ben van plan een 850 estate uit Japan uit halen.

Gestart door jansenemc, 05-07-2007 22:27:47

Vorige topic - Volgende topic

jansenemc

Hallo,

ben van in zeer korte tyd op een aanbieding in te gaan om een Volvo 850 estate turbo uit Japan te importeren.

ik kom er niet echt wat voor model het nou is.

hij is van origine Americaans en vanaf America direct naar Japan geeporteerd.

Hij staat nu in japan en heft naar zeggen(geen raporten aanwezig) 49000 miles op de teller wat volgens mij heel laag is. als kind vond ik het al een zeer mooie sport auto, en nu is de kans daar.

kan iemand adviseren wat ik er voor mag betalen.

Volvo 850
2.3 0v turbo (226 pk)
bouwjaar 1994.

zou ook graag weten wat het nu precies voor auto is ivm de BPM die we hier in NL mogen betalen(gggrrrr).

en wat voor eisen stelt de RDW?

heb je er verstand van en wil je me helpen mail me dan even dan stuur ik je foto,s.

mvrgr

Patrick

p.jansen@versatel.nl

-D©©©L-

jansenemc

die zit links. origineel Americaanse wagen.

-D©©©L-

ligt een beetje aan de uitrusting.

maarre... :

Citaat van: -D©©©L- op 09-05-2007 17:16:24
Citaat van: -D©©©L- op 08-05-2007 17:47:38
Citaat van: Laserblue op 08-05-2007 16:06:37
Citaat van: @®- op 08-05-2007 16:03:53
Citaat van: Laserblue op 08-05-2007 15:59:37
en ze kosten geen ruk   :-\
Het is alleen zo'n ruk eind roeien om er 1 goedkoop hier te krijgen. En dan wil de overheid ook een beetje hebben.

je koopt daar voor 22000,-- dollar een 2004 V70R full options.
dan ben je met +/- 10.000 euro aan BPM  ongeveer 26500 euro kwijt ex transport ;)

een 2000 Rawd doet daar in perfecte staat ongeveer  6000 dollar  :'(

Invoer gaat over aankoop bedrag + transport, btw weer over dat geheel... en dan de bpm nog ;)

Aankoop van een leuk geprijsde mooie zwarte 850R sedan automaat met niet al te veel kilometers miles = $ 5.000 (€ 3676)
+ transport = $ 1000 (€ 735)
+ havengelden € 150 = € 4561

€ 4561 + 10% invoer rechten = € 5017
+ 19% BTW  >>  € 5970

BPM erbij, ik ga uit van een 850R ouder dan 90maanden (kost hier incl bpm €49915), 10% regel dus:
+ € 1276 = € 7246

Dan nog aanpassen aan eu. normen (gordels & lampen met E-keur) - aanname € 1000
beetje papierwerk, kentekenplaten, transport van haven naar huis en naar RDW, keuren aldaar + APK - aanname € 350

dan is de "goedkope" 5000 dollar usa R ineens toch € 8596  :o

Beetje achterstallig onderhoud (beurtje, dempers, remmerij, turbootje, draagarmpje etc.) minimaal  € 1500 reserve houden,
voor garantie naar usa is immers beetje ver zwemmen.

quaint

Je moet svp iets meer info geven. bv,

waar woon jij nu,
hoe gaat het transport naar Europa,
welke vraagprijs,
zitten er veel extra's op?

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

t5karel

Jongen,zou je dat nu wel doen?Weet niet wat je ervoor gaat betalen daaro,maar hier is toch ook keus zat inmiddels en best wel voor de prijs ook nog ;).Maar als je verliefd bent en vlinders hebt ,tja.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

jansenemc

jullie zijn echt goed.
ik weet niet hoe je een foto hieop moet plaatsen, maar hij lijkt van buiten echt NIEUW. en maar 39000 miles(zeggen ze)

ik werk trouwens voor een grote autoverscheper...dus hierheen halen kost mij (hoop ik) niks of een krat bier.

zou graag foto,s willen laten zien. ik weet niet of het een R is(staat niet in adv.). en als ik eenmaal deze heb aangeschaft is het voor andere liefhebbers misschien ook een optie.

-D©©©L-

Citaat van: jansenemc op 05-07-2007 22:44:02
jullie zijn echt goed.
ik weet niet hoe je een foto hieop moet plaatsen, maar hij lijkt van buiten echt NIEUW. en maar 39000 miles(zeggen ze)

ik werk trouwens voor een grote autoverscheper...dus hierheen halen kost mij (hoop ik) niks of een krat bier.

zou graag foto,s willen laten zien. ik weet niet of het een R is(staat niet in adv.). en als ik eenmaal deze heb aangeschaft is het voor andere liefhebbers misschien ook een optie.

Het gaat niet om wat jij betaald, maar wat de kosten zijn van transport. De douane kijk gewoon naar wat reeel is.
Verkijk niet op foto's, op deze foto: http://members.home.nl/root.fuzzy/dcccl/850R/850r-helder+blokjes.jpg zie je helemaal niks van de zeer zware steenslag schade op de motorkap !

Heb je een chassisnummer minus de laatste 4 cijfers ?

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

jansenemc

mijn bod is nu 1600 USD
het is een full leder intrieur met een digitaal balkje aan de onderkant.
de stoel heeft een memorie voor 3 personen alle ramen electr. origineel opendakje.
automaat
van die zwart matte velgen
achter ramen zijn getint(origineel) geen plakrommel

ik laad hem op een boot van onze eigen rederij(werk bij grote rederij voor auto,s)

jansenemc

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Misha

Pff.. al die moeite.. en dan rijdt je straks nog steeds een japanner..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het