Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Ok. Dus die drukregelaar vervangen. Zal nog eens een keer zoeken, want nergens foto's of bestelnummers gevonden.

Johann

Jij hebt toch een ME 7 auto? Druk zou dan ongeveer 3.8 bar moeten zijn.

Ludo

Oeps ik dacht dat dit een 97er was.  :-[  :eusa_doh:
Dan is het idd 3.8 bar.

viking_in_shorts

Hehehe. Gelukkig is iedereen het met elkaar eens :)

Als ik nu uitga van 3,8 bar zat ik goed in de buurt. Maar hij startte ook goed: het was ca -3
Ik wacht wel even op goed weer om dan nog eens een keer te meten.

Weet nu hoe het moet.

viking_in_shorts

Het is nu -13 buiten. Vanavond bij het tanken was het ca -3 en ging het starten prima. Ik neem aan dat het morgen weer prima gaat.
Afgezien van dat alles - drukregelaar ga ik 1 dezer dagen maar eens bestellen en vervangen.

Gaat dit lukken zonder brug?

KIM

viking_in_shorts

En toch kom ik er niet helemaal uit. Zit dat ding in mijn auto nou onder de injectorrail, verder "downstream" in de leiding?

Ik heb gevonden dat hij soms onder de rail zit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,12450.0.html  (in dat geval; injector ringen waarschijnlijk meteen mee vervangen?)
Maar ook dat er zich iets bevind op het subframe (=kan het topic nu niet meer vinden :eusa_wall: )

UserID6342

Bij de C zit tie op het subframe, als je bij het rechtervoorscherm achter het blok naar beneden kijkt, zie je 'm links zitten tegen het subframe aan.

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 09-02-2013 21:19:13
Oeps ik dacht dat dit een 97er was.  :-[  :eusa_doh:

Een 97er cabrio?   Je mag al heel hard zoeken voor een MY99 te vinden...

In US kan je wel een max. een '98 vinden

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

viking_in_shorts

1255422

Is dat 'm? Stond net bij de dealer en een ander nummer konden we niet vinden.

Ludo

Nee is niet de drukregelaar.
1255422 is de omrolklep, die sluit de brandstoftoevoer af als de auto meer dan 45° kantelt.

Johann

Of hier,

Maar denk het niet.

Of hier,

Voor het rechter achterwiel.

Zit daar niks dan heeft je auto een brandstofcomputer met variabele pomp.

viking_in_shorts

Ahhh doet dat ding dát! Ik dacht echt dat ik er geen had, maar zag zojuist na het deLer bezoek dat ik toch zo'n championnetje onder de benzine-rail heb.
Is dat iets om te vervangen? En anders, heeft iemand het nummer van de drukregelaar voor me? Aub ...

viking_in_shorts

Hmmm. De 'man' die me geholpen heeft is dezelfde Pipo die me ooit tuinslang heeft aangeraden.

Hij snapt het niet helemaal. Misschien maar beter even wachten op Jocke, die weet zelfs mijn nr bord uit zijn hoofd ...

Of..Johann: heb je ook nummertjes daarbij?

Johann

Onder de rail? In de rail bij een ME7 auto zit een potje die er op lijkt maar deze heeft geen vacuum aansluiting. Alleen een potje dus. Als dit het geval is dan is dat niet de drukregelaar maar een puls demper. Dat ding zorgt er blijkbaar voor dat de druk in de rail bij opening van een injecteur gelijk blijft.