Roffel leeft!!!

Gestart door simmz, 02-07-2007 09:01:34

Vorige topic - Volgende topic

simmz

Yes! Daar istie!

Voor de gene die het topic " Roffel dood..." gevolgd hebben, hij leeft weer!

Na een volledige revisie heb ik hem zaterdag opgehaald. Alles is vernieuwd. Alleen het onderblok, (cylinders zijn wel gehoond) de zuigers (met uiteraard nieuwe veren) en de nokkenassen zijn nog origineel. De rest is allemaal nieuw. Ook de waterpomp en de distributieriem en nieuwe bougie-kabels.

Nu wordt het dus weer zaak om hem voorzichtig aan mijn zware voet te laten wennen... ;)

Hij loopt nog niet helemaal zoals het moet volgens mij. Maar dat komt neem ik aan door alle nieuwe onderdelen. Die moeten nog ff aan elkaar wennen.

Hier even een paar foto's van de buitenkant na een 3 uur durende poetsbeurt... hattie wel verdiend dacht ik zo.

Ik zal binnenkort wat foto's van de blok maken. Ziet er puik uit.

Bedankt voor al jullie steun en reacties!

simmz.

OK-WAX Rules!!!

Gekookte lijnolie doet het goed!

every man dies, not every man really lives

)()()sT

Nou nou,

Je vindt de mijne altijd zo mooi, maar deze mag er zeer zeker wezen!!
Hij ziet er (weer) strak en mooi uit, houden zo!

Wat is er volgens jou nog niet helemaal ok qua loop?
Je kunt in ieder geval weer een paar ton vooruit  ;D

Tot gauw,

Joost

GeertG

Mooi.............

............dat ie het weer doet  :)
............hoe die er nu bij staat  :eusa_clap:

Succes !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Nu ben ik wel benieuwd hoe jouw gordels achter hangen  ;)

Marc O.

Goed om te horen dattie gereanimeerd en gered is! Veel roffelplezier ermee!!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Eugene

Citaat van: )()()sT op 02-07-2007 09:24:07
Nu ben ik wel benieuwd hoe jouw gordels achter hangen  ;)

"wurgstand"

Is een optie wanneer je vaker je schoonmoeder moet meenemen.

Hij ziet er prachtig uit en natuurlijk mooi dat ie weer loopt 8)

If it's not blown, it sucks...

FGG

Mooi dat ie weer leeft, Simmz. En het poetsen heeft 'm ook goed gedaan!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

zomerdijk michiel

eigenlijk zou je beschuit met muisjes moeten ronddelen voor de heropstanding van je roffel. ziet er goed uit .......... :eusa_whistle:

simmz

dank dank... joost die gordels zijn de gordels voor het opklapbankje achter in de kofferbak... ziet er inderdaad enigszins belachelijk uit ja...

In de lage toeren heeft hij weinig tot geen trekkracht. Daarnaast valt het me op dat hij alleen maar bij plankgas (en bij hoge toeren dus) echt vooruit wil. Zodra je het gas ook maar een halve centimeter los laat, krijg je meteen een schok. Alsof je de rem even raakt. ik neem aan dat dat nog ff het inrijden van de nieuwe spullen is. Moet nog wat soepel worden. hoop ik...

Ow en joost, volgens mij heeft die van mij iets meer krassen dan die van jou... en waar ik ook zo jalours op ben... die velgen... ;) en de kleur!!!

hoi!

p.s. ff over de gordels dan nog. Die in de achterbank rollen zich nouwlijks meer van zelf op. Iemand ervaring mee? Vervangen? Kostbaar? joe!

Eugene

Citaat van: simmz op 02-07-2007 12:36:12
In de lage toeren heeft hij weinig tot geen trekkracht. Daarnaast valt het me op dat hij alleen maar bij plankgas (en bij hoge toeren dus) echt vooruit wil. Zodra je het gas ook maar een halve centimeter los laat, krijg je meteen een schok. Alsof je de rem even raakt. ik neem aan dat dat nog ff het inrijden van de nieuwe spullen is. Moet nog wat soepel worden. hoop ik...

Inrijden? ;D

If it's not blown, it sucks...

simmz

ja sorry, ik heb het maar 3 of 4 keer... of 5 keer dan misschien 6 keer geprobeert. Voor de rest rij ik heel voorzichtig. Maar daar moet je natuurlijk ook mee uitkijken anders wortie lui... en dat is  het laatste dat we willen.

Ow vorige week trouwens naast een T5 bij het soplicht gestaan. Bij de geuselt, uit de groene golf, klaar om de A2 op te gaan) Ik reed in een gloednieuwe espace 2.0T. Dacht heel even dat ik kans maakte... maar dat is toch gewoon niet bij te houden... bij de 176 km/h in de 6e versnelling heb ik het opgegeven. Het donkere stipje werd nog steeds kleiner en ik  had vrouw en kind bij me. ;)

dus... maar dat even terzijde.

mehn

Citaat van: simmz op 02-07-2007 13:07:31
Ow vorige week trouwens naast een T5 bij het soplicht gestaan. Bij de geuselt, uit de groene golf, klaar om de A2 op te gaan) Ik reed in een gloednieuwe espace 2.0T. Dacht heel even dat ik kans maakte... maar dat is toch gewoon niet bij te houden... bij de 176 km/h in de 6e versnelling heb ik het opgegeven. Het donkere stipje werd nog steeds kleiner en ik  had vrouw en kind bij me. ;)

;D

Wanneer was dat?  :eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

simmz

haha. Dat was woensdagavond om een uur of 21:00. Laterna zag ik hem net uit z'n auto stappen toen we bij ons het dorp indraaide. hij woonde blijkbaar in Geule... donker-groen-blauw met cetus velgen geloof ik...

Weet niet of het een forumlid is.

Ik denk dat ik jou auto wel herkend hed mehn!

hoi!

mehn

Ah ik, ik had daar namelijk laatst ook een Renault bussie die probeerde bij te blijven ;)

Hij probeerde het vanuit stilstand  :eusa_snooty:
Toen ik verderop weer redelijk rustig reed kwam ie alsnog langs 8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

simmz

espace is super confortabel maar een T5 houd je toch echt niet bij met zo'n framboos... ;)

ik geloof zelfs dat hij nog moeite heeft met mij bijhouden. Moeten we eens proberen als de zaak weer ingereden is...

simmz