Radiator koel-fan

Gestart door Frans 50, 29-06-2007 09:29:57

Vorige topic - Volgende topic

Frans 50

Citaat van: Frans  50 op 29-06-2007 14:09:11
Citaat van: Ludo op 29-06-2007 13:48:37
volgens mij.... geef je in onderstaand topic de oorzaak, maar ook de oplossing.  ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=19975.msg375103#msg375103

Ga zo maar eens bellen... met de garage..  :eusa_pray:

Ik heb net gebeld en ga straks de auto ophalen... tot dusver niets gevonden.

Wel ga ik dit weekeinde een aantal metingen doen... de radiateur ingaande en uitgaande temperatuur vergelijken, doe dat met een thermokoppel op de slangen. Is niet erg nauwkeurg maar zal wel toch wel een aardige indikator zijn.
Feit blijft dat de temperatuurmeter niet lager komt dan een 2 a 3 mm over het midden! En dat is verdacht!

Wordt vervolgd.... :eusa_eh:

Zo auto is na 14 dagen weer op het honk, loopt zoals voorheen als een zonnetje temperatuur op het oog okay. Heb haar een 30 min stationair laten draaien, meter blijft rotsvast op 3 uur + 2mm staan.
Van het werk een preciesie infrarood thermometer met laser pointer mee genomen en wat metingen gedaan.
De ingaande temperatuur (radiateur kant) 77....79 graden  (op de slang gemeten) en uitgaande 65..67 graden (op de slang gemeten).
Gewacht tot de Fan aansloeg, in 83...84 en uitgaand 72...74.. Delta T +/- 10 graden bij een omgevings temperatuur van 16 graden.  :eusa_think:
Nu bij mij in de buurt staan twee V70 classic's eens vragen aan de bestuurders of ik daar ook eens meten mag, ben benieuwd.  ;)
Ook gelijk de uitblaaslucht van de kachel gemeten, 46 graden... Airco ging naar 4 graden bij een buiten temp van 16 graden... toch wel een aardig speeltje.  ;D

Ga morgen ook met de sleurhut op pad... hier in de buurt hebben we de "posbank" daar maar eens met wat vermogen (aantal keren) flink over heen raggen en dan nog maar eens wat metingen doen..... het is jammer dat de buiten temp zo laag is... 16..17 graden maar verder is het  een raadsel...  :eusa_wall:

Misha

Citaat van: Frans  50 op 29-06-2007 19:55:04
Ga morgen ook met de sleurhut op pad... hier in de buurt hebben we de postbank daar maar eens met wat vermogen (aantal keren) flink over heen raggen en dan nog maar eens wat metingen doen..... het is jammer dat de buiten temp zo laag is... 16..17 graden maar verder is het  een raadsel...  :eusa_wall:

Ben benieuwd of dat gaat lukken.. Zo'n gebouw is toch al snel 5 a 6 m hoog.. en stijl..

Je bedoelt de Posbank waarschijnlijk...
;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Frans 50

Citaat van: Misha op 29-06-2007 20:39:24
Citaat van: Frans  50 op 29-06-2007 19:55:04
Ga morgen ook met de sleurhut op pad... hier in de buurt hebben we de postbank daar maar eens met wat vermogen (aantal keren) flink over heen raggen en dan nog maar eens wat metingen doen..... het is jammer dat de buiten temp zo laag is... 16..17 graden maar verder is het  een raadsel...  :eusa_wall:

Ben benieuwd of dat gaat lukken.. Zo'n gebouw is toch al snel 5 a 6 m hoog.. en stijl..

Je bedoelt de Posbank waarschijnlijk...
;D

HA HA............. ;D

scania164

en wat is er nu aan vervangen??

Frans 50

Citaat van: scania164 op 30-06-2007 09:31:49
en wat is er nu aan vervangen??

- Waterpomp en alles wat bij de distributie hoort. (Riem, rollen)
- Koelvloeistof.
- Termostaat.
- Temperatuursensor in het termostaat huis.
:o

rody

hoe is de conditie van de radiateur zo op het oog?
is er veel schade aan de lamellen?

als je de auto intensief gebruikt zou ik de radiator gewoon vervangen.

Frans 50

Citaat van: rody op 30-06-2007 10:44:04

Ik ga dat ding dit weekeinde eens goed onder de loep nemen, alle verdenkigen gaan wel riching dat ding.
Mede gezien het feit dat de vorige eigenaar er in 2004 door de Volvo dealer een radiateur pil in heeft laten gooien ... dat doe je niet omdat het kerstmis is....  :eusa_think:

thuur

Citaat van: Frans  50 op 30-06-2007 13:42:51
Citaat van: rody op 30-06-2007 10:44:04

Ik ga dat ding dit weekeinde eens goed onder de loep nemen, alle verdenkigen gaan wel riching dat ding.
Mede gezien het feit dat de vorige eigenaar er in 2004 door de Volvo dealer een radiateur pil in heeft laten gooien ... dat doe je niet omdat het kerstmis is....  :eusa_think:

Is er nog nieuws?

Gr :-\