[FORUM MEETING] 24/05/2003: Volvo Tuner Meeting Alsfeld

Gestart door Marius, 28-01-2003 15:22:51

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

owkee;

nog ff een kort verslag van deze kant en een indruk van duitsers en hun volvo's  :-\

na diverse omzwervingen en obstructies idd in alsfeld aangekomen; temeratuur was heerlijk; allemaal verbrande koppen  ;D

de duitsers hebben een heel aparte smaak qua opsiering van auto's (labeltjes en logo's plakken; stickers van porsche met een pissend mannetje erbij en als er geen Mr.Sweden; VolvoPower of Heiko op je kar staat hoor je er dus al niet bij) eerlijk gezegd niet echt mijn smaak... een hoog gehalte S/V 40 (al dan niet getuned)

Het mooiste spul (in mijn ogen) stond op een deel van het veldje naast de vijver; 1 V70 R AWD (laser blue); 1 witte en een rode 850GLT (die verdomd goed mee konden komen met de turbo's [foei rogier: 220 met een GLT!] ) een S70 met belgische platen en een veerpootbrug (toch Ruud?) en een 850T5 die wonder boven wonder een V70 R AWD ff in het stof liet bijten (ja diablo; we zitten ze nog wel een keer naast elkaar ;D)

maar de duitse jury vond blijkbaar onze t-shirts of onze auto;s (zonder voornoemde stickers) niet mooi genoeg, helaas...

na een prijsuitreiking die uren leek te duren zijn we naar een gezellige italiaan gegaan en hebben daar heerlijk gegeten.

de terugtocht verliep soepel hoewel de regen vanaf een 50km voor köln de snelheid behoorlijk temperde...

13,2 ltr/100km; 21:50 vertrek Alsfeld, 1:15 aankomst Helmond (385 km incl. omleiding op de A61) ff ter illustratie: de heenweg duurde van 8:30 tot 14:30  ;)

netjes dacht ik zo...  ;D

... of ik volgend jaar weer naar Alsfeld ga??? hmmmm voor de bagger hoef ik niet te gaan; de sfeer daarintegen was geweldig! Leek wel een beetje een meeting van onze vertrouwde 850club; maar dan in dit geval met veel minder mooie, haast verkrachte volvo's...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Rudi

Scuba@,je ijlt ;) Maar een mooi verslag,het was een schitterende dag,erg gezellig,wat dat betreft ga ik zo weer.Een mooi gezicht al die volvo,s achter elkaar.Een paar afslagen gemist[druk aan het praten met kameraad]verder ging alles goed.

Ontzettend jammer dat Ludo afviel met pech,maar volgende keer gaan we gewoon weer ;)

Ik heb ,t trouwens in 4,5 uur gedaan,kameraad afgezet in centrum van Arnhem,toch niet verkeerd lijkt me,moest helemaal naar het noorden.Ik ben trouwens de 3 opgegaan,richting Oberhausen,Arnhem[mooie rechte stukken]dat liep als een speer,vanaf Arnhem hoefde ik geen rekening meer te houden met m,n kameraad,en ben m,n weg vervolgt met aangepaste snelheid 8)

Ik zal m,n foto,s ,s even gaan bekijken... :P ;)
Dr.Go-Fast...

Zippo

Weinig mooie auto's ofniet??
Niet echt spektaculaire??
Helemaal geen volvo's die zijn uitgebouwd.............
Hoeveel auto's stonden daar?

Zippo

denkweb

Citaat van: Joris_Scholte op 25-05-2003 01:34:47
Citaat van: scub@ op 25-05-2003 01:26:42
rogier: speciaal voor jou; dan is de nacht niet zo koud en eenzaam  ;D

Schön, sehr schön...

Wel een hoop make-up op zo'n bratwurst-chick ;-)
Dat ze van die Duitsers nog iets kunnen maken he....

s©ub@

Citaat van: Zippo op 25-05-2003 12:22:58
Weinig mooie auto's ofniet??

waren inderdaad weinig echt mooie auto's. Op zich was er in de S/V40 serie nog wel wat moois te zien; maar qua 800 S/V70 serie vond ik ze niet echt spectaculair...

Niet echt spektaculaire??

Persoonlijk vond ik de 240 (blauwe) die op de foto stond wel apart. er stonden ook enkele echte grafbakken tussen die je zo bij de sloop zou zetten  ;D ik heb de indruk dat het in duitsland meer gaat om de stickers dan om de auto zelf... hoewel er een paar leuke details te zien waren zoals bijvoorbeeld de gespoten motorafdekplaten van een V-type op een 850. Wel leuk, maar niet echt spectaculair...

Helemaal geen volvo's die zijn uitgebouwd.............

echt uitgebouwde volvo's niet... er stond op een gegeven moment wel ff een renault 5 GTTurbo op het terein (tussen de volvo's  ???) met een "volvo"-blok met opgebouwde compressor... zoals bijna elke klojo weet ligt er inderdaad een renault blok in de 440; dus om onder dat mom een renault toe te laten op dat terein... Ook was er een 240 (matzwart) met aftermarket intercooler te zien; zag er wel apart (maar niet mooi) uit... betwijfel zelfs of ie nog reed. Wat blijkbaar wel "mooi" is in duitsland is een trillend dak van station door de dreun van de bas in de auto...

Hoeveel auto's stonden daar?
Zippo

ik gok dat er zo'n 80 volvo's stonden; waarvan ongeveer 15% 8-serie's het grootste deel was de 40 serie; had een aandeel van zo'n 60%

Zippo

Mmmmmmh, jammer!
Volgend jaar weer?
400 km is wel veel...............

Zippo

s©ub@

voor de gezelligheid zeker! (met name dan van de deelnemers uit nederland  ;D) maar voor de auto's....

denk dat de VKB meer wagens, en mooiere, heeft dan duitsland...  :-\

nieuwe toevoeging: de foto's van diablo!
http://intdes01.xs4all.nl/alsfeldd/index.htm

Rudi

Citaat van: Zippo op 25-05-2003 12:56:14
Mmmmmmh, jammer!
Volgend jaar weer?
400 km is wel veel...............

Zippo

Yep,het was echt supergezellig.Qua auto,s misschien niet zoveel spectaculairs maar toch wel leuk.Die verkiezing mooiste auto sloeg nergens op,er stonden wel betere tussen,maar goed.Die ene V40 was wel iets uitgebouwd,stuur nog wel een paar foto,s naar Scub@ die rode C70 was ook niet verkeerd....
Dr.Go-Fast...

s©ub@

filmpjuh gemaakt!!!

<tips voor de volgende keer zijn welkom  ;)>
http://intdes01.xs4all.nl/alsfeld.wmv

marcelV70R

erg leuk dat filmpje scub@,
goeie muziek ook

Rudi

Scub@,echt mooi gedaan :D :D :D Wist niet dat deze meeting op 1april was,mijn fout ;D ;D ;D
Dr.Go-Fast...

Boom

Leuke foto's, moet het filmpje nog ff kijken. Maar ik ben benieuwd!
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Remy_W.

Nou, ik ben zojuist ook thuis gekomen...

Totaal gereden deze 2 dagen 1329,3 km.

Totale kosten: 238 EURO

Grootste fout: 125 rijden waar je 80 mag, en dan geflitst worden... Owja, en bijna op Diablo knallen door een of andere Scuba ;)

Stom hoor... proberen ze 't eerst goed te maken door zo'n meeting te organiseren, om alles van vroeger te laten vergeten, verpesten ze 't weer door me te flitsen!

Auto-"pech":

1. Onderweg naar Venlo viel me beschermingskap die onder de motor zit eraf... En ligt nog eventjes in me achterbak.

2. Zeer vreemde spontane blauwe vlekjes op me achterklep... ???  >:(  ;D

3. In totaal 2 liter koelvloeitstof nodig gehad om thuis te kunnen komen, 8x gestopt op de terug weg... morgen maar naar de dealer om 't te laten checken.

Verdere ergenissen: K FILE! K NEDERLAND! K DUITSLAND! Volgend jaar weer ;D

Zometeen ff me camera uit me auto pakken voordat anderen 't doen voor me, en dan zal ik even de foto's online zetten  8)

Talkin' bout adrenaline!

Marc 0101.001

Citaat van: Remy_W. op 25-05-2003 19:47:49
Verdere ergenissen: K FILE! K NEDERLAND! K DUITSLAND! Volgend jaar weer ;D

He? Het woord K herkent de computer niet?

Boom

misschien omdat het in hoofdletters geschreven staan ;)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...