topsnelheid van je 850

Gestart door matRRR, 11-07-2007 19:40:50

Vorige topic - Volgende topic

willemc70

Als het om topsnelheid gaat moet je een opgefokte T-5 hebben met een 4-bak AT met lock-up (zoals in de c70 uit 98) draait ca 265 km/h (de teller houd hier op) bij 5350 rpm (mijn wagen is hier snelheids begrenst bij de vorige remap) hier heb je nog veel toertjes over. Wat de wagen met de laatste versie haalt weet ik niet, ik weet niet of rica de snelheids begrenzing er af heeft gehaald ik rij nog op winterbanden dus een keer een sprintje maken houd bij mij wel op bij 240 km/h en snel weer onder de 210.
0-100 zal niet zo indrukwekkend zijn (hoewel rond 6 sec is haalbaar mijne zit op 6.35 als ie goed loopt ) maar een top snelheid van ca 290 echte km/h wel.
0-265 ca 50 sec (op de teller)
Oja ik zit inderdaad vlak bij duitsland.
Moet wel zeggen dat bij 250+ de wagen wat ligt achter wordt. En van de rechterbaan naar de linkerbaan in een flauwe bocht naar rechts is bij die snelheden echt zweten.
Willem
'98 C70 AT4
RICA remap
Omgekeerde IC pijpen Zwaardere wastegate actuator Eibach verlagings veren zoekende naar een 18T

arjenT5R

Citaat van: willemc70 op 20-04-2009 23:34:31
Als het om topsnelheid gaat moet je een opgefokte T-5 hebben met een 4-bak AT met lock-up (zoals in de c70 uit 98) draait ca 265 km/h (de teller houd hier op) bij 5350 rpm (mijn wagen is hier snelheids begrenst bij de vorige remap) hier heb je nog veel toertjes over. Wat de wagen met de laatste versie haalt weet ik niet, ik weet niet of rica de snelheids begrenzing er af heeft gehaald ik rij nog op winterbanden dus een keer een sprintje maken houd bij mij wel op bij 240 km/h en snel weer onder de 210.
0-100 zal niet zo indrukwekkend zijn (hoewel rond 6 sec is haalbaar mijne zit op 6.35 als ie goed loopt ) maar een top snelheid van ca 290 echte km/h wel.
Moet wel zeggen dat bij 250+ de wagen wat ligt achter wordt. En van de rechterbaan naar de linkerbaan in een flauwe bocht naar rechts is bij die snelheden echt zweten.

:eusa_think: dat lukt niet met alleen en chipje  :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Eugene

maar een top snelheid van ca 290 echte km/h wel.

:eusa_think:

Met ~350pk een aantal keren 260-270km/h op de GPS gedaan, maar dan is het ver afgelopen met de acceleratie.

Maargoed, ik heb dan ook geen automaat   :eusa_doh:

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

;D

Moet je ook niet onderschatten, die AT's.
Snap niet dat Lars geen AT wilde, anders liep ie nu 350  :eusa_angel:

Wout309t

Willem, voortaan dit soort verhaaltjes alleen vertellen op verjaardagen.
En dan alleen als je zeker weet dat er geen mensen zijn met enige kennis van auto's.. ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

reneetje

Ik heb echt geen zwaar getjoende wagen , maar de teller helemaal rond krijgen zodat hij op de cijfers van de km totaalteller staat is toch echt geen probleem.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

petrolhead

Bedoel je de flauwe bocht ter hoogte van emmerich? Dat heb ik daar ook zo ervaren bij topsnelheid.

)()()sT

Citaat van: reneetje op 21-04-2009 11:28:11
Ik heb echt geen zwaar getjoende wagen , maar de teller helemaal rond krijgen zodat hij op de cijfers van de km totaalteller staat is toch echt geen probleem.

Bij die C70 moet ie dan bij 290 verticaal naar beneden wijzen  ;D

Eugene

En als je dan naar je GPS snelheid kijkt, kan het nog wel eens tegevallen ;)

reneetje

Citaat van: )()()sT op 21-04-2009 11:31:26

Bij die C70 moet ie dan bij 290 verticaal naar beneden wijzen  ;D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SIW3M8VM-D.jpg

Tja, bij de 850 zou dat op de teller zo'n 270 zijn , wat dat aan echte km is weet ik niet...

Heb bdw een precies zo'n zelfde foto als hierboven , alleen met mijn toenmalige R AWD
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

reneetje

Ach, er zullen toch wel 250 echte km overblijven , en dat voor een tuinhuisje van 14 jaar oud met alle gemakken aan boord.................wil nog wel eens zien hoeveel procent van het huidige wagenpark dat na doet  ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Eugene

Citaat van: reneetje op 21-04-2009 11:52:43
Ach, er zullen toch wel 250 echte km overblijven , en dat voor een tuinhuisje van 14 jaar oud met alle gemakken aan boord.................wil nog wel eens zien hoeveel procent van het huidige wagenpark dat na doet  ;)

Ja, zal zeker 250 echte km's zijn, maar 290 echte km's is even wat anders ;)

V70 classic

Citaat van: Eugene op 21-04-2009 11:55:13

Ik zeg filmpje  :eusa_dance:  :eusa_dance:  :eusa_dance:
Al moet er dan nog wel iemand zijn die in wil stappen  :eusa_think:
Of je moet het lef hebben om met 250 + met je telefoon te gaan klooien  ;D

Maar ik denk dat je voor rond de 280 - 300Km/h  een PK tje of 400 nodig zult hebben op je wielen.
Ik ben benieuwd hoe je AT dit gaat vinden.
Bij mijn TDI kreunt hij al flink als ik vol op het gas ga  :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

nickk.

Citaat van: V70 classic op 21-04-2009 12:41:29
Citaat van: Eugene op 21-04-2009 11:55:13

Ik zeg filmpje  :eusa_dance:  :eusa_dance:  :eusa_dance:
Al moet er dan nog wel iemand zijn die in wil stappen  :eusa_think:
Of je moet het lef hebben om met 250 + met je telefoon te gaan klooien  ;D

Maar ik denk dat je voor rond de 280 - 300Km/h  een PK tje of 400 nodig zult hebben op je wielen.
Ik ben benieuwd hoe je AT dit gaat vinden.
Bij mijn TDI kreunt hij al flink als ik vol op het gas ga  :eusa_shifty:

Dan red je het nog niet, je overbrengingen in je versnellingsbak zijn er gewoonweg te kort voor.

Turbobiker

Max toerental verhogen...
De Tussenpaus