Bridgestone sucks!

Gestart door denkweb, 13-06-2007 08:42:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denkweb

Citaat van: -D©©©L- op 03-07-2007 18:28:04
je was er toch al achter dan een RE040 (en dus niet RE050A !) niet de ideale band is voor een 850? Waarom dan toch nog een tweede set ?!

Omdat ik ze niet hoefde af te rekenen. We blijven Nederlander he...   ::)

Voor een ervaring met de RE050 zouden we Joris even moeten vragen... die heeft ze praktisch gelijk met mij gemonteerd...

Johann

Dan moet je ook niet lopen janken......................  ;D

Ludo

Citaat van: Johann op 03-07-2007 18:32:40
Dan moet je ook niet lopen janken......................  ;D

Citaat van: denkweb op 03-07-2007 18:31:50
We blijven Nederlander he...   ::)

:evil:

denkweb

Ze weten echt wel wat ze weggeven klaarblijkelijk.  :eusa_hand:

Enno

Citaat van: denkweb op 03-07-2007 18:31:50
Citaat van: -D©©©L- op 03-07-2007 18:28:04
je was er toch al achter dan een RE040 (en dus niet RE050A !) niet de ideale band is voor een 850? Waarom dan toch nog een tweede set ?!

Omdat ik ze niet hoefde af te rekenen. We blijven Nederlander he...   ::)

Voor een ervaring met de RE050 zouden we Joris even moeten vragen... die heeft ze praktisch gelijk met mij gemonteerd...

Ik heb geen problemen met de bridgestones RE050 anders hoor.....alleen klote dat het Camber ???? niet negatief genoeg staat...dus ben binnenkort aan de beurt voor een nieuw setje banden...4 stuks...Camber moet naar negatiever dan -0,5....hij staat nu links & rechts op -0,3...ik denk dat ik -0,7 ga proberen....kijken of ik het volgende setje dan wel recht afgesleten krijg.

Volgens mij heb ik er een dikke 40000 KM mee gereden. En ook met bijna geen profiel meer doen ze het nog steeds goed. Ik vind het niet de moeite waard om bijvoorbeeld over te stappen op een Michelin en daar per band 40-50 EUR meer voor uit te geven.

denkweb

Citaat van: Enno op 03-07-2007 18:48:20
Citaat van: denkweb op 03-07-2007 18:31:50
Citaat van: -D©©©L- op 03-07-2007 18:28:04
je was er toch al achter dan een RE040 (en dus niet RE050A !) niet de ideale band is voor een 850? Waarom dan toch nog een tweede set ?!

Omdat ik ze niet hoefde af te rekenen. We blijven Nederlander he...   ::)

Voor een ervaring met de RE050 zouden we Joris even moeten vragen... die heeft ze praktisch gelijk met mij gemonteerd...

Ik heb geen problemen met de bridgestones RE050 anders hoor.....alleen klote dat het Camber ???? niet negatief genoeg staat...dus ben binnenkort aan de beurt voor een nieuw setje banden...4 stuks...Camber moet naar negatiever dan -0,5....hij staat nu links & rechts op -0,3...ik denk dat ik -0,7 ga proberen....kijken of ik het volgende setje dan wel recht afgesleten krijg.

Volgens mij heb ik er een dikke 40000 KM mee gereden. En ook met bijna geen profiel meer doen ze het nog steeds goed. Ik vind het niet de moeite waard om bijvoorbeeld over te stappen op een Michelin en daar per band 40-50 EUR meer voor uit te geven.

De prijs is niet zoveel verschillend als je aangeeft, gelukkig. Omgekeerd past het scheef afslijten schijnbaar helemaal bij Bridgestone banden; ik ga er denk ik maar eens een paar fotootjes van maken tijdens een volgende meeting want ik heb er al meer fraaie voorbeelden van gezien.

Enno

ach....in hoeverre het past bij bridgestone...ik ben er meer van overtuigd dat door een te weinig negatief camber i.c.m. een stevige rijstijl...er te veel kracht op de buitenkant van het loopvlak komt....en de auto over de buitenzijde van de band begint weg te glijden.

Omdat een RE050 bij warme band redelijk kleeft, zullen de grenssituaties zich vaker voor doen...omdat je je grenzen verder verlegt..

Ik vindt als je 50000 KM met een setje banden kunt doen....dan is er niets mis met de band. Ik heb destijds incl. montage 140 EUR per band betaald. Een michelin was dacht ik 35 EUR duurder.  vorig jaar stond Camber links zwaar negatief en rechts positief. Met als gevolg dat in bochten naar links en naar rechts een totaal ander weggedrag had. De band met positief Camber was in no time opgewreten....de band met zwaar negatief camber had daar helemaal geen last van. Dus of het een probleem van bridgestone is....ik durf het te betwijfelen.....

wordt vervolgt....


Ludo

Citaat van: Enno op 03-07-2007 22:04:44
Ik vindt als je 50000 KM met een setje banden kunt doen....dan is er niets mis met de band.

niet als je appels met peren gaat vergelijken. (lees het bericht van Ed op vorige pagina)

denkweb

Citaat van: Enno op 03-07-2007 22:04:44
ach....in hoeverre het past bij bridgestone...ik ben er meer van overtuigd dat door een te weinig negatief camber i.c.m. een stevige rijstijl...er te veel kracht op de buitenkant van het loopvlak komt....en de auto over de buitenzijde van de band begint weg te glijden.

Omdat een RE050 bij warme band redelijk kleeft, zullen de grenssituaties zich vaker voor doen...omdat je je grenzen verder verlegt..

Ik vindt als je 50000 KM met een setje banden kunt doen....dan is er niets mis met de band. Ik heb destijds incl. montage 140 EUR per band betaald. Een michelin was dacht ik 35 EUR duurder.  vorig jaar stond Camber links zwaar negatief en rechts positief. Met als gevolg dat in bochten naar links en naar rechts een totaal ander weggedrag had. De band met positief Camber was in no time opgewreten....de band met zwaar negatief camber had daar helemaal geen last van. Dus of het een probleem van bridgestone is....ik durf het te betwijfelen.....

wordt vervolgt....


Waarom niet je auto gewoon even uit laten lijnen zoals het hoort...? Als je ziet dat je banden scheef afslijten is dat het eerste wat in mij opkomt... (alvorens over draagarmrubbers, banden en zo na te gaan denken).

Enno

uitlijning zit binnen de specificaties.....maar de wielvlucht gaat negatiever worden dan hij nu is....schijnt vaker voor te komen....

denkweb

Citaat van: Enno op 04-07-2007 11:41:48
uitlijning zit binnen de specificaties.....maar de wielvlucht gaat negatiever worden dan hij nu is....schijnt vaker voor te komen....

Moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb  :eusa_think:. Never the less, we horen het wel!

elianmars

Citaat van: Herminator op 28-06-2007 23:22:00
Nu lees ik op de anwb site dat de ultrac de meest lawaaierige is  :eusa_naughty:

http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/auto/tests/onderdelen/zomerbanden/2006-zomerbanden-testresultaten-225.nl.html




Hou daar maar over op....... Ik heb ze onder mijn Zafira liggen in de maat 225/45-18. Die dingen maken echt een pestherrie.
Omdat er nog voldoende profiel op zit, vind ik het zonde om ze er onderuit te gooien, maar als ik de radio niet aan zet, word ik gek van de herrie.

Ondanks het negatieve verhaal over Bridgestone, heb ik toch de neiging om de Potenza RE 050 A aan te schaffen.
De 850 is heel erg toe aan nieuw rubber. Alle vier de banden zijn op hun eindje.

Eugene

Citaat van: elianmars op 27-07-2007 00:01:06
Ondanks het negatieve verhaal over Bridgestone, heb ik toch de neiging om de Potenza RE 050 A aan te schaffen.

Volgens vele tests een van de betere, zo niet de beste band van dit moment. Ik zit ook zwaar te overwegen om deze te kopen. Kost wat, maar dan heb je ook wat... (hopelijk)

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 27-07-2007 00:06:12
Citaat van: elianmars op 27-07-2007 00:01:06
Ondanks het negatieve verhaal over Bridgestone, heb ik toch de neiging om de Potenza RE 050 A aan te schaffen.

Volgens vele tests een van de betere, zo niet de beste band van dit moment. Ik zit ook zwaar te overwegen om deze te kopen. Kost wat, maar dan heb je ook wat... (hopelijk)

Groupsbuy!!  :eusa_dance: :eusa_dance: ;D

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 27-07-2007 00:01:06

Ondanks het negatieve verhaal over Bridgestone, heb ik toch de neiging om de Potenza RE 050 A aan te schaffen.
De 850 is heel erg toe aan nieuw rubber. Alle vier de banden zijn op hun eindje.

wel idd de A versie nemen en niet de 50, dat is een vervangingsband voor oa mercedes maar komt veel minder uit dezelfde test.

heb zelf ook de 50A in 205/45 en bevallen echt uitstekend. zowel op droog als zeker op nat. voor mij gaven ook de velef goede testen en de uitstekende resultaten op nat wegdek de doorslag.