Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Ventiel niet lek ja kan eventueel wat zeepsop op de velg doen als deze naast de auto staat

viking_in_shorts

Zeepsop op de velg?

je bedoelt op het randje velg/band of gewoon helemaal los gaan met een fles Dreft  :eusa_shifty:

mehn

Citaat van: viking_in_shorts op 17-10-2010 17:43:00
Zeepsop op de velg?
je bedoelt op het randje velg/band of gewoon helemaal los gaan met een fles Dreft  :eusa_shifty:

Wak in het ijs maken en je velg onderdompelen ;D
Dan zie je waar een eventueel lek zit ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cas

lekker terug gaan  naar die ze gemonteerd heeft. had beter moeten kijken of de randen binnenin schoongenoeg waren. vaak wil de druk na montage van nieuwe ook wel iets terug vallen is mijn ervaring. zou zeggen. pomp ze op, licht wel de bandenboer in. en kijk nog eens over 1000 km .

waarom het gekut op je nek halen met zeepsop en dompelen in een wak. alsof je zelf je banden eraf gaat draaien nadat je een lek hebt ontdekt. dat doen ze bij de bandenboer met een lekzoekspray in 5 seconden.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Sbv

Citaat van: viking_in_shorts op 17-10-2010 17:43:00
Zeepsop op de velg?

je bedoelt op het randje velg/band of gewoon helemaal los gaan met een fles Dreft  :eusa_shifty:
Randje velg-band. Wel eerst oppompen tot gewenste druk en dan zeepsop erop.
Als het wiel eraf is kan je eventueel gelijk kijken of je in het loopvlak een spijker hebt en ook de binnenkant bekijken. Werkt dat niet, dan naar de persoon die de banden gemonteerd heeft

Je kan ook gelijk terug gaan uiteraard

Taranis

Citaat van: cas op 17-10-2010 17:49:18
dat doen ze bij de bandenboer met een lekzoekspray in 5 seconden.

+ 1

Laat die prutser het zelf uitzoeken... waarschijnlijk velgrand niet opgeschuurd voor montage nieuwe band?

viking_in_shorts

Ok - ik zal kijken of ik morgen even terug kan. Kon er nog wel bij :eusa_wall:

Thx voor de antwoorden!

viking_in_shorts

Hier de band die de meeste druk verloor. Andere band zometeen.

Sbv

Zo kan je gelijk je velgen aan de binnenkant schoonmaken. Lijkt wel op een lekkage of zie ik dat verkeerd ?

viking_in_shorts

Dit bij de garage, en inderdaad lekkage. Beide achterbanden eraf gehaald, met staalborstel de velg aan de binnenkant en de band zelf schoongemaakt.
Over een paar dagen maar weer eens kijken hoe t met de druk staat.

Maar - dingen lijken nu wel op hun plaats te vallen. Bijvoorbeeld de blauwe kleur van mijn vorige banden ...

Taranis

Duidelijke zaak lijkt me. Neem aan dat je dit niet hoefde te betalen? ::)

KIM

Citaat van: viking_in_shorts op 18-10-2010 13:08:14
Maar - dingen lijken nu wel op hun plaats te vallen. Bijvoorbeeld de blauwe kleur van mijn vorige banden ...

Blauw? leg uit...

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 18-10-2010 17:32:52
Duidelijke zaak lijkt me. Neem aan dat je dit niet hoefde te betalen? ::)

Jazeker moest ik betalen. Maar ja - ik koop via dackonline.se dus vind het niet erg als ze hier wat voor vragen.
Ben de moeilijkste niet (soms) - was 300 kroon ...

Citaat van: KIM op 18-10-2010 17:34:40
Blauw? leg uit...

Mij is verteld dat als de banden blauw uitslaan, dat dat komt door verkeerde druk. Toch?  :eusa_shifty: :eusa_pray:
Blijkbaar had ik probleem al langer want mijn vorige banden (en volgens mij zelfs de banden daarvoor) hadden dat. Gezien ik binnen 16 uur 0,5 bar druk verloren ben, lijkt het me aannemelijk dat ik vaker met te lage druk heb rondgereden...  :eusa_wall:

KIM

Nog snap ik de kleur blauw niet...

Nog nooit gezien.
Heb je nooit je bandenspanning gecontroleerd bij de vorige banden?

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 18-10-2010 17:55:31
Nog snap ik de kleur blauw niet...

Nog nooit gezien.
Heb je nooit je bandenspanning gecontroleerd bij de vorige banden?

Ik probeer de fotos erop na te zien, maar daar komt het niet over. De rand naast de scheur / strepen op de twee foto's hieronder is bijna blauw. De kleur heeft zeg maar wat weg van olie.   Daar hebben een aantal mensen waaronder de garagist op gereageerd dat dat komt door verkeerde spanning. Maar niet te hoog, want dan zou het profiel er anders uitgezien hebben.

En ja natuurlijk heb ik mijn spanning gecontrolleerd, maar zeker niet elke week.  Twee, drie keer per seizoen en meestal als reactie op een zoekerig gevoel (moest altijd wel bij) Eigenlijk nooit m'n spanning gecontrolleerd zonder dat er wat bij moest. :eusa_shifty: