Wat een geleuter toch weer...

Gestart door M a r c, 25-06-2007 17:57:14

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=854568/sc=09a06c

Riskeren 'wij' de levens van onze militairen aldaar om voor de Afghaanse bevolking meer veiligheid te generen, begint zo'n slamppamper die zelf veilig achter de geraniums zit een beetje commentaar te leveren?

Verder heeft de Nederlandse ambassadeur in Afghanistan president Hamid Karzai erop gewezen dat hij niet kan roepen dat hij geen burgerslachtoffers wil, terwijl hij zelf geen troepen beschikbaar stelt. Een Kamermeerderheid vindt dat Kabul de beloofde Afghaanse eenheden moet leveren. Door gebrek daaraan kost het de Nederlanders veel moeite de veilige invloedsfeer in Uruzgan te vergroten.

Zelf geen troepen leveren, wel slachtoffers onder buitenlandse (waaronder helaas de Nederlandse) troepenmachten maar 'meneer' wil niet dat er burgerslachtoffers vallen? Ik zeg terugtrekken alles en laat ze het zelf maar uitzoeken.... kijken hoeveel burgers er dan nog omkomen nadien door geweld van de Taliban die dan vrij spel hebben  :eusa_wall:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Die man kan niet anders dan op die manier reageren.
Als ie dat niet zou doen, zou hij de (wankele) steun van de bevolking verliezen en is de hele missie gedoemd de mislukken. Gewoon een politiek/opinie spelletje, de navo verdedigd zich en kan gelijk even vertellen wat ze aan het doen zijn, waarom en onder welke voorwaarden.

george

Ik had eigenlijk begrepen dat de Taliban zich schuil houdt onder de burgers, zich verschanst in huizen (of wat daarvoor doormoet gaan) waar ook burgers in verblijven. Van daaruit wordt dan op NAVO troepen geschoten die daarna dus dat "huis" opblazen. En dan is het vreemd dat er burgers omkomen ???.
Misschien is het wel een menselijk  "schild"?? Geeft een beetje de achterbakse lafheid van dit soort regilieuze groeperingen weer.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Marc O.

NL troepen weghalen? Kan me de reactie voorstellen. Ben er echter geen voorstander van, maar kan natuurlijk makkelijk praten vanuit mijn luie (en veilige) stoel.  Ik denk op dat soort momenten altijd maar aan die geallieerde soldaten die een jaar of 63 geleden deze kant op kwamen en ons bevrijdden uit Duitse handen. Dié jongens verdienen óns eeuwig respect, onze jongens daar in Afghanistan verdienen het eeuwig respect van de lokale bevolking aldaar. Toén vielen er helaas vele burger slachtoffers, in Afghanistan is dat, vrees ik, ook onvermijdelijk.
...The Nile isn't just a river in Africa...

M a r c

het woord respect kent men tegenwoordig niet meer....

over 10 jaar worden de 'jongens' die daar gevochten hebben door de Afghanen aangeklaagd omdat ze niet genoeg hun best gedaan hebben  :-X
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Marc O.

Citaat van: M a r c op 27-06-2007 15:38:12
het woord respect kent men tegenwoordig niet meer....

over 10 jaar worden de 'jongens' die daar gevochten hebben door de Afghanen aangeklaagd omdat ze niet genoeg hun best gedaan hebben  :-X

Daar zou je, vrees ik, nog best wel eens gelijk in kunnen hebben. Goed voorbeeld van iets vergelijkbaars is dat incident met die militair die in Irak iemand neergeschoten zou hebben. Erik O. geloof ik.

Turbo-Geek

Het nog veel recenter kan ik je voorbeelden van totaal GEEN respect geven.
Een mooi voorbeeld is de afgelopen medaille uitreiking op Veteranen dag waarbij ALLE aandacht naar Den Haag ging, op TV, op Internet en ga zo maar door.
Ondertussen stonden 1300 man (inclusief ondergetekende) in Eindhoven op een voetbal veld in de regen en kregen wij daar onze medaille, GEEN foto in de krant te vinden, NIKS op het nieuws terwijl WIJ de TFU-2 gedraaid hebben.
Het wordt nog gekker, een handje vol mensen (inclusief ondergetekende) moesten apart naar voren komen ivm het krijgen van de Veteranen draag insigne gewonden. Wel 10 fotografen om ons eens en dito camera's, ook hier wederom geen media aandacht, geen foto in de krant en zelfs geen foto in de defensiekrant.
Sta je dan met je broeders die deze missie daadwerkelijk met bloed, zweet en tranen betaald hebben ......  >:(

Wat dat betreft hebben wij NL'ers nog HEEL WAT te leren.
Zeker als ik zie hoe men met veteranen omgaat in de USA, die krijgen zelfs bij de autodealer korting.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Marc O.

Citaat van: Turbo-Geek op 20-07-2007 16:51:55
Wat dat betreft hebben wij NL'ers nog HEEL WAT te leren.
Zeker als ik zie hoe men met veteranen omgaat in de USA, die krijgen zelfs bij de autodealer korting.

Vind je? Volgens mij zijn er legio Vietnam-veteranen die compleet uitgekotst zijn door de Amerikaanse maatschappij.

Turbo-Geek

Idd, maar sindsdien (en dat is ook alweer 30 jaar geleden) heeft de USA heel wat geleerd en men gaat sinds de 1e Desert Storm al HEEL ANDERS met zijn mensen om !
Om maar te zwijgen over de sympathie voor Veteranen sinds 9/11  :eusa_hand:

RRRRR_Ramon

Nou inderdaad............. wat een geleuter  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Marc O.

HaRdCoRe-WeZ

Citaat van: M a r c op 25-06-2007 17:57:14
http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=854568/sc=09a06c

Ik zeg terugtrekken alles en laat ze het zelf maar uitzoeken....

Mja, dat roep ik al vanaf dag 1 eigenlijk...

Turbo-Geek

CiteerNou inderdaad............. wat een geleuter 

....want...

Beetje jammer van Ramon, zo maar wat roepen en verder niet durven te onderbouwen ....  :eusa_hand:

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 21-07-2007 12:53:13

....want...

Beetje jammer van Ramon, zo maar wat roepen en verder niet durven te onderbouwen ....  :eusa_hand:

Ik vind dat alle mensen die in hun vrije tijd, zonder risico bonus hun inzet getoond hebben voor de nederlandse maatschappij al hun aankopen moeten kunnen doen in het lage BTW tarief.
Ik denk dan aan de vrijwilligers die dagelijks zorg op zich nemen voor verstandelijk gehandicapten, ouderen etc. en natuurlijk de mensen die zich inzetten voor de natuur (wilgen knotten, vogelkers kappen etc.). Dat zijn de verborgen werkers in nederland en de (noodzakelijke) smeerolie van de maatschappij. En maar al te vaak betalen ze gemaakte kosten uit eigen zak.

Het spijt me erg, maar ik heb niet meer sympathie voor uitgezonden beroeps militairen dan voor een team bejaardenverzorgsters die tig-jaren het vuur uit de sloffen lopen om met een onderbezette staf een ondergefinancierde & overvolle afdeling draaiende te houden. En dan heb ik het nog niet over de mensen die dag-in, dag-uit zorgen voor familie leden en buren (mantelzorgers) en daarvoor jarenlang hun op eigen priveleven inleveren. Daar heb ik respect voor, probeer het maar eens.

RRRRR_Ramon

Citaat van: Turbo-Geek op 21-07-2007 12:53:13

....want...

Dit betekent dat ik het eens ben met de topicstarter....... inderdaad geleuter vind ik het dus.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪