ABS controller

Gestart door hudeck, 09-07-2007 20:31:46

Vorige topic - Volgende topic

hudeck

mensen een vraag,

na lang zoeken en genoeg kunnen vinden over de nukken van de abs controller.
Heb ik toch nog een vraag cq verzoek..
Er staat alleen maar 1 foto van een controller maar niet van de oudere of nieuwere modellen.
Is het mogelijk om hier ook een foto van te kunnen maken en deze te plaatsen want de soldeerpunten van de controller die ik zoek zijn dus NERGENS te vinden.

Andere vraag wat is het meest voorkomende probleem bij deze controllers wat betreft de solderingen.
Is dat bij de connector of de connector op de print of bepaalde tyristoren ect.

Help.

BVD.

thuur

Hallo en welkom op het forum.

De 'andere' controllers gaan niet stuk onder normale omstandigheden. Enkel het model gebruikt van 1995 t/m ca. 2005 in de hele Volvo vloot.

Er staat trouwens wel een foto van een oud model controller met de soldeerpunten van de stekker rood omlijnd. Soldeer ze gerust opnieuw en als dat de remedie van je probleem was horen we het heel graag ;)

Gr 8)

hudeck

Thuur

is het mogelijk om daar een link van te krijgen want ik heb deze foto nog niet gevonden...
Want we hadden een foto gevonden met de problemen omcirkeld maar de print komt niet overeen met die wij in onze handen hebben.

Het rare is wel dat we een foto gezien hebben waar de controller opstaat maar dan nog geinstalleerd in de auto zelf.
Daarna eigenlijk geen overeenkomsten meer.

Peter

Hallo,

Bij mijn 850 branden ook al enige tijd met enige regelmaat de ABS/TRAC's lampjes. Ik wil binnenkort maar eens een poging gaan doen om dit ding uit mijn TDI te halen. Lijkt me best lastig, maar dit moet nog wel lukken denk ik. Ik heb inmiddels de speciale torx al gekocht.
Het repareren/solderen van dit apparaat zie ik, ondanks de mooie foto's en toelichtingen toch niet zitten.  Nu zie ik de laatste tijd regelmatig op 'speurders' een advertentie staan van iemand uit Leiden die voor 50 euro de controller wil repareren. Dit is 150 euro goedkoper dan 'abs repair' die regelmatig op 'marktplaats' adverteert voor 200 euro. Heeft iemand ervaring met deze persoon uit Leiden?

gr.Peter

t5karel

Leiden?geen idee.Wel uit Maastricht,kost meende ik ook 50 euro :eusa_whistle:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

mitchelli

Citeeris het mogelijk om daar een link van te krijgen want ik heb deze foto nog niet gevonden...
Want we hadden een foto gevonden met de problemen omcirkeld maar de print komt niet overeen met die wij in onze handen hebben.

Heb jij dan niet nog het oude type controller? Ik had ook dat probleem dat de de printplaat niet overeen kwam met wat ik hier gevonden heb.Dit is mijn controller,en volgens zegge is dit dus de oude controller die zelden stuk gaat.....

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Eugene

Citaat van: mitchelli op 20-10-2007 00:03:28
volgens zegge is dit dus de oude controller die zelden stuk gaat.....

Klopt

If it's not blown, it sucks...

mitchelli

wist ik dat maar eerder.Had hem nu voor niets uit elkaar gehaald  :eusa_wall:

thuur

Citaat van: mitchelli op 20-10-2007 12:06:46

Geeft niet hoor. Juist die oude kunnen tegen een stootje ;D

Gr ;)

mitchelli

gelukkig maar.Ben toen wel secuur te werk gegaan.En weet nu iedergeval hoe hij uit elkaar moet als hij ooit in de (verre) toekomst de geest gaat geven.        ;D

LaLa

Trouwe Volvo rijders. Ben sinds kort ook member en heb de volgende vraag.
Ik heb een V70 10v uit 1998. Bij de vorige beurt hebben ze mijn remschijven
vervangen en ging mijn ABS lampje af en toe aan en ook weer uit. Sinds een maandje
of 2 gaat deze niet meer uit. Alles wijst erop dat het inderdaad de soldeerpunten zijn,
maar technisch ben ik tot aan mijn schoenzolen en verder niet. Wie/wat/waar kan/wil
me helpen?

Alvast bedankt.

Ronbroek

Gefeliciteerd Lala

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

razorx

Citaat van: mitchelli op 20-10-2007 12:06:46
Bij mij het zelfde verhaal.

Er viel niet veel aan door te solderen.
Maar je hebt nu wel die zekerheid.

Voor allen die dit lezen: Een TRACS + ABS lampje kan ook duiden op een slecht kontakt bij het startslot.
Even frummelen met je sleutel geeft uitsluitsel.

mdl

Misschien een wat late reactie, maar Martijn heeft ook mijn controller gerepareerd.
Hij vist in luttele minuten de controller tevoorschijn (als je niet weet hoe en waar die vast zit is dat al een hele klus. Verder heeft hij een tooltje om de controller open te maken zonder dat je zelf bijboorbeeld met je schroeverdraaien uitschiet (over de printplaat) en nog verder van huis bent. Hij is absoluut de 50,- en het ritje waard.

Michiel de Lange