Homokineethoes (HK) vernieuwd met universele hoes. Bereklus!

Gestart door CharlieFox, 21-06-2007 21:50:04

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Demon

Citaat van: blauweroffel op 10-05-2012 20:34:36
Citaat van: grijzev70tdi op 10-05-2012 20:33:17
Het kwam eruit dus moet het er ook weer in ;)

Laat je vrouw het niet horen

BR
;D ;D ;D ;D Proest!!!!!!!!!!!!!! En weer een pot bier tegen mijn beeldscherm >:(

Groet,
The Demon.

j3r03n

;D

Ik ben vandaag letterlijk de halve dag bezig geweest met rondbellen voor een nieuwe borgring. De oude is niet meer fris en is niet los te krijgen bij Volvo, alleen bij een nieuwe homokineet... wadafak? :eusa_wall:

En om nog iets nuttigs toe te voegen aan het forum: de borgring die ik heb gevonden is uit het 'DIN 7993' gamma en is te verkrijgen via www.fabory.nl

Dusssss  ;)
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

razorx

Citaat van: j3r03n op 11-05-2012 22:40:27
;D

Ik ben vandaag letterlijk de halve dag bezig geweest met rondbellen voor een nieuwe borgring. De oude is niet meer fris en is niet los te krijgen bij Volvo, alleen bij een nieuwe homokineet... wadafak? :eusa_wall:

En om nog iets nuttigs toe te voegen aan het forum: de borgring die ik heb gevonden is uit het 'DIN 7993' gamma en is te verkrijgen via www.fabory.nl

Dusssss  ;)

Niet meer bij de dealer of niet meer bij Volvo? ;)

j3r03n

Hengeveld

Die zitten standaard bij een nieuwe ashoes van Volvo.

j3r03n

Aha bij een nieuwe ashoes, dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Dan is het waarschijnlijk een borgring met oortjes eraan. Ik heb er eentje nodig zonder oortjes.

Hengeveld

Waarom gebruik je niet de originele met oortjes?

j3r03n

Omdat het een andere constructie betreft. Deze homokineet heeft nergens een uitsparing, dus die oortjes kan je nergens kwijt. De borgring zonder oortjes borgt de homokineet van binnen en is vanaf de buitenkant niet zichtbaar.

Emiel

Alle borgveertjes (3 stuks) zitten bij de orginele ashoes van Volvo. Net als de 2 types aandrijfasmoer.

j3r03n

Bij de originele Volvo ashoes (partnr. 31256233) die ik heb gekocht zaten twee borgveertjes (niet identiek) zonder oortjes en slechts één aandrijfasbout.

Trouwens, als er bakolie lekt nadat de aandrijfas is verwijderd, dan staat het niveau hoger dan de vulopening (of auto staat scheef). Ik heb voor de zekerheid de bout er nog even uitgedraaid en met het niveau was niets aan de hand.