Project "Black Magic"

Gestart door Black Magic, 24-06-2007 19:16:22

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: elianmars op 29-09-2008 22:25:52
Komt het niet doordat de uitlaat eigenlijk voor een turbo uitvoering bedoeld is?

Geen idee of die verschillen met de uitvoeringen van de non turbo's, maar misschien is dat net de reden dat-ie (iets?) te veel herrie maakt?

Yep. Een turbo houdt veel uitlaatgeluid tegen ;)

Gr 8)

elianmars

Citaat van: thuur op 01-10-2008 15:00:19
Citaat van: elianmars op 29-09-2008 22:25:52
Komt het niet doordat de uitlaat eigenlijk voor een turbo uitvoering bedoeld is?

Geen idee of die verschillen met de uitvoeringen van de non turbo's, maar misschien is dat net de reden dat-ie (iets?) te veel herrie maakt?

Yep. Een turbo houdt veel uitlaatgeluid tegen ;)

Gr 8)

Dan is de oplossing dus simpel: een turbo er op schroeven :eusa_dance:

Ik heb nog ergens een brakke 15G liggen ;D

Black Magic

Haha echt niet (als er een turbo komt word dat compleet met een andere auto -S70R- maar dan wel over een jaar of 2 ;) ) maar het is meer een samenloop van omstandigheden waarschijnlijk.

Ik moet de voorpijp nog met de orginele bouten en veertjes bevestigen , de uitlaat moet spanningsvrij
hangen en het stuk na de laatste demper oftewel de twin pipe gaat als een soort klankpijp werken dus versterkt het geluid.

Dus de uitlaat zal iets losser opgehangen moeten worden de aansluiting met de rechter pijp word denk ik verbouwd en in beide eindpijp komt een klein type demper en dan zou het goed moeten zijn :eusa_pray:

BartusKN

Citaat van: Black Magic op 01-10-2008 16:48:30
Haha echt niet (als er een turbo komt word dat compleet met een andere auto -S70R- maar dan wel over een jaar of 2 ;) ) maar het is meer een samenloop van omstandigheden waarschijnlijk.

Ik moet de voorpijp nog met de orginele bouten en veertjes bevestigen , de uitlaat moet spanningsvrij
hangen en het stuk na de laatste demper oftewel de twin pipe gaat als een soort klankpijp werken dus versterkt het geluid.

Dus de uitlaat zal iets losser opgehangen moeten worden de aansluiting met de rechter pijp word denk ik verbouwd en in beide eindpijp komt een klein type demper en dan zou het goed moeten zijn :eusa_pray:

Hoop dat dit de oplossing is voor je. Dan dat je weer meer ellende op je nek haalt.

Black Magic

Citaat van: BartusKN op 01-10-2008 18:29:44
Citaat van: Black Magic op 01-10-2008 16:48:30

Hoop dat dit de oplossing is voor je. Dan dat je weer meer ellende op je nek haalt.

Ik heb toch besloten om de uitlaat zelf te gaan verbouwen binnenkort , nou was mijn lambda lampje gaan branden en ik heb die lambdasonde nog eens omgewisseld met degene die in de kat zat en het lampje gaat weer branden oftewel de sonde is defect en dat al na een half jaar   , maargoed vandaag een nieuwe besteld (orgineel ). Ik had laatst met me velg een stoeprand geraakt (daar baalde ik nogal van) en toch maar besloten dat alle velgen een nieuw kleurtje krijgen samen met de grille en wie weet plaats ik het logo wel weer terug. :eusa_whistle:

fbm

Citaat van: Black Magic op 09-10-2008 22:23:01
en wie weet plaats ik het logo wel weer terug :eusa_shifty:

Yes!  :eusa_dance:

Black Magic

Deze week nog even bezig geweest met het vervangen van de vloerbedekking in de 850 voor een mooie 2de handse waar ik alleen even niet aangedacht had was dat de nieuwe typen bestaan uit 3 afzonderlijke matten en de oudere typen uit 1 geheel maargoed na 2 avondjes prutsen en kabels omleggen zat het er dan toch in en ik moet zeggen ik ben er zeer over te spreken 8)

Black Magic

Zo vandaag de uitlaat voor de 2de keer verbouwd omdat de eerste toch niet het gewenste resultaat bracht toch maar 2 dempers geplaatst en volgens mij is het geluid nu goed.

Het uitlaat traject heb ik nagemaakt zoals een forumlid het ook al eerder heeft gedaan (bedankt Chris - CeeBee)

En nog wat plaatjes van een de pas gewassen auto met een inderdaad weer orgineel neusje  ;)
(de blokjes grille en velgen liggen bij de spuiter)

elianmars

Ben je niet bang dat je de uitlaat er onderuit rijdt? Volgens mij hangt-ie behoorlijk laag. Of lijkt dat maar zo?

Black Magic

Citaat van: elianmars op 15-11-2008 19:38:24
Ben je niet bang dat je de uitlaat er onderuit rijdt? Volgens mij hangt-ie behoorlijk laag. Of lijkt dat maar zo?

Ik denk dat het zo lijkt , ik heb nog niets geraakt en de drempels hier in de buurt zijn aardig hoog (of ik neem de drempels gewoon stapvoets) ;)

Maar inmiddels zijn de dempers weer verplaatst en ligt de uitlaat niet meer zo laag maargoed er blijf nog een irritante brom inzitten dus ga ik maar sparen voor een JT 3" twin uitlaat met in totaal 3 dempers  ;)

Black Magic

Begin deze week even de velgen en de grille bij de spuiter opgehaald . Deze zou ik graag zo snel mogelijk willen monteren maar omdat de lak nog vers is en er sneeuw eind deze week voorspeld word (met het nodige zout op de weg) laat ik de lak eerst even iets verder uitharden en plaats ik het logo terug in de grille. Het monteren zal waarschijnlijk volgende week gebeuren mits het weer het toelaat.

Hier alvast een plaatje van de herfst/winter kleurstelling  ;D :

R o b

2 daagjes rust moet toch wel voldoende zijn voor je nieuwe lak? Kun je er ook nog lekker mee spollen als het sneeuwt!

Black Magic

Het zou kunnen maar ik neem het zekere voor het onzekere  ;) , de velgen zijn alleen gespoten dus geen poedercoating ofzo en in overleg met de spuiter toch maar besloten een weekje te wachten :)

elianmars

Citaat van: Black Magic op 19-11-2008 19:14:12
in overleg met de spuiter toch maar besloten een weekje te wachten :)

Echt waar? Zijn de velgen niet even de oven ingegaan? Ik heb mijn velgen opgehaald bij de spuiter en volgens hem kon ik ze direct monteren.

reneetje

Pekel vreet alles aan . Je mag ze tijdens de winter wel om de dag schoonmaken anders.

Als je echt zuinig er op wilt zijn zal je stalen velgen met winterbanden moeten monteren, of de wagen binnen stallen en niet gebruiken tijdens de "strooi" maanden. :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)