Bridgestone sucks!

Gestart door denkweb, 13-06-2007 08:42:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Enno

Mee eens.....het enige wat ik weet...Michelin is een totaal andere band dan een Bridgestone...

Als je af en toe langere afstanden rijdt dan worden de bridgestones goed warm (vergelijk autosport)...en wordt de grip MEGA....die heb ik bij MIchelin nooit zo ervaren.

-D©©©L-

Citaat van: VOLVOlkert op 15-06-2007 08:56:09
Ik overwoog bridgetone, maar laat het merk nu maar links liggen.

Op basis waar van ? 1 onvolledig verhaal ?

JCviggen

Er zijn zo'n bergen bandentests te vinden in alle maten en kleuren, ik zou zeggen lees die een keer ipv al die hearsay op forums
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

ed

Inderdaad helemaal mee eens. De ervaringen spreken elkaar zo 100% tegen dat er geen peil op te trekken is. En dan zijn de ervaringen ook nog eens afhankelijk van de auto waarop hjij gemonteerd is en de maatvoering.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

jan_sq

ik had onder mn vorige auto [opel vectra a 2.5 v6] toyo proxis t1s
hier was ik zeer tevreden over
als ik 17 inch onder de volvo ga zetten komen deze er weer onder
plakte als kauwgom op de weg
ook bij nat weer
moet wel zeggen dat ze krap 20,000km mee gingen

M a r c

Toyo plakt en glijdt in den beginne.... als de eerste zachte rubberlaag eraf is zijn ze knoepert hard  :eusa_snooty:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

jan_sq

mijn ervaring is anders maar ja ieder zn eigen mening

Herminator

#22
Ik kreeg gister een advies voor Vredestein Ultrac Sessanta. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar de monteur kon er niet over op houden.... en zeikte pirelli tot op de grond af.
Ik heb er dus pirelli 7000 onder zitten.

Ludo

Citaat van: jan_sq op 28-06-2007 20:16:24
mijn ervaring is anders maar ja ieder zn eigen mening

dat zegt Ed ook:

Citaat van: ed op 17-06-2007 21:43:32
De ervaringen spreken elkaar zo 100% tegen dat er geen peil op te trekken is. En dan zijn de ervaringen ook nog eens afhankelijk van de auto waarop hjij gemonteerd is en de maatvoering. 

banden, geuren en kleuren, je kan er niet over discussieren...


Jeroentjuh

Toen ik de auto kocht lagen er voor 2 Bridgestones op, wat een k#tbanden, heb ze er toen ook snel afgehaald...... en dat eraf halen valt ook nog niet mee met die dingen, de wangen van de banden lijken wel masief, bijna onmogelijk om ze eraf te krijgen zonder iets te beschadigen.....

Eugene

Citaat van: Herminator op 28-06-2007 21:45:48
Ik kreeg gister een advies voor Vredestein Ultrac Sessanta. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar de monteur kon er niet over op houden.... en zeikte pirelli tot op de grond af.
Ik heb er dus pirelli 7000 onder zitten.

Tja, smaken....

Er is nog maar weinig bekend over die Vredesteins.


If it's not blown, it sucks...

Misha

Op Vredestein krijgt men (jij of hij, of alle2 een beetje) een megakorting, op zeg maar de echte merkbanden minder.

Ken de "high-performance" reeks niet, maar heb altijd het idee gehad dat ze vooral op uiterlijk ontworpen zijn.
En dat boeit mij bij een band wat minder.

Heb wel veel met de overige vredesteins gereden: gewoon behoorlijke banden voor een redelijke prijs, niet meer dan dat. Nergens heel slecht in, nergens heel goed in.

En voor de rest: ach, over banden en olie kun je niet discussieren...

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Herminator


denkweb

#28
Efkes op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk tussendoor en onderweg horendol geworden van het lawaai van de Bridgestone RE040 banden die ik er nu onder heb. Het is dat er nog enig profiel op zit en ik het zonde geld vindt om ze gelijk over de brug te mikken, maar gelukkig ben ik er niet mee. Volgende ronde wordt, zoals het er nu voor staat, Michelin. Ik ben er ooit van afgestapt omdat de tweede serie Exalto's van zeer slechte kwaliteit bleken te zijn (later ook door Michelin erkend trouwens). De Pirelli's waren inderdaad ook lawaaiig, maar om een idee te geven; ik had op de 15 inch velgen voor de aanschaf van de Titans een korte tijd banden van het goedkope merk Roadstone. Die reden aanzienlijk plezieriger als de Bridgestones nu!

Ik ben er klaar mee. Wat een ander er van denkt doet er ook eigenlijk niet toe. Oprijden en weg ermee, en voor de rest, doe er allen je voordeel mee!

-D©©©L-

je was er toch al achter dan een RE040 (en dus niet RE050A !) niet de ideale band is voor een 850 ? Waarom dan toch nog een tweede set ?!