Inhouden bij hoge belasting.

Gestart door Powermike, 21-06-2007 21:19:45

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: Powermike op 21-06-2007 21:34:33
Bedankt...doe ik. Nu las ik ergens dat Euro 98 of Shell Pura een verschil maakt. Klopt dat ??

Kun je ook gewoon Euro95 blijven tanken. Heb je die rotor&verdeelkap zo terugverdiend ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

M a r c

Citaat van: Marc O. op 23-06-2007 15:08:40
Citaat van: Powermike op 21-06-2007 21:34:33
Bedankt...doe ik. Nu las ik ergens dat Euro 98 of Shell Pura een verschil maakt. Klopt dat ??

Kun je ook gewoon Euro95 blijven tanken. Heb je die rotor&verdeelkap zo terugverdiend ;)

Wagen is schijnbaar gechipt.... zeker in de zomer 98 tanken!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Enno

Citaat van: M a r c op 22-06-2007 17:36:13
Citaat van: Enno op 22-06-2007 16:24:18
mee eens ;)....auto loopt erg lekker met rotor & verdeelkap nieuw....elke 100000 km wisselen is wel een aanrader....

oh, dan kan ik er nog 33 jaar tegen  ;D  ;D

gewoon meer km's rijden ;).....dan hoef je minder lang te wachten ;) ook goed voor de omzet.

Powermike

Zoals gezegd, rotor, bougies en verdeelkap vervangen. Nu na 2 dagen ineens geen turbo druk meer. De eerste 2 dagen ging de auto als een speer. Nu hangt de naald van de turbodruk in het linker gedeelte van de meter, en er is totaal geen turbodruk meer. Raar want na het vervangen van de bovengenoemde delen heeft hij het wel gedaan. Ik heb wel ineens veel olie resten rond de vuldop en peilstok....sterker nog, onder de afdekplaat van de bougies staat behoorlijk wat olie. Kan zeggen dat de auto me tot redelijke waanzin drijft !!!

Oele

Citaat van: Powermike op 27-06-2007 07:10:05
Kan zeggen dat de auto me tot redelijke waanzin drijft !!!

Kom, kom als je wil planken moet je er wel wat voor over hebben...

Vast een slangetje geploft ergens vanaf de turbo naar de intercooler... Gewoon alles ff netjes schoonmaken en kijken waar het lek zit.
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

-D©©©L-

Citaat van: Powermike op 27-06-2007 07:10:05Ik heb wel ineens veel olie resten rond de vuldop en peilstok....sterker nog, onder de afdekplaat van de bougies staat behoorlijk wat olie.
Dat is 9 van de 10 keer het rubber van de vuldop.

Taranis

Kijk ook je inlaatspruitstukpakking eens na. Dat geeft ook een vieze vette oliebende onder de kap als die lek is. En verder inderdaad gewoon even alle slangen en slangklemmen controleren en preventief het rubber van de olievuldop vervangen. Kijk ook het ringetje van de oliepeilstok eens na.

Niet meteen het ergste denken ;)

Powermike

Je hebt gelijk....Ik zal eerst beginnen met de rubbers te vervangen. Maar ben de kwestie olie een beetje zat in mijn auto. Heb de hele uitsparing van het reserve wiel ook al leeg moeten scheppen. Daar stond een laag van zeker 10 centimeter olie in. Hoe dat daar nou weer terecht is gekomen ??? Ik dacht eerst dat er door de vorige
eigenaar een kannetje olie was gemorst, maar het was vieze olie, geen nieuwe schone. Wel ben ik ziek van het weg vallen van de turbo druk. Bezig met het maken van een afspraak met de Volvo dealer, alleen korte termijn werk is er niet bij. Er is mij vriendelijk verzocht de slangen zelf te controleren, maar zou niet weten welke.

Rick.

Don't waste your time always searching for those wasted years.

Taranis

Citaat van: Powermike op 27-06-2007 09:42:33
Er is mij vriendelijk verzocht de slangen zelf te controleren, maar zou niet weten welke.

Begin eens met de grote leiding die boven over het blok loopt. Dan kom je vanzelf bij de turbo uit en van daaruit ga je weer verder kijken of alle slangen vast zitten, niet gescheurd zijn en de slangenklemmen goed staan.

Powermike

Alle slangen gecontroleerd, schoongemaakt en alle slangklemmen voor zover nodig vastgezet. Geen resultaat. Zou het kunnen komen door de bougies....die leken in namelijk niks op degene die er in zaten ??? Op zich lijkt me dat er geen relatie kan zijn tussen andere bougies en het wegvallen van de turbodruk.

Eugene

Dat ligt niet aan de bougies

If it's not blown, it sucks...

Taranis

Citaat van: Powermike op 27-06-2007 10:42:26
Zou het kunnen komen door de bougies....die leken in namelijk niks op degene die er in zaten ??? Op zich lijkt me dat er geen relatie kan zijn tussen andere bougies en het wegvallen van de turbodruk.

Stottert je auto? Of is het alleen het wegvallen van de turbodruk? Lijkt me niet echt een relatie tussen zitten (maar dat laat ik aan de experts over), maar je hebt hopelijk wel de goede warmtegraad d'r terug in gezet ?

Slangen van gasklephuis en dergelijke ook gecontroleerd? (onder dat zwarte kapje links voor het blok, kun je met 1 schroefje loshalen)

Eugene

Geen turbodruk is 9 van de 10 keer een geplofte/gescheurde slang.

Of alleen het metertje op het dashboard werkt niet meer en je bent al aan het vermogen gewend  :P

If it's not blown, it sucks...

mehn

Citaat van: Powermike op 27-06-2007 07:10:05
Nu na 2 dagen ineens geen turbo druk meer.

Aan je luchtfilterbak zit een driewegklep. Hierop zitten 3 vacuumslangetjes én een stekker. Kijk eens of die stekker er nog op zit.
Als dat niet het geval is draait de turbo namelijk alleen maar de standaarddruk.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: