Achterbank geblokkeerd

Gestart door Deltalink, 22-06-2007 17:59:38

Vorige topic - Volgende topic

Deltalink

Heb net al zitten zoeken, maar kon niks vinden... Misschien weet iemand dit: hoe krijg ik het rechterdeel van mijn achterbank van het slot af? Ik kan de knop bovenaan de rugleuning niet meer bewegen, en de zitting zit ook geblokkeerd. Ik heb al geprobeerd om de onderste scharnieren van de zitting los te maken middels dat rooie plastic ding, maar dat lukt toch echt niet als ie niet omhoog staat.

Enige ideeen? Thanks!
"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder

850 T5 Freak

;D kijk eens aan de achterkant van de bank (vanuit de kofferbak) dan zie je rechts en linksboven in de hoek van je achterbankleuning 2 oranje kleurige hendeltjes ;) zet die maar eens om!

Gr Dave
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Deltalink

Hmm, zie nergens oranjekleurige hendeltjes... zie alleen maar het klepje voor het bagagegordijn (dat ik niet heb), de rits van de bekleding, en de eerder genoemde unlock knop die dus zelf gelockt zit. Mijn roffel is uit 1994, de nieuwe serie. Estate trouwens.
"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder

850 T5 Freak

Hmm bij mij zit er dit rechtsboven in de hoek:

hendeltje omzetten en hij kan los, zal wel een soort kinderslot zijn  ???

Deltalink

Dan is het dus toch anders bij een sedan zo te zien :) maar thanks voor de foto. Misschien is het bij mij ook wel een soort kinderslotprobleem...

Kent iemand dit probleem bij een estate?

mehn

Citaat van: Deltalink op 22-06-2007 17:59:38
Misschien weet iemand dit: hoe krijg ik het rechterdeel van mijn achterbank van het slot af?

Volgens mij kan dat niet op slot....

Probeer de leuning eens naar achter te duwen (alsof je de rug weer rechtzet) en dan tegelijkertijd de vergrendeling schuiven.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Deltalink

Ik heb al geprobeerd de leuning te verplaatsen, maar die zit moervast, net als de zitting. Ik heb het idee dat ik wel eens een antennekabel zou kunnen hebben vastgeklemd in het slot van de zitting, en dat er daarom te weinig speling is oid...

Kan ik de rugleuning open maken om het knopslot te bypassen bijv. dat je weet? Thanks!

elianmars

Voor zover ik kan zien in Vadis, kun je niet bij het slot komen via de stoel.

Heb je het al geprobeerd met wat geweld?  :-\

Deltalink

Even update: m'n garage heeft de bank weer los gekregen, inderdaad met wat geweld :)

850 T5 Freak

thuur

Zal wel vast hebben gezeten van het lang niet gebruiken. Nu redelijk wat olie in het slot laten lopen en voor de volgende keer: knop indrukken en met je schouder tegen de rugleuning beuken totdat het palletje omhoog schiet.

Gr ;)