nieuwe kat

Gestart door gerritjan, 07-07-2007 21:45:13

Vorige topic - Volgende topic

gerritjan

wat mag een nieuwe kat kosten voor een 2.5 uit 95? want hij rammelt als de tering
ger

reneetje

Citaat van: gerritjan op 07-07-2007 21:45:13
wat mag een nieuwe kat kosten voor een 2.5 uit 95? want hij rammelt als de tering

Sla er eerst eens een paar deuken met beleid in , klauwhamertje en gaan , je hebt  immers niets te verliezen.
Menig rammelende uitlaat/kat zo van het gerammel afgeholpen, alhoewel het bij een kat  lastig is, daar kun je beter het binnenwerk eruit van stampen met een dik stuk draadeind oid.

Prijs van een nieuwe sla je van achterover......... :eusa_wall:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

JoopS

Leegmaken en een pijp erdoor (tegen ongewenste wervelingen) Je auto voelt dan als herboren  ;D
Tja........

gerritjan

ik kan hem wel leeg slaan maar hoe zit het met apk kom ik er zonder kat/ inhoud wel door dan ?
ger

Jeroentjuh

Citaat van: gerritjan op 08-07-2007 18:37:15
ik kan hem wel leeg slaan maar hoe zit het met apk kom ik er zonder kat/ inhoud wel door dan ?

Neej ;) Je moet voor de APK een goed werkende kat hebben......

-D©©©L-

Citaat van: Jeroentjuh op 08-07-2007 18:42:02

Ik dacht dat ie alleen aanwezig moest zijn en de uitstoot binnen de norm moet vallen.

Jeroentjuh

Citaat van: -D©©©L- op 08-07-2007 19:00:03

Ik dacht dat ie alleen aanwezig moest zijn en de uitstoot binnen de norm moet vallen.

Ja maar als die leeg is is er geen kat meer aanwezig ;) al1 iets wat er op lijkt, en het werkt dus ook niet dus kom je ook niet aan de apk norm.....

thuur

Citaat van: Jeroentjuh op 08-07-2007 19:03:00

Ja maar als die leeg is is er geen kat meer aanwezig ;) al1 iets wat er op lijkt, en het werkt dus ook niet dus kom je ook niet aan de apk norm.....

Volgens mij moet er optisch een kat aanwezig zijn en moet de CO meting ok zijn. Er mag niets losgehaald worden voor een APK, dus het is niet te controleren of kat vol is of leeg.

Zippo?

Gr ;)

Jeroentjuh

Citaat van: thuur op 08-07-2007 19:05:31
Citaat van: Jeroentjuh op 08-07-2007 19:03:00

Volgens mij moet er optisch een kat aanwezig zijn en moet de CO meting ok zijn. Er mag niets losgehaald worden voor een APK, dus het is niet te controleren of kat vol is of leeg.

Zippo?

Gr ;)

Meestal hoor je het wel als die leeg is ;) of er ff tegenaan kloppen ;)

Voor 31-12-1992 moet er, als er K6 of U9 op kenteken staat, optisch een kat aanwezig zijn...
Na 31-12-1992 moeten alle benzine auto's een werkende kat hebben....

FrankM

Heb mijn oude 740 dikwijls laten keuren zonder kat.
Nieuwprijs wordt je idd niet vrolijk van.

Keuring was weliswaar niet bij de dealer, maar CO 2 was binnen de norm, en anders wisten ze daar nog een foefje op ;)

Groeten

Turbo-Geek

De werking van een Kat is niet eenvoudig te meten. Hun kijken dus of ie er zit en als je de norm haalt is er NIKS aan de hand.
Als je de norm niet haalt kan de oorzaak immers zeer divers zijn en is dat lang niet altijd aan de kat te danken.
Jarenlang zonder kat gekeurd (terwijl kat op kenteken !) en de norm gehaald en niemand die vragen stelde ;)

Niet te nauw nemen die regels.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Jeroentjuh

Citaat van: FrankM op 08-07-2007 19:15:14
Heb mijn oude 740 dikwijls laten keuren zonder kat.
Nieuwprijs wordt je idd niet vrolijk van.

Keuring was weliswaar niet bij de dealer, maar CO 2 was binnen de norm, en anders wisten ze daar nog een foefje op ;)

Groeten

En hoe oud is de 740?

gerritjan

nu ik dit lees heb ik besloten om hem maar leeg te maken ik neem die gok wel
en wibo nog bedankt voor het aanbod
groete ger
ger

Turbo-Geek

Idd gewoon de gok nemen, mocht je het niet halen dan kost het je alleen de APK beurt en dan kan je evt alsnog naar een oplossing gaan zoeken.
  The things you own end up Owning you !

Enno

ik zit eigenlijk te denken....om er begn volgend jaar een custom Racekat onder te hangen. zijn er nog combinatie mogelijkheden i.c.m een nieuw spruitstuk & een Race kat?

Ik heb een B5254FS blok er in hangen (170PK)...en er hangt al een ferrita onder.

Is het mogelijk om er een nieuwer uitlaatspruitstuk onder te hangen met een evt betere flow?

Wie heeft suggesties?