Bridgestone sucks!

Gestart door denkweb, 13-06-2007 08:42:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

denkweb

Ik ben ze echt zat! Na drie maanden gecupt, half versleten en er laten zelfs randen van los. De vorige ronde gingen de potenza's slechts 23.000km mee!

Geen Bridgestones meer hierna, terug naar Pirelli of Michelin...

forza123

Ook last van gehad bij m'n vorige auto; Alfa 145. Vond de Bridgetones die ik er toen onder legde (geen idee welke ;)) ook erg 'zwabberig', vooral op hoge snelheid in bochten. Pirelli's veeeeeeel beter! :)
www.forzarossa.nl
..................................
'96 Volvo 850 2.5 20V

Johann


Eugene

Citaat van: forza123 op 13-06-2007 09:21:04
Ook last van gehad bij m'n vorige auto; Alfa 145. Vond de Bridgetones die ik er toen onder legde (geen idee welke ;)) ook erg 'zwabberig', vooral op hoge snelheid in bochten. Pirelli's veeeeeeel beter! :)

Als 1 merk zwabberig is, dan is dat toch wel Pirelli.....

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Citaat van: Eugene op 13-06-2007 09:53:13
Citaat van: forza123 op 13-06-2007 09:21:04
Ook last van gehad bij m'n vorige auto; Alfa 145. Vond de Bridgetones die ik er toen onder legde (geen idee welke ;)) ook erg 'zwabberig', vooral op hoge snelheid in bochten. Pirelli's veeeeeeel beter! :)

Als 1 merk zwabberig is, dan is dat toch wel Pirelli.....

Yep, voor die P-Zero Nero is een zoekerig bandje wat behoorlijk na-ijlt bij stevige stuuracties....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mario

voor mij nooit meer Pzero, slijt als een gek en geen grip bij nat weer  :eusa_hand: :eusa_hand:
:) ;) :(

JCviggen

Citaat van: mario op 13-06-2007 19:33:55
voor mij nooit meer Pzero, slijt als een gek en geen grip bij nat weer  :eusa_hand: :eusa_hand:

Zijn wel tig types pzero. De Nero's zijn super in de regen, een van de allerbeste performance banden in de regen volgens de tests, en dat klopt aardig.

De Nero's hebben zowel in droog als nat ongelooflijke grip (beter dan Bridgestone RE050 en S-03) maar het stuurgevoel is idd niks bij de -45 banden.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

-D©©©L-

#7
Citaat van: Johann op 13-06-2007 09:24:48
Welk type Daan?

Citaat van: denkweb op 10-06-2006 22:27:29
Lalalala... dinsdag 5 titans laten voorzien van Bridgestone Potenza's RE040's in de maat 205/45/17. Ben benieuwd wat deze banden me gaan bieden, vooralsnog bevalt dit me prima!

Citaat van: denkweb op 27-12-2006 09:11:13
Zo... een eigen Potenza RE040 topic met de exacte verschijnselen die ik nu ondervind!

Erg grappig om te lezen. Mij is inderdaad ook medegedeeld dat de RE040 niet geschikt is voor de auto (850 Tdi sedan '96). Vreemd genoeg heb ik me JUIST deze band laten verkopen voor deze auto.

Normaal rijdt ik met een willekeurige band 30.000 tot 45.000km.
Nu rijdt ik met de RE040's 21.000km en zijn ze compleet scheef afgesleten; ondanks diverse pogingen eea uit te lijnen (zou goed moeten zijn) stuurt de auto sterk naar links. De auto voelt zwaar onplezierig aan.

Na diverse discussies met de leverancier overeengekomen dat ik na het verslijten van deze banden op een fraaie korting op de volgende banden kan rekenen; maar ik denk dat hij nog niets verder over de brug mag komen.

Aankomende week dus maar eens een paar bandjes uitzoeken en gelijk ook de draagarmen maar gaan vervangen... weet ik zeker dat alles weer tip/top in orde is!   ;)

Ik meen zondag 050A gezien te hebben, al heb ik er niet op de knieen bij gezeten.
een een RE050A met M0 codering is weer een totaal andere band als 1 zonder...

Valt me zowieso op dat er vaak erg generiek gesproken wordt over banden.
Merk, type, maat, loadindex, extra coderingen, Dot code en evt produktie land is toch wel de minimale info om iets van een vergelijk te kunnen doen, denk ik.

Enno

Citaat van: denkweb op 13-06-2007 08:42:03
Ik ben ze echt zat! Na drie maanden gecupt, half versleten en er laten zelfs randen van los. De vorige ronde gingen de potenza's slechts 23.000km mee!

Geen Bridgestones meer hierna, terug naar Pirelli of Michelin...

Ik heb nu een dikke 40000 km met de bridgestones gereden. De huidige acherbanden hebben eerst een dikke 30000 km voor gezeten nu 10000 km achter. De huidige voorbanden...omgekeerd. Ik schat dat de achterbanden nog 15000 km mee kunnen (dit zomer seizoen)...en de voorbanden hetzelfde, dan zijn ze op met mijn huidige rijstijl . Dan heb ik ruim 50000 km met een setje gedaan. Ik vind dit voor een sportieve band + rijstijl geen slechte  prestatie. Verder moet ik bekennen dat de band ook bij vergevorderde slijtage goed blijft presteren. IK heb dat in het verleden wel eens anders meegemaakt.

IK denk als de banden bij 23000 KM al versleten zijn dat er mogelijk toch andere dingen aan de hand zijn. Of er moet een heel groot verschil zitten tussen de RE050 en de RE050A.

Last van cuppen....valt wel mee, in ieder geval niet dusdanig dat de achterbanden niet meer bruikbaar waren. Echt rustig rij ik er niet mee. Alleen als het koud is & de band ook koud doe ik rustig aan. Ik vind het eerlijk gezegd een perfecte band. ik hoef niet 180 EUR of meer te betalen voor een michelin die het qua weggedrag waarschijnlijk zeker niet slechter doet. Hoe warmer de band is,  hoe beter de grip. Ik heb voor de duidelijkheid de RE050 banden op de auto dus de versie zonder de A.




ed

Klopt. De RE 050 is een heel andere band dan de RE 050A. Zelfs het profiel is anders.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Eugene

Citaat van: JCviggen op 13-06-2007 19:41:45
De Nero's hebben zowel in droog als nat ongelooflijke grip (beter dan Bridgestone RE050 en S-03) maar het stuurgevoel is idd niks bij de -45 banden.

Ondanks dat ze niet "omvouwen" en je over de zijkant rijdt.

Ik vind het zwabberen aan de voorkant nog meevallen, maar als ze achter liggen is het net een boot. Rondje Nordschleife wordt dan erg spannend zonder dat het heel hard gaat :o

If it's not blown, it sucks...

wim300

na ongeveer 7000km gereden te hebben op Potenza S-03 ben ik over gestapt op continental sportcontact 2.

het zwabberen vooral bij een beetje spoorvorming is over en het banden geluid is ook een stuk minder.

voor mij geen bridgestone meer.

-D©©©L-

Citaat van: wim300 op 14-06-2007 03:49:16
na ongeveer 7000km gereden te hebben op Potenza S-03 ben ik over gestapt op continental sportcontact 2.

het zwabberen vooral bij een beetje spoorvorming is over en het banden geluid is ook een stuk minder.

voor mij geen bridgestone meer.

:eusa_think: :eusa_wall:

Citaat van: -D©©©L- op 13-06-2007 19:57:33
Valt me zowieso op dat er vaak erg generiek gesproken wordt over banden.
Merk, type, maat, loadindex, extra coderingen, Dot code en evt produktie land is toch wel de minimale info om iets van een vergelijk te kunnen doen, denk ik.
Voeg ik de bandenspanning nog ff aan toe.


V70geRwin

#13
Citaat van: ed op 13-06-2007 20:40:13
Klopt. De RE 050 is een heel andere band dan de RE 050A. Zelfs het profiel is anders.

RE050 is de OEM vervangings band voor een aantal merk auto's, oa mercedes, en werd echt veel slechter getest dan de RE050A (1 ster tegen vier voor de versie met A). Dat vergelijk hing achter een test van zomerbanden, erg opvallend.

Heb zelf de RE050A en die bevalt al 5000 km erg goed.

V70geRwin

Banden en olie, volg vooral je eigen mening want welk topic je ook leest, je kan er alle kanten mee op  ;D
Als het voor jou goed is is het toch goed?  :angel: