"Stofhoes/rubber" nivomats stuk

Gestart door Nolbeekman, 12-07-2007 10:36:45

Vorige topic - Volgende topic

Nolbeekman

Hallo,

Momenteel heb ik de stofhoezen/rubber defect van mijn nivomats. Heb er inmiddels 247.000 km opzitten. Wil dat ook zeggen dat mijn nivomats aan hun "eind" zijn. Of zijn deze hoezen/rubbers ook te vervangen!!!!
Ik weet trouwens niet of dit voor de APK gevolgen heeft.

Wie heeft hier ervaring mee........de zoekopdracht geeft mij tot nu toe hier geen antwoord op.

Ik lees graag jullie reactie's

Groet Nol.

Snellebaksteen

Bij mij hangen de flarden rubber er ook aan. Als je geen natte leksporen ziet funktioneren ze nog gewoon. Voor de APK heeft dit geen gevolgen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

pwassink

Als die rubbers op de vouwrand laat ik het maar noemen stukzijn kan je ook hier met een likje
ruitenkit (nadat je ze eerst goed schoonmaakte) een hoop herstellen, en dat is behoorlijk duurzaam.

Demper hoeft idd nog lang niet stuk te zijn, maar levensduur van schokdempers is tegenwoordig
omgekeerd evenredig aan de frequentie en vooral de hoogte en het model van de drempels in je omgeving..   :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

dennis850estate

Hoezen zijn niet los te krijgen, als je het toch in orde wilt hebben meen ik me herinneren dat de hoezen van de schokdempers van een 740 wel los te krijgen zijn en er op passen. Ik heb eens een draad gelezen van iemand die dit gedaan heeft. 

CharlieFox

Ik heb geen NM onder m'n wagen maar zou me kunnen indenken dat je bij Brezan zo'n reparatieset zou kunnen halen om homokineethoezen profesorisch te repareren. Werkt als het principe bandjes plakken (lijm wat een reactie aangaat met rubber, vulcanisatie). Zit heel goed vast (na ontvetten). En vwb de functie van die hoezen: Lijkt mij dat die zijn om de zuigerstang vrij te houden van vuil zodat de oliekeeringen intact blijven. Dus wel degelijk van belang dat die hoezen in orde zijn. Althans, ik ga er van uit dat die zuigerstang zichtbaar is?
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Snellebaksteen

Klopt. Dat is de funktie. Blijkbaar is de keerring van hoge kwaliteit want bij mij is de hoes al zeker 50.000 km stuk....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Ik heb alleen nog maar Nivomaten gezien met kapotte hoezen...

Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 12-07-2007 13:54:03
Ik heb alleen nog maar Nivomaten gezien met kapotte hoezen...

Gr ;)

mm, lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat ik dan de enige niet kapotte hoezen heb...
:eusa_think:

Ludo

Citaat van: dennis850estate op 12-07-2007 11:29:07
Hoezen zijn niet los te krijgen, als je het toch in orde wilt hebben meen ik me herinneren dat de hoezen van de schokdempers van een 740 wel los te krijgen zijn en er op passen. Ik heb eens een draad gelezen van iemand die dit gedaan heeft. 

gevonden.
je bedoeld vast deze: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=4886.0
;D