Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 18-11-2015 21:33:11
Alleen wil je die 2.0D niet. Enerzijds omdat ie minder betrouwbaar is (roetfilter met name), anderzijds omdat zo'n C70N (heet zo'n ding zo?) een dikke zware obesitas-reet mee moet slepen. Je hebt nogal een beetje vermogen nodig om lekker van z'n plek te komen. Nadeel van de D5 is dan weer dat er wat weinig ruimte was voor geluidsisolatie dus je de diesel nogal nadrukkelijk hoort nagelen als je op het gas gaat staan.

Mooiste motor voor zo'n ding vind ik persoonlijk de T5 (wat ook "maar" een 2,5 liter lagedrukturbo is).

Of toch de 2.0D kopen maar dan wel meteen het roetfilter buiten werking laten stellen.

Gezien we allebei ca 20kkm per jaar rijden is het misschien wel tijd om over te stappen op diesel. Ben er iig niet meer tegen :0

Heb alleen nog nooit een 2.0d gereden dus proefrijden moet ik sowieso. Ben wel benieuwd hoe de nieuwe C rijdt. Wil dan ook wel graag een facelift model maar ik of ik er het geld voor over heb ...

widebody

widebody

Citaat van: viking_in_shorts op 19-11-2015 08:38:07
Citaat van: Taranis op 18-11-2015 21:33:11
Alleen wil je die 2.0D niet. Enerzijds omdat ie minder betrouwbaar is (roetfilter met name), anderzijds omdat zo'n C70N (heet zo'n ding zo?) een dikke zware obesitas-reet mee moet slepen. Je hebt nogal een beetje vermogen nodig om lekker van z'n plek te komen. Nadeel van de D5 is dan weer dat er wat weinig ruimte was voor geluidsisolatie dus je de diesel nogal nadrukkelijk hoort nagelen als je op het gas gaat staan.

Mooiste motor voor zo'n ding vind ik persoonlijk de T5 (wat ook "maar" een 2,5 liter lagedrukturbo is).

Of toch de 2.0D kopen maar dan wel meteen het roetfilter buiten werking laten stellen.

Gezien we allebei ca 20kkm per jaar rijden is het misschien wel tijd om over te stappen op diesel. Ben er iig niet meer tegen :0

Heb alleen nog nooit een 2.0d gereden dus proefrijden moet ik sowieso. Ben wel benieuwd hoe de nieuwe C rijdt. Wil dan ook wel graag een facelift model maar ik of ik er het geld voor over heb ...

Die zwarte is wel heel mooi, Tim. Maar wat Ronald zegt vermoed ik dat'ie te licht is voor de koets. En dan de problemen met dat blok :eusa_wall:.
Mss idd voor een D5 kijken? Met de Schweedse snelheden zal ie erg zuinig zijn vermoed ik. Lekker met een GT6 erachter :eusa_dance:.

Veel wijsheid met beslissen :P.

viking_in_shorts

Even iets heel anders. Veel regen en storm de laatste paar dagen hier. Dit is de weg naar ons huis, meestal ligt er geen water .... Voor vanavond / vannacht is er een storm aangekondigd (nu naar ons onderweg vanuit de Denemarken) die zojuist in Denemarken is geüpgraded naar orkaan. Ik ben benieuwd. De kaarsen liggen in ieder geval klaar ....

Sbv

Staat het meer bij jullie voor de deur nu zo hoog of is het regenwater wat niet weg kan?

viking_in_shorts

Combo van beide. Regenwater wat niet weg kan. Water in het meer zie je links in de foto. Pas 1 keer eerder in 10 jaar zo hoog gezien.

Sbv

Citaat van: viking_in_shorts op 29-11-2015 21:14:11
Combo van beide. Regenwater wat niet weg kan. Water in het meer zie je links in de foto. Pas 1 keer eerder in 10 jaar zo hoog gezien.
Whoeps dan is het te hopen dat er niet veel meer gaat vallen. Gelukkig kan je ook via de andere kant wegrijden. Nu staat er 5 cm water op de weg of is het al meer?

viking_in_shorts

De weg loopt scheef. Links ca 3 cm op de weg maar rechts ca 10 cm op de weg.
Nu begint het buiten erg hard te onweren: ben benieuwd hoe lang ik nog internet heb :)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

Succes vanavond/vannacht!

viking_in_shorts

Ondertussen is het gaan sneeuwen.  😃

Sbv

Citaat van: viking_in_shorts op 29-11-2015 23:27:27
Ondertussen is het gaan sneeuwen.  😃
en nu ondergesneeuwd ? ;D

viking_in_shorts

Het viel erg mee. Sneeuw was weggeregend vanmorgen, er lag een beetje extra water op de weg en de reistijd naar werk was ca 10 minuter langer. Volgens de krant 85.000 huishoudens zonder stroom. Dat zijn er wel eens 400.000 geweest.

Er lagen zelfs geen bomen op de weg vanmorgen .....

viking_in_shorts

Niet helemaal thuishorend op dit forum heb ik toch een vraag.

Onze nieuwe V70 heeft in de kofferbak 2 van die zilvere "rails" aan de zijkant op de grond. Waar zijn die voor? Wat kan je daar eigenlijk mee doen?
We hebben er verder geen info of reserve onderdelen bij gekregen.