Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

En nu ? Deur met een touw dicht ?

Je bent maar aan de klus begonnen ?

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 15-09-2012 14:41:05
En nu ? Deur met een touw dicht ?

Je bent maar aan de klus begonnen ?

Ben al klaar. De passagiersdeur is af.
Bestuurdersdeur moet nog, maar ga ik nu niet aan beginnen. Over 1 uur staat er bezoek op de stoep ....

Sbv

Goed bezig geweest. Ging het wel wat en werkt een nu weer naar behoren aan de passagierszijde ?

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 15-09-2012 14:48:49
Goed bezig geweest. Ging het wel wat en werkt een nu weer naar behoren aan de passagierszijde ?

Ben er ook best wel tevreden mee. Heb het nieuwe slot twee keer moeten monteren omdat ik met draadjes in de war was, en de klus in ca 2,5 uur gedaan. Rustig aan, instructies tot 3 keer toe goed lezen en goed kijken naar hoe het zat, etc. Uiteindelijk is er ook bijna niets kapot gegaan. 1 van de 6 druk-klemmetjes waarmee het deurpaneel vastzit en een snee in m'n vinger.

Verder heb ik het idee dat het handvat niet helemaal goed zit, maar misschien zit dat in mijn hoofd.

Nu eerst maar even kijken wat ik voor deze beurt moet doen, douchen en de woonkamer opruimen.

viking_in_shorts

Dat lijstje is natuurlijk weer onhandig. Mijn km stand is ca 245 dkm en het service interval is 225 / 240 / 255. Echt niet dat ik 5000 km heb gereden sinds het lampje aan is. Ik kijk zo wel even in het boekje wat de laatste service is geweest.

Maar, als ik 240 en 255 bij elkaar optel is het:

Luchtfilter
Bougies
Hulpriem
Remvloeistof

De hulpriem heb ik inderdaad deze zomer gedaan en de remvloeistof is rond de jaarwisseling gedaan. Dus dan zou het alleen bougies en luchtfilter zijn ...

Die ga ik lekker zelf doen (volgend weekend :eusa_shifty: )

elianmars

Geen olie en oliefilter?

Sbv

Die zou ik dan ook gelijk meenemen, dan ben je klaar. En vergeet de montage van je remmen niet

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 15-09-2012 15:50:11
Geen olie en oliefilter?

Hmmm .. ik pak zo het lijstje er weer even bij ... :angel:

Citaat van: Sbv op 15-09-2012 16:13:09
Die zou ik dan ook gelijk meenemen, dan ben je klaar. En vergeet de montage van je remmen niet

Jepp, maar de remmen is iets wat ik evt hier nog zelf kan en durf te doen. Dat heb ik al een paar keer los en vast gehad zeg maar.

Luchtfilter / olie (-filter) zou ik graag een keertje zien / doen met hulp alvorens ik dat ga doen. Zelfde als bougies trouwens.

KIM

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 15-09-2012 14:34:25
YEAH!

http://swuste.se/wp-content/gallery/insert/bphoto.jpg

Hier heb je oprecht een applausje voor verdiend :eusa_clap:
Zie je wel dat je 't wel kunt?

Olie en oliefilter is een eitje, ik help je wel even volgende week. Neem maar olie + filter + carterplugringetje (die laatste ben ik al vaker vergeten :eusa_doh: ) mee dan komt dat wel goed. Blij dat je eindelijk besloten hebt het geld in je zak te houden en de stempeltjesliefde te laten voor wat het is ;)

BenC70ES

Even bij een autospeciaal zaak een grote oliefilterdop kopen.

Op je C70 zit een gekant omhulsel dat je met die dop kan losdraaien, -> emmer klaarhouden!   Filter is zonder metaal...

Dop:

Filter element:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

viking_in_shorts

Bezoek net de deur uit. Ik heb weer even...

Ja - was wel een erg leuk gevoel dat slot te wisselen. Net voor het einde ging ik even naar binnen om een schoonmaak doek te maken (zo vaak heb ik het handvat er niet vanaf) en mn vriendin vroeg "lukt het een beetje?" en we waren eigenlijk alletwee verbaasd toen ik antwoordde "Ja, best wel, ben al bijna klaar"

Dus ik moet meenemen:

- olie (Dop, filter, carterplugringetje, olie (=7 liter, toch?) )
- en verder luchtfilter (=da's niet het K&N ding wat ik heb? want dan kan ik die ook wegstrepen) en bougies. 

Hopelijk gaat me dat deze week een keer lukken....

Sbv

interieur fiter kan misschien ook geen kwaad mocht je die hebben.
Als je een K&N lucht filter hebt, dan heb je geen andere nodig lijkt me

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 15-09-2012 23:03:03
interieur fiter kan misschien ook geen kwaad mocht je die hebben.
Als je een K&N lucht filter hebt, dan heb je geen andere nodig lijkt me

Ik heb het idee dat ik geen interieur filter heb (=lijkt me zo'n onzin bij een cabrio) maar wie weet. Waar zit dat? Zou toch aan de andere kant van de zekeringen moeten zitten?  (helemaal links dus, net onder de ruit?) Hoe kom ik er bij?

Sbv

je kan de parafaan loshalen( die zwarte plaat bij je ruitenwissers).
Als je deze aan de passagierskant loshaalt en ook de afwateringsslang even loshaalt kan je net kijken of je interieur filter hebt.

Eventueel kan je veerpootbrug nog in de weg zitten