Niet alleen beter in banden

Gestart door Dreamer2, 21-05-2003 07:44:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dreamer2

2 weken terug had ik wat trillingen in mijn stuur bij 140 km/u. Ik vermoedde wat onbalans in het rechtervoorwiel en ging op zekere morgen naar de Profile die vlak bij ons werk zit. Gevraagd of ik er even tussendoor kon, want de rest van de week was ik weer op pad en had ik geen tijd. Dat kon wel, ze hadden een stagair rondlopen en die zouden ze het even laten doen. Ik vraag nog om hem goed te controleren want op dit forum zwalken genoeg verhalen over slechte monteurs rond. Nou ik moest me niet ongerust maken want ze zouden hem dubbel controleren. Ik moest ook de olie laten verversen en dat zouden ze in een beurt doen.

's middasgs was de auto klaar en ik vraag nog even voor de gein of de stagair goed hebben gecontroleerd. Met 2 man was het antwoord. Goedgelovig als ik ben controleer ik dus zelf niks en rijd weg.
Afgelopen vrijdag zou ik met vrienden een weekendje naar Belgie. Donderdags sta ik bij een benzinepomp en controleer toch even de banden ook omdat achter de banden er al een tijdje om zitten. Bij een korte blik op de voorbanden zie ik ineens dat de pijl van de draairichting de verkeerde kant op staat, dit bleek bij beide het geval te zijn. gloeiende, gloeiende....... >:(

Vrijdagmorgen vroeg gelijk naar een Euromaster gereden en gevraagd of hij dit verantwoord vond. Volgens hem konden de banden zo nagenoeg geen water afvoeren. Direct de banden laten omwisselen en hem naar de achterbanden laten kijken. Rechtsachter was raar a-f-g-e-s-l-e-t-e-n met een soort zaagtand op het binnenloopvlak. Dit kwam volgens hem door de starre achteras en het niet tijdig verwisselen van de voor- en achterbanden met elkaar ?? Een nieuwe band laten omzetten (huismerk) en de vriendelijke jongens daar (ik kwam echt even tussendoor binnen, zonder afspraak) rekenden vervolgens 0,00 voor het verwisselen van de voorbanden en 101,00 euro voor het plaatsen van de achterband. Gelijk even de onderzijde van de auto mogen inspecteren en hij heeft de voorremmen gecontroleerd op vrijloop. (ik vermoedde dat die soms aanliepen)

al met al staat hier weer een lang verhaal, maar ik baal behoorlijk van die Profile. Gisteren even met ze gebeld en het antwoord was "ja, dat kan gebeuren"  >:( >:(

Daar heb je toch niks aan? Afgelopen weekend regende het behoorlijk in Belgie en had ik meerdere mensen in mijn auto. daar heb ik dan wel de verantwoording voor. En maandag op terugweg dik 4 uur in de stromende regen gereden. Met name de Belgische wegen blinken nou niet bepaald uit in afwatering. "route degrade" zouden ze gewoon aan het begin van Belgie bij de weg kunnen zetten, zelden zie je een goed stuk wegdek.
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

ed

#1
Droevig verhaal inderdaad. Een stagiair komt bij mij niet aan mijn auto, alhoewel je er niet altijd bij kunt zijn natuurlijk.

Maar, je mag toch helemaal geen 140 rijden? Dan zouden die trillingen ook geen probleem moeten zijn.
Grapje (ik zet dit er maar achter voordat er weer een reactie van 10 pagina's loskomt!)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Raf

wat doe je eraan?
je verwacht professionalisme en je krijgt amateurisme. en dan moet je er nog voor betalen!
en zo moet je je vertrouwen proberen te behouden in zo'n firma's!?!

Raf
De gustibus non disputandum est!

micdee

Citaat van: Raf op 21-05-2003 20:41:01
wat doe je eraan?
je verwacht professionalisme en je krijgt amateurisme. en dan moet je er nog voor betalen!
en zo moet je je vertrouwen proberen te behouden in zo'n firma's!?!

Raf

Je eigen banden- en onderhoudsbedrijfje beginnen... maar ik weet niet of ik langs kom hoor want uhmmm kan ik je wel vertrouwen  ;D ;D ;) ;D ;D

Reitse

Heb tot nu toe nog geen problemen bij Profile gehad. Hebben de auto keurig uitgelijnd.
Ik denk dat je lokaal moet kijken of een bedrijf goed is, en niet met roepen dat "bedrijfsnaam" goed of slecht is.

Paco

#5
Ik heb de auto laten uitlijnen bij profile-tire-centre.
Waarom? de rechtervoorband sleet als een gek af aan de buitenkant (buitenste 2 cm).
Uit laten lijnen en nieuwe banden erop. Vervolgens WEER afgesl-eten...
Naar de volvo-dealer gereden... alles na laten kijken... alles was goed zei die, nergens speling of versle-ten rubbers.
Kheb niet het gevoel dat ik full-time al driftend de bocht door ga... wat nu?

Ik moet wel iets aan het stuur trekken... auto trekt iets naar rechts. Ondanks dat ik de auto heb laten uitlijnen.
Dat zou misschien wel verklaren dat de buitenste rand van het rechtervoorwiel zo hard slijt lijkt me ofnie?

Volgens de uitdraai van het uitlijnen is het goed voor elkaar gemaakt. welke stap nu heren?

P.S. d'r is niet iemand geweest die er in het verleden een boom mee omver gereden heeft  ;D Dus krom is ie nie  :P

HaRdCoRe-WeZ

Je bandjes hou je ook altijd netjes op spanning? Het kan ook zijn dat je wielvlucht veranderd tijdens inveren. Welke banden heb je er nu onder zitten?

Paco

dunlop sp9000... spanning heb ik meestal op 2.3
Op extreem lange ritten (vakanties) gooi ik ze wat hoger... de een zal hem misschien wat hoger op spanning hebben, maar 2.3 lijkt me toch zkr niet te zacht toch?

HaRdCoRe-WeZ

SP9000, interessant, heb ik gelijk een vraag voor jou. Wat was de prijs van 1 band?

Daarnaast kun je ze beter wat harder zetten denk ik. Ik zou eens een tijdje op 2,5 rijden, misschien dat het dan minder wordt. De SP9000 is een sportief bandje, en moet dan ook hard staan.

Mellow_yellow


Jack

Ik zou toch even links rechts wisselen als dat met een sp9000
mogelijk is en kijken of ie dan naar links trekt.
2.3 lijkt me ook wat zacht - ik heb voor 2.7 achter 2.5.
Be realistic; ask for the impossible...

Paco

De prijs weet ik niet meer wez...  :'(

Ik zal is proberen om links en rechts te wisselen. Kan dan eigenlijk niet ivm v-profiel, maar ff een stukkie kan geen kwaad. Dan hoop ik maar dat ie naar links trekt  ;D