Blik op de weg

Gestart door FRANQ, 17-06-2007 15:52:44

Vorige topic - Volgende topic

Philip850

het stukje van geenstijl.nl slaat de spijker mooi op z'n kop:

Zeau. Allemaal weer veilig thuis van de vrijmibo? Lekker in de file gestaan of toch met 126 km/h een beetje kunnen doorkarren. Grote kans dat u trouwens door Koos Spee en zijn 40 struikrovers geflitst bent. Want 126 kilometer per uur op een lege snelweg is gewoon fout en slecht. En wie daar kritisch over is, krijgt te maken met Koos Schatkist. Het programma Blik op de Weg bijvoorbeeld heeft STRAF. Koos 'onfatsoenlijk' Spee weigert namelijk nog langer aan een journalistiek onafhankelijk programma mee te werken en heeft alle verkeersagenten verboden nog langer de camera van programmamaker Leo de Haas in de auto te laten. Nee, dan liever een vuist diep in Andre van den Toorn, de SBS praatpop en winnaar van de GeenStijl Wegverkiezing. Niet netjes! Foei! Leo de Haas doet het hele conflict met Koos en de KLPD uit de doeken in de extraspeciale internetaflevering (mirror) van Blik op De Weg. Weg met Wegmisbruikers! Lang leve Blik op de Weg.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Philip850

overigens ben ik het sterk met mehn eens. machtsmisbruik heet dat. waarom het nog niet is afgestraft in deze 'democratie'? tsja....  :eusa_snooty:

Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Emiel

Citaat van: Rayman op 17-06-2007 18:11:41
Citaat van: mehn op 17-06-2007 18:09:09
Citaat van: Rudy-M op 17-06-2007 17:56:34
Ik moet wel toevoegen dat ik ook erg benieuwd ben naar de beweegredenen van Spee, om medewerking aan BodW op te zeggen.

Ik zal het proberen voorzichtig te omschrijven. Spee hanteert dezelfde methoden als er tussen 1935 en 1945 in Duitsland werden gebruikt voor wat betreft het beïnvloeden van de mening van het publiek.

Nounou...Om het nu met de NSDAP te gaan vergelijken vind ik wat ver gaan.

Je laat de vraag gewoon open. Aan welke kant zou meneer Spee staan, zo'n 70 jaar geleden?? Kan iedereen zijn eigen conclusie trekken.... ;)

KUKO (Rob)

Hen3

Een ding is in ieder geval zeker.. naar Blik op de weg keek ik altijd met veel plezier. Als ik naar Wegmisbruikers kijk (alleen de titel stroomt al over van negativisme...) erger ik me altijd groen en geel aan het commentaar dat de heilige :angel: André altijd op de 'foute' :eusa_naughty: weggebruiker heeft. FOEI!!

De discussie gaat nu vooral over het feit dat Wegmisbruikers niet onafhankelijk is, maar het is simpelweg ook nog eens een hele slechte kopie van Blik op de weg! Kwalitatief is het geen vergelijk! Geen me Blik op de weg terug!!

Edit:
ik was me nog een beetje aan het inlezen en kwam het volgende tegen over de heilige André:
'Wegmisbruiker' André van der Toorn laat zoontje autorijden

Laserblue

Citaat van: Hen3 op 18-06-2007 00:32:38
Een ding is in ieder geval zeker.. naar Blik op de weg keek ik altijd met veel plezier. Als ik naar Wegmisbruikers kijk (alleen de titel stroomt al over van negativisme...) erger ik me altijd groen en geel aan het commentaar dat de heilige :angel: André altijd op de 'foute' :eusa_naughty: weggebruiker heeft. FOEI!!

De discussie gaat nu vooral over het feit dat Wegmisbruikers niet onafhankelijk is, maar het is simpelweg ook nog eens een hele slechte kopie van Blik op de weg! Kwalitatief is het geen vergelijk! Geen me Blik op de weg terug!!

Edit:
ik was me nog een beetje aan het inlezen en kwam het volgende tegen over de heilige André:
'Wegmisbruiker' André van der Toorn laat zoontje autorijden

hopelijk komt het zoontje van die dwerg wel boven het stuur uit :eusa_whistle:

K.S zou het niet gek doen in een communistisch regime, "wij bepalen wel wat goed voor u is"  :eusa_wall:

Aan de andere kant mag de RDWKLPD ook wel wat terugverwachten voor vrij simpele "volgtelevisie"
ze rijden de hele dag mee met politie maar willen hier dus blijkbaar niks voor terug doen?
Er zit voor de RDWKLPD toch ook een risico aan dit soort programma's; nl. fouten die breeduit op tv komen en waar geen controle over is.

Laat dan K.S of een andere buikspreker, van te voren in eigen beheer, een spotje maken dat je wel zelf kunt editten en uitzenden zoals jij dat wilt ;)

*edit* was nog vroeg :eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FRANQ

ja ik dacht ook al   ???

"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Spin!

Trouwens...heb me in dat filmpje nog gruwlijk zitten vermaken op een quote van zo'n video surveillant:

"En dan moet je weer in zo'n Focus, dan hou je ze dus nooit bij...zucht."

Maar Blik rules! Wegmisbruikers is propaganda! En Spee heeft een McJob!

www.vm-parts.nl

forza123

Waar ik me trouwens al vanaf het eerste begin aan irriteerde bij Wegmisbruikers;
CiteerHier ziet u een snelheidsmaniak op de snelweg. De snelheid loopt op tot een duizelendwekkende 130 kilometer per uur. Ongelovelijk wat een asociaal weggedrag. Deze man moet gestopt worden
. I mean like; kom op zeg. Bij 130, 140, 150 gaan ze bij wegmisbruikers al over de rooie.
Nee dan BodW: kan me nog herinneren dat ze achter een paar motorrijders aanzaten; dik 180 over een provenciaal landweggetje. Kijk, dat is duidelijk te hard...
Bij BodW hoor je ze ook wel eens zeggen; okay u reed iets te hard, maar daar geven we u alleen een waarschuwing voor; (okay wel een boete voor niet-handsfree bellen)... Maar zo hoort het ook.
Okay moest ik nog even kwijt ;)

zit best hoog he? Dat gedoe met BodW...
www.forzarossa.nl
..................................
'96 Volvo 850 2.5 20V

t5karel

Citaat van: Emiel op 17-06-2007 20:11:04
Je laat de vraag gewoon open. Aan welke kant zou meneer Spee staan,

Is toch met al die lummels zo die er voor gekozen hebben andere mensen te controleren op foutjes die je als bestuurder van een voertuig zo nu en dan begaat.Waar ik op dit helemaal van ga slaan zijn die zgn fuiken,waar ze je met 50 man op staan te wachten en als cowboys om je wagen lopen ,om als er ook maar iets niet in de haak is je te bekeuren.Je zal het werk maar moeten doen :eusa_wall:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Rudy-M

Citaat van: forza123 op 18-06-2007 11:26:15
Waar ik me trouwens al vanaf het eerste begin aan irriteerde bij Wegmisbruikers;
CiteerHier ziet u een snelheidsmaniak op de snelweg. De snelheid loopt op tot een duizelendwekkende 130 kilometer per uur. Ongelovelijk wat een asociaal weggedrag. Deze man moet gestopt worden
. I mean like; kom op zeg. Bij 130, 140, 150 gaan ze bij wegmisbruikers al over de rooie.
Nee dan BodW: kan me nog herinneren dat ze achter een paar motorrijders aanzaten; dik 180 over een provenciaal landweggetje. Kijk, dat is duidelijk te hard...
Bij BodW hoor je ze ook wel eens zeggen; okay u reed iets te hard, maar daar geven we u alleen een waarschuwing voor; (okay wel een boete voor niet-handsfree bellen)... Maar zo hoort het ook.
Okay moest ik nog even kwijt ;)

zit best hoog he? Dat gedoe met BodW...

Dat zijn waarschijnlijk die instructies die de politiemannen/vrouwen krijgen bij Wegmisbruikers. Bij BodW worden ze enkel gevolgd met de camera en pas na een paar weken gaan ze het materiaal gebruiken: ze zijn dan gewend aan de camera en volgen hun eigen routine weer. Dan zie je de echte politiemensen aan het werk. Bij Wegmisbruikers (en ook die fuiken) moeten diezelfde mensen hun principes aan de kant gooien, omdat het BOVM zoveel mogelijk geld wil binnenhalen, om zogenaamd een veiliger verkeersbeeld te creëren. Helaas zitten er ook politiemensen tussen die "oude" principes al niet meer hebben. Vooral bij veel jongere agenten zie je dat. Ze worden al gehersenspoeld op de academie, zo lijkt het.

En dat commentaar in Wegmisbruikers is gewoon beledigend naar de kijker op de bank. Leo de Haas had het wat subtieler verwoord in het interview.

Freakybaby

Beledigend naar de kijker op de bank, en in heel veel gevallen ook naar de bestuurder die gevolgd wordt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Rudy-M

Als je het interview gezien hebt, snap je wat ik bedoel ;)

forza123

heb het interview gezien ja... Leo was inderdaad nog netjes naar Wegmisbruikers toe, ben benieuwd wat hij zegt als de camera uit staat :D ...

Ben ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren met beide programma's. Heb zo'n vermoeden dat er toch wel IETS gedaan moet worden, gezien alle reacties (en dan doel ik niet alleen hier :) )
www.forzarossa.nl
..................................
'96 Volvo 850 2.5 20V