Viking's Volvo Verhalen

Gestart door viking_in_shorts, 11-06-2007 16:28:50

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Citaat van: viking_in_shorts op 07-01-2015 11:53:39
Nee - dat wil ik niet zelf doen. Mijn tijd is me meer waard dan mijn auto ....

Haha, ik stop "mijn tijd" nu net het liefst in auto's.
Verschillende prioriteiten, zullen we maar zeggen :)

viking_in_shorts

Ik ben liever bezig met fotograferen, fietsen of mijn dochter. Auto (onderhoud) gaat echt niet voor in prio.

viking_in_shorts

Jeetje - het is me het dagje wel. Vandaag vriendin op zwart ijs de bocht uit gereden, zo het weiland in :o

Gelukkig was het geen diepe greppel en kwam ze (achterstevoren) in een weiland tot stilstand. Op een haar na naast een telefoonpaal. Toen ik 2 uur later naar huis reed was het nog steeds ijs vanaf de zagerij tot en met huis. Voor de mensen die onze situatie niet kennen: dat is de laatste 6 km van "mijn" weg.....

Ewout Schalkwijk

Zwart ijs? :eusa_think: Is dat iets Zweeds?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Ik ken het uit het Zweeds en Engels. Is ijs op de weg wat niet zichtbaar is, en gezien de ondergrond zwart is ...
Hoe zou je dat in het nederlands noemen?

ps: misschien dat je het als Blixthalka kent?

Sbv

ijzel denk ik.

Geen schade verder afgezien van een geschrokken Laura

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 07-01-2015 19:13:27
ps: misschien dat je het als Blixthalka kent?

Dan kom ik uit op 'underkjølt regn', aka ijzel idd.

OK, duidelijk. Behalve gekrenkte trots geen materiële schade?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Heb de auto nog niet kunnen bekijken. Het is te donker. Ze kan er nog in rijden en blijkbaar geen rare trillingen enzo. Van het weekend maar even tijd maken om de onderkant te bekijken op een brug.

elianmars

Ai.... Gelukkig is het goed afgelopen  :eusa_shifty:

Walter

gelukkig dat het zo is afgelopen. Vinterdack helpen dan ook niets.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Johann

Is uiteindelijk maar een dom stuk metaal he zo'n Volvo.

Blij dat het goed is afgelopen.

viking_in_shorts

Ben stiekum wel een beetje onder de indruk. Ik ken de bocht en hij is link. Vlak achter deze bocht is het door schaduw vaker kouder dan op andere plekken en blijven sneeuw/ijs langer liggen. Ze heeft de controle in de bocht verloren en heeft over een afstand van ca 50 meter de auto uitbrekende auto onder controle (bijna) gehouden. Uiteindelijk is ze op de weg 180 graden gedraaid en achteruit het weiland in gegleden.

Zooo blij dat er geen diepere sloot was danwel tegenligger kwam ...

Snellebaksteen

Pffff, dat is dan effe goed afgelopen. Gelukkig maar!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 07-01-2015 10:53:17
Weet niet of er opmerkingen zijn over de einddemper. Is de auto van m'n vriendin die het geen ruk interesseert. Als ik zeg dat ik hem veel herrie hoor maken zegt ze "Oh?"

Ik weet niet hoor maar uuuuuuh ;D
Volgens mij meldde ik jou zondag dat de V wat veel lawaai maakte en reageerde jij dat je 't wel lekker vond klinken en reageerde Laura dat ie inderdaad wel wat veel herrie maakte... :P

Mooi dat het slippertje goed afgelopen is.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 08-01-2015 14:34:37
Citaat van: viking_in_shorts op 07-01-2015 10:53:17
Weet niet of er opmerkingen zijn over de einddemper. Is de auto van m'n vriendin die het geen ruk interesseert. Als ik zeg dat ik hem veel herrie hoor maken zegt ze "Oh?"

Ik weet niet hoor maar uuuuuuh ;D
Volgens mij meldde ik jou zondag dat de V wat veel lawaai maakte en reageerde jij dat je 't wel lekker vond klinken en reageerde Laura dat ie inderdaad wel wat veel herrie maakte... :P

Mooi dat het slippertje goed afgelopen is.

Je geloof het vast niet, maar een paar uur voordat we bij jou waren hadden we het erover. Mij viel het op, en zij is er toen (pas) op gaan letten ....