Even voorstellen: zeecontainer

Gestart door zeecontainer, 11-06-2007 20:25:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

zeecontainer

Saluut Volvorijders!

Graag stel ik mijzelf even voor:

Naam: zeecontainer (dezelde cW-waarde ;) )
Leeftijd: 28 jaar
Huidige auto: Renault Clio diesel (met opgeschroefde brandstofpomp) :evil: , in goede staat (van ontbinding)
Is fan van: Automaten!  ;D Wel de echte, met planeettandwielstelsel en koppelomvormer dus, geen gerobotiseerde handbak of CVT voor mij!

Ik ga minder rijden in verband met een andere baan, dus nu mag de oude clio diesel genieten van de eeuwige rust. En kan ik op zoek naar een andere auto! Nou vind ik de 850 wel een érg gave wagen, veel luxe en uitstraling voor het geld, veel keuze uit automaten en geen sjonnie-status zoals dat van de Duitse merken. Nou heb ik helaas nog een beetje een krap budget (max. +/- 2.500 euro), daar staat tegenover dat ik (heel) behoorlijk handig ben met auto's, ik ben zo'n 7 jaar automonteur geweest (1e autotechnicus & APK-keurmeester). In die tijd heb ik echter niet veel aan Volvo's gewerkt, daar heb ik dus niet veel ervaring mee. Wel goeie ervaring, met een hele taaie 245. :)

Ik wil de volgende zaken absoluut in de auto hebben:
-automaat
-airco
-lichtmetalen velgen
en het zou fijn zijn als er een of meerdere van de volgende opties aanwezig zijn:
-stoelverwarming
-(half)leer
-cruise control

Natuurlijk hou ik mijn ogen goed open, maar als iemand nog iets weet hou ik mij aanbevolen  :)

Nou zag ik op marktplaats de volgende advertenties:

http://auto.marktplaats.nl/volvo/97779121-850-2-5i-20v-glt-aut-blauw-met-airco-leer-c-v-bj-09-1992.html

Mooie auto, veel opties. Wel een hoge kilometerstand! Is dit een kilomterstand die jullie zou afschrikken?

http://auto.marktplaats.nl/volvo/96563073-850-2-5i-10v-automaat-airco-nieuw-type-sedan-zien-is-kopen.html

Nieuw type, zo te lezen goed onderhouden, lage kilomterstand. Het is een automaat en er zit airco op, maar verder dan ook niets..

Graag zou ik jullie meningen horen over bovenstaande advertenties!


Groeten, zeecontainer

Volvo 850 Eindhoven

heey

welkom op het forum ;D

heb je links even beken en zag onder andere staan: ZIEN IS KOPEN!!!
zou mij heel erg afschrikken ??? :eusa_naughty: maar aan de andere kant die km stand 228.000 zou mij TOTAAL niet afschrikken :angel: ;D :eusa_clap:
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

Scooby Doo

Zien is kopen, voor interpretatie vatbaar. :eusa_think:

Zijn er wel 2 met manuele airco, geen automatische.

Op de eerste zitten wel meer opties, maar heeft veel meer KM, en voor diegene die er belang aan hecht, geen airbag (prijsverschil is klein).

Gaan kijken kost enkel de tijd en de verplaatsing.

Succes

Kenny
Puppy Power!!!

zeecontainer

Citaat van: Scooby Doo op 11-06-2007 22:04:26
Zien is kopen, voor interpretatie vatbaar. :eusa_think:

Zijn er wel 2 met manuele airco, geen automatische.

Op de eerste zitten wel meer opties, maar heeft veel meer KM, en voor diegene die er belang aan hecht, geen airbag (prijsverschil is klein).

Gaan kijken kost enkel de tijd en de verplaatsing.

Succes

Kenny

"Zien is kopen" is inderdaad wel een beetje een afknapper, maar daar moet je je niet al te veel door laten afschrikken denk ik.

Allebei inderdaad met handmatig bediende airco, maar met mijn budget kan je natuurlijk niet ALLE opties verwachten. Het belangrijkste is dat het koud wordt in de auto! De airbag zit ik niet zo over in, die gebruik ik toch niet ;)

Maar de kilometerstand van de blauwe (4 ton), kan dat nog (mits goed onderhouden)? En de 10V uit de grijze, zijn dat een beetje fijne blokjes?

Snellebaksteen

Als die 4 ton met goed onderhoud gebeurt is mag dat geen probleem zijn. Aan de andere kant kun je met die 10v nog bijna 2 ton rijden voor je zover bent! En het verschil tussen een 10v en een 20v is niet zo heel erg groot hoor. Met een automaat denk ik dat je misschien nog wel lekkerder rijdt met een 10v ivm met het vroeger beschikbare koppel.

Ik zou voor de zilvere gaan. En zien is kopen is flauwekul. Het geeft alleen aan dat de verkoper niet al te handig is en dat is alleen in je voordeel!!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

"Zien is kopen" kun je ook op een andere manier lezen: "Als je 'm gezien hebt, ben je verkocht en koop je 'm"  ;)

Welkom hier, Zeecontainer (Vreemde naam, hoor. Hebben je ouders een hekel aan je?  :eusa_think:)!!

Succes met je zoektocht!

Eugene

Welkom en succes met de zoektocht!


If it's not blown, it sucks...

Taranis

Welkom, en succes met je zoektocht! Staar je niet teveel blind op accessoires als cruise control, die kun je er achteraf ook zelf nog inbouwen ;)

Voor 2500 euro moet je wel wat kunnen vinden, mits je zelf een beetje handig bent :)

Laserblue

Citaat van: elianmars op 12-06-2007 00:53:50
Zeecontainer (Vreemde naam, hoor. Hebben je ouders een hekel aan je?  :eusa_think:)!!

Nee jij wil zeggen dat jij blij bent met je naamgevers?  ::)

waarschijnlijk nu ergens in Rosswell ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

zeecontainer

Citaat van: Taranis op 13-06-2007 09:40:38
Welkom, en succes met je zoektocht! Staar je niet teveel blind op accessoires als cruise control, die kun je er achteraf ook zelf nog inbouwen ;)
Cruise control inbouwen, is dat een beetje te doen? Of heb je het over een VDO of John Gold achteraf inbouwen? k vind de originele altijd mooier..
Citeer
Voor 2500 euro moet je wel wat kunnen vinden, mits je zelf een beetje handig bent :)
Ik ben wel een "beetje" handig :)

Taranis

Citaat van: zeecontainer op 13-06-2007 12:34:01
Cruise control inbouwen, is dat een beetje te doen? Of heb je het over een VDO of John Gold achteraf inbouwen? k vind de originele altijd mooier..

Ja, dat is te doen. Gewoon een originele cruise control van de sloop halen. Vraag desnoods Joachim1 hier van het forum om je te helpen, dan zit het er in anderhalf uur in ;)

Vulk

Citaat van: elianmars op 12-06-2007 00:53:50
"Zien is kopen" kun je ook op een andere manier lezen: "Als je 'm gezien hebt, ben je verkocht en koop je 'm"  ;)


Dat denk ik toch ook altijd als ik zoiets lees.

kyro

allereerst, welkom op 't forum zeecontainer !

gaat helemaal goed komen !!!



TEKST:  zien is kopen !!!!!

geweldig toch, dat andere dat voor je kunnen bepalen :eusa_dance:

tik het in op marktplaats, en je kunt tig duizend adv. overslaan,
want je hoeft er nog maar 16 te bekijken ;D

gr