusa_dance:

Ik zou het niet doen, en dan vooral omdat je al een TDI hebt in bekende staat van onderhoud.
En dat zeg ik als tevreden R-LPi rijder  :)

Philip850

daar is ook weinig avontuur aan te behalen. als je graag een T5 wilt in plaats van een tdi kan ik dat heel goed begrijpen. Een TDI is prima, een T5 is gewoon gaaf. Je vergelijkt iets degelijks met iets snels, het voordeel is dat het snelle in dit geval óók erg degelijk is. Er is maar 1 iemand die de keus kan maken, vraag jezelf af wat je het belangrijkst vind. Het blijft toch grotendeels subjectief....
BMW K1600GT '20