850 2.0 start op 3-4 poten

Gestart door robgruijters, 03-07-2007 22:38:10

Vorige topic - Volgende topic

robgruijters

ik heb een volov 850 2.0 uit okt 1995. deze start de ene keer goed en de andere keer niet. het lijkt dat met het starten hij start op 3 cilinders,  na 1 keer of 2 keer slaat hij goed aan en schakeld over naar mijn lpg G 3. Mijn monteur zweerde dat het aan de luchtmassa meter lag deze is vervangen maar nog niet goed. Bij Rima een andere gehaald maar nog niet goed. bobine, bougiekabels, rotor, bougies en verdelerkap vervangen. Euvel niet verholpen. Wie kan mij helpen?

AntonioMontana

Lekkende benzinedrukregelaar misschien?
Meer info

thuur

Citaat van: AntonioMontana op 03-07-2007 22:57:21
Lekkende benzinedrukregelaar misschien?
Meer info

En als die het niet is kun je nog last hebben van vervuilde injectoren omdat je op gas rijdt. Flesje injectorreiniger in een halfvolle tank en een flink stuk (100+ km) op benzine rijden. Rijd de motor goed warm en zoek de hogere toerentallen..

Kijk de volgende dagen of je verschilt merkt.

Gr ;)

Tamarzilla

Citaat van: robgruijters op 03-07-2007 22:38:10
bobine, bougiekabels, rotor, bougies en verdelerkap vervangen. Euvel niet verholpen. Wie kan mij helpen?

Toch wel nieuwe spullen gebruikt?

Groet,
Frank
T5, rica getuned

robgruijters

Bedankt voor de reactie's denk zelf ook aan de injectoren. reiniger heb ik er al ingegooid maar nog geen 100 km gereden zal dit zeker doen. voor het overige heb ik inderdaad nieuwe spullen gebruikt . kom hier nog op terug

robgruijters

van het luchtfilter naar de motor zit in het midden een sensor die waarschijnlijk de luchtdoorvoer meet. deze verbinding heb ik gereinigd en hij start weer als vanouds
bedankt voor alle reactie's

)()()sT

Dat is toch gewoon de luchtmassameter?

robgruijters

nee deze is aluminium buisvormig en zit voor bij de radiator dit is een stekker die in de luchtfilterbuis zit.
lmm heb ik reeds vervangen deze was het niet dus nu heb ik er 2 over
Bedankt

)()()sT

Citaat van: robgruijters op 07-07-2007 21:15:45
van het luchtfilter naar de motor...

Hè hè, niet goed gelezen gisteravond ;)
Wel mooi dat ie weer goed start!