Advies gevraagd! PS3 of PC????

Gestart door haRtV70R, 30-06-2007 16:28:10

Vorige topic - Volgende topic

OMD

Citaat van: Misha op 30-06-2007 19:07:18
Citaat van: OMD op 30-06-2007 19:04:10
.. je weet niet wat je zegt, echt niet.

Is goed joh. Jij gelijk, ik het kwartje.

Discussie is gezond Misha, daarvoor is dit een discussieboard. Ik ben het heus wel deels met jou eens, tis ook logisch wat je zegt maar je moet het ook van mijn kant begrijpen.

@ Chris:

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Turbo-Geek

Van PC's weet je dus schijnbaar niet alles OMD ..

2x een Core extreme QX6800 ... What a waste ! Helemaal nergens voor nodig.
Mobo van 1100 euro ??  Welke dan ?    Striker Extreme van Asus is megasnel en slechts 285 euro
Ook 2x een GTX is niet nodig, 2x een GTS doet al vreselijk veel.

Al met al gaat dat al snel 2000 euro schelen  :eusa_clap:

Maar goed, het is duidelijk OMD, jij kiest voor de PS3 en je gelooft er heilig in dat je daarmee net zo makkelijk en goed kan internetten als op een PC met XP/Vista erop ..... Welterusten  :eusa_snooty:

Ik zal een FEIT vermelden, als sinds de C64 is het volgende van kracht:

Hoe krachtig de hardware ook is uiteindelijk zal de software doorslaggevend zijn voor het succes van het platform !!

Zegt de naam Acorn Archimedus je wat OMD ?? Zegt MSX je wat ?? En ik kan zo doorgaan.

Vwb consoles wil ik best prive met jouw een 1 2tje houden op een meeting ofzo  :angel:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

animalT5R

Citaat van: Turbo-Geek op 30-06-2007 19:35:22

Mobo van 1100 euro ??  Welke dan ?    Striker Extreme van Asus is megasnel en slechts 285 euro

Maar goed, het is duidelijk OMD, jij kiest voor de PS3 en je gelooft er heilig in dat je daarmee net zo makkelijk en goed kan internetten als op een PC met XP/Vista erop ..... Welterusten  :eusa_snooty:

Ik denk dat OMD wel ''iets'' van PC's weet.. ::)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Turbo-Geek

De mensen die het vaak van 'horen zeggen' hebben schreeuwen vaak het hardst. Gehoord van de broer van de buurman zijn collega weet je wel.
Ik speel al maanden FSX op mijn 2200 euro PC (en die kan honderden euro's goedkoper !) dus ik praat uit ervaring en niet op basis van game reviews anno 2006 op een pre Nvidia 8800/Core Duo platform.

Ik denk dat de verkoop cijfers voor zich spreken, nuff said  :eusa_hand:

OMD

Citaat van: Turbo-Geek op 30-06-2007 19:35:22

je hebt echt helemaal gelijk hierin, je vroeg alleen wat er in een pc zat van 4000 euro, nou dit dus ;)
Moederbord is zo duur omdat er niet zomaar boards zijn die 8 cores ondersteunen ;)

tuurlijk is het allemaal onzin, dat weet jezelf ook, ik ook. Zelfs met 1 8800 GTS kan je alle spelen gewoon superprima spelen. Voor 1400 tot 1700 euro heb je een killermachine staan...
processos is een 6600 van intel gewoon meer dan voldoende.

ik kies niet voor de PS3 want ik heb er zelf geen 1, ik wil er ook geen 1 maar het gaat me om het feit dat er zo negatief over gesproken wordt terwijl mensen het fijne er niet van af weten... Alles is negatief tot het apparaat of auto of wat dan ook het tegendeel heeft bewezen, ik ben daar wat positiever in, ik hou wel van proberen zoals een 18t met automaat enzovoorts.

maar als we fair en square praten mensen, dan hebben we allemaal een puntje. Een PS3 heeft voordelen tov een PC en vice versa. sorry als ik een beetje recht toe recht aan overkom maar that's me.

en klopt, ik weet niet alles van pc's en dank god daarvoor anders had me hoofd zo groot als een voetbalveld geweest hehe.
Maar ik weet voldoende :-p

OMD

Citaat van: Turbo-Geek op 30-06-2007 19:41:55
De mensen die het vaak van 'horen zeggen' hebben schreeuwen vaak het hardst. Gehoord van de broer van de buurman zijn collega weet je wel.
Ik speel al maanden FSX op mijn 2200 euro PC (en die kan honderden euro's goedkoper !) dus ik praat uit ervaring en niet op basis van game reviews anno 2006 op een pre Nvidia 8800/Core Duo platform.

Ik denk dat de verkoop cijfers voor zich spreken, nuff said  :eusa_hand:

verkoopcijfers zijn niet denderend, trust me, I know hehehe
maar FSX is idd prima te spelen op een 2200 euro pc, maar push je GFX is naar 16xAA bijvoorbeeld, vind ie niet fijn hoor.
niemand doet dat, logisch ook is nergens voor nodig, maar FSX is momenteel een echt stress spelletje voor GFX ALS het moet...

Turbo-Geek

Laten we 1 ding voorop stellen, ik ben een Console freak en sta ABSOLUUT open voor de PS3, MAAR .... Niet voor dat geld en zeker niet met deze matige support (matige games).

Ze hadden niet zo moeten kloten met al die hi-tech rommel zoals de Blue Ray drive en meer van die gadgets, dat had het systeem goedkoper gemaakt en daarmee direct een groter publiek bereikt.
Een softwarehuis gaat software maken voor een platform waar ze denken waar ze $$$$$ kunnen verdienen en een platform met een veelvoud gebruikers krijgt dan automatisch meer support en vaak ook de betere games.

Daarbij komt dat het systeem wel krachtig is maar niet eenvoudig om goed en efficient te programeren en dus weer een dure investering voor een softwarehuis.

De bottomline is dat als je ALLE geweldige games wilt spelen je een PC en alle consoles moet hebben. Als je dan een keuze moet maken tussen de PS3 en een PC dan is op dit moment een PC de betere keuze.
Over 1 jaar koop je een PS3 (wellicht een streamlined version) voor 399, daar ben ik zeker van.

Ik vind de Xbox op dit moment nog ECHT DUUR, maar dat kunnen ze omdat ze GEEN competitie hebben van de PS3 en de Wii toch een ander genre heeft. Ze gaan de 360 wel goedkoper maken om nog meer mensen over de streep te trekken.
En ja de hardware van de 360 is klote, teveel uitval en problemen ... Eerlijk is eerlijk. Maar de games zijn zo gaaf  :police:

Turbo-Geek

Oh nog ff
Heren, laten we niet net doen alsof alle games op de consoles 60fps draaien !! We zien regelmatig slowdown als het druk wordt met bepaalde zware games.
Dus ook die specs zijn te stressen :)

OMD

@ Turbo-Geek

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

mooi gezegd! kan het niet beter verwoorden!

p.s tot maart 2008 staat er geen prijsverlaging voor de PS3  :eusa_doh:

Chris

De games op de 360 zijn zeker gaaf, ik vermaak me prima ;D

Overigens gelukkig zelf nog totaal geen problemen met dat ding gehad... *klopt af*

OMD

Citaat van: Turbo-Geek op 30-06-2007 19:54:52
Oh nog ff
Heren, laten we niet net doen alsof alle games op de consoles 60fps draaien !! We zien regelmatig slowdown als het druk wordt met bepaalde zware games.

klopt, met Forza 2 is dat wel netjes, alleen bij veel rook is het onder de 30fps alleen jammer dat ze boel flessen door ingame maar met 2xFSAA te werken en replays met 4xFSAA. flikkers hahaha...

maar Met Gran Tourismo HD is dat ook zo, en vooral Splinter Cell op de PS3, mijn goed wat heeft die veel framedrops

Chris

Citaat van: OMD op 30-06-2007 19:57:00
Citaat van: Turbo-Geek op 30-06-2007 19:54:52
Oh nog ff

klopt, met Forza 2 is dat wel netjes, alleen bij veel rook is het onder de 30fps alleen jammer dat ze boel flessen door ingame maar met 2xFSAA te werken en replays met 4xFSAA. flikkers hahaha...

maar Met Gran Tourismo HD is dat ook zo, en vooral Splinter Cell op de PS3, mijn goed wat heeft die veel framedrops

Even iets anders mbt Forza 2...

Ben jij het met me eens dat ze bij Forza 2 wel een wat betere prestatie hadden kunnen neerzetten?? Mijn verwachting was ZO hoog van die game, en dan dit... lijkt net alsof de anti-aliasing uitstaat als je naar de autos kijkt. Ik vind het bijna belachelijk. Zeker als je het vergelijkt me (de demo van) CM Dirt....  :eusa_wall:

OMD

Ik vind Forza echt een verschrikking. maar gameplay gehalte vind ik wel echt zeer goed en dat vind ik gelukkig belangrijker :D

Chris

Citaat van: OMD op 30-06-2007 20:00:50
Ik vind Forza echt een verschrikking. maar gameplay gehalte vind ik wel echt zeer goed en dat vind ik gelukkig belangrijker :D

Dat is zeker waar, gameplay is erg goed... maar toch heb ik het er een beetje moeilijk mee. Ik kan het geen supergame vinden.

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica