Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Hmm .. daar had ik niet aan gedacht. Ik nam aan dat Kor de antennering bedoelde, maar het slot zelf kan het dus ook zijn :eusa_think:
Ik heb wel uit voorzorg al lang geen sleutelbos meer: aan mijn sleutel hangt alleen de AB van het alarm. Verder is het zo licht mogelijk.

KIM

Nee, ik bedoel meer het elektrische deel erachter. Hoor deze hier op het forum vaker voorbij komen met vergelijkbare symptomen.
Heb je een zware sleutelbos? Dan is de kans dat de boel kapot gaat groter.

viking_in_shorts

Thx Kor, wat ik al schreef; geen sleutelbos. Alleen maar de AB-fob

Ik heb zo lunch en kan kijken hoe hij er voor staat.

maruska

klink idd als contactslot of massakabel
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

viking_in_shorts

Geloof dat je gelijk heb met massa kabel.

Zojuist stukje gereden en bij het starten brand het accu-lampje heel zwak. Na een paar km springt de rest weer aan als vanmorgen.

Alweer bedankt, ik ga zoeken!

viking_in_shorts

Bleek de generator te zijn. Dynamo neem ik aan in het Nederlands. Heb wat uitdraaien gezien van de "oscilloscoop" waar uit kwam dat de oude 8V produceerde en een betere-oude (=tweede handsje) 16V

Nu weer (bijna) helemaal het mannetje.

Voor de makkelijkheid even 1€ = 10 sek aangehouden, maar ..... Omdat ik het helemaal zat was ben ik even wat garages binnen gelopen. Blijkt dat een Nissan Leaf 3800 sek (=380€) per maand kost in de privé lease en sek 370Ksek (37K€) koop. :o  Da's geen goedkoop bakkie zeg ?!

En wat blijkt: een V40 D2 uit 2015 met 30 Kkm en (oa) Volvo on Call kost maar 17K€ ..  

En zo heel duur is een C70 uit 2012 dan ook weer niet ... zeg maar ...  :eusa_whistle:

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 26-01-2017 18:09:06
En zo heel duur is een C70 uit 2012 dan ook weer niet ... zeg maar ...  :eusa_whistle:

Wat vind je niet duur?

Ze wegen als dieplood dus eigenlijk wil je de T5 om nog een beetje vooruit te komen en dan zitten ze in Nederland toch nog rond de € 30.000,-

We hebben er serieus naar gekeken maar in vergelijking met een V40 of V40XC betaal je dan wel heel veel meer voor een oudere auto die niet echt meer opties heeft, behalve een klapdak.

Overigens is 17K voor een 2015 V40 wel serieus weinig: hier betaal je ruwweg de helft meer. Al zou ik dan nog steeds geen D2 willen rijden ;D

Aangaande de Leaf: de vorige eigenaar van de witte XC van Kornelis heeft zo'n apparaat. Inmiddels staat er weer een ouderwetse V70 op benzine naast ;)

viking_in_shorts

Ik heb bij de bilia gezocht naar "V40" met als optie "On call" - de goedkoopste is dan iets van 165Ksek. Zonder On-Call krijg je ze natuurlijk een hoop goedkoper. Op bytbil.com beginnen ze met Volvo On Call zelfs op 150 Ksek maar dan heb je een 2012 met 100kkm op de teller. Dat was me te gortig. Nieuw beginnen ze op de 230 Ksek, maar zit je al snel op de 300 Ksek.

Er zijn momenteel op bytbil in heel Zweden 10 C70's van 2012 of later te koop. Die lopen van 180 (D3 Kinetic, 118 dkm, wit, 2012) tot 250 (D3 Momentum, 17 dkm, zwart, 2013)  Ik zie er nu ook een andere: 234 Ksek voor een Zwarte D4 Summum met 21 dkm
Degene waar ik (even snel) langs gegaan ben, was een 2012 van 230. Summum met hopie-boel "knopjes" - En hij zag er goed uit.

De stap van 180 naar 230 vind ik dan niet zo heel groot meer. Én ik zou weer een cabrio hebben...

De Leaf is wat mij betreft ook afgedaan, maar ik zou er echt geen probleem mee hebben om 100% electrisch te gaan pendelen. Let wel: de bedoeling is dan wel dat de C70 blijft ....

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 26-01-2017 20:18:43
maar ik zou er echt geen probleem mee hebben om 100% electrisch te gaan pendelen.

Hmmmmm, ik zit juist sinds vandaag te zoeken voor een Tesla model S als werkauto. Toeval?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Tesla gaat mij veeeel te ver boven m'n budget. Die beginnen pas bij 600 Ksek, tweede hands.

Nej tack

Sbv

Renault Zoe is wat goedkoper. Forumlid Piet hier rijdt er 1 voor zijn woon-werk verkeer

Taranis

Forumlid C70_99 ook volgens mij.

Een Tesla of eventueel zelfs een V60 D6 hebben we ook overwogen voor m'n vriendin als woon-werk vervoer (die ene keer verder weg pakt ze de XC maar) maar met de Nederlandse stroomtarieven en wegenbelasting kan het voor ons nog niet uit: vooralsnog zijn al die elektrische hokken aardig duurder dan een auto met brandstofmotor.

viking_in_shorts

Net even naar de Zoe gekeken. Wél de grotere acc genomen, met een leasing periode van 48 mnd en 15.000 km per jaar.  Ding kost dan ca €350 per maand, en daaroverheen gaat nog eens € 100 "batterij -huur"  Over de laatste 4 jaar doe ik gemiddeld 200 - 250 per maand aan benzine. Voor 200 per maand aan benzine rij ik een erg leuke en mooie C70 uit 2013

Johann

Blijf van die Zoe af. Ze beloven meer dan dat die auto kan aan actieradius.
85 km op een volle accu in de winter en de dealer maar volhouden dat ie meer kan doen.

Walter

zeker in het koude weer bij jullie neemt actieradius snel af

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937