S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Joachim1

Citaat van: Zippo op 03-03-2008 21:50:43
Citaat van: Joachim1 op 03-03-2008 20:01:39
Citaat van: Zippo op 03-03-2008 19:43:13
Citaat van: Joachim1 op 03-03-2008 19:11:07
Mijn auto werd vandaag niet goedgekeurd met stalen goodrich remlijdingen  :eusa_doh:

En waarom niet?

deel wat in de klauw komt was hol ipv van bol zoals orgineel en daardoor was  de rand te scherp en konden ze deze niet monteren en de auto hier mee goedkeuren...naja paar goedkope van de twimva er op laten zetten en apk goedkeur.
Later thuis wel ff de goodrich er op gemaakt  :eusa_shhh:

Snap jouw verhaal niet helemaal...
Volgens mij bedoel je dat de remslang canvas beschadigingen heeft?
Nee was afkeur op 1remslang dus zij ik kijk eens wat ik hier heb...goodrich slangen aha mooi dan maken we die er even onder en is alles prima voor de apk.
Oude orginele remslang los en die was dus bol naar buiten bij het deel wat in de klauw komt en de goodrich was hol!
dit kon niet volgens de apk meester want ging lek en was niet verantwoord en kon hij niet doen en dan apk goedkeur geven op de auto.
Dus dan maar orgineel er op laten maken want moest wel apk er op hebben vandaag.
Maar thuis toch maar de staalomvlochten slangen er op gemaakt en no problem zoals Marc ook al zij aan de telefoon..
maartja keurmeester wilde er niet aan en bleef bij zijn punt:nee is niet gelijk aan orgineel dus met deze slangen kan ik je auto geen goedkeur geven!
Ach die apk is soms ook wat vaag vind ik maar verder was alles prima dus kan weer een jaartje voort met de roffel  :angel:

Zippo

Citaat van: Joachim1 op 03-03-2008 22:13:29
Citaat van: Zippo op 03-03-2008 21:50:43
Citaat van: Joachim1 op 03-03-2008 20:01:39
Mijn auto werd vandaag niet goedgekeurd met stalen goodrich remlijdingen  :eusa_doh:

En waarom niet?

deel wat in de klauw komt was hol ipv van bol zoals orgineel en daardoor was  de rand te scherp en konden ze deze niet monteren en de auto hier mee goedkeuren...naja paar goedkope van de twimva er op laten zetten en apk goedkeur.
Later thuis wel ff de goodrich er op gemaakt  :eusa_shhh:

Snap jouw verhaal niet helemaal...
Volgens mij bedoel je dat de remslang canvas beschadigingen heeft?
Nee was afkeur op 1remslang dus zij ik kijk eens wat ik hier heb...goodrich slangen aha mooi dan maken we die er even onder en is alles prima voor de apk.
Oude orginele remslang los en die was dus bol naar buiten bij het deel wat in de klauw komt en de goodrich was hol!
dit kon niet volgens de apk meester want ging lek en was niet verantwoord en kon hij niet doen en dan apk goedkeur geven op de auto.
Dus dan maar orgineel er op laten maken want moest wel apk er op hebben vandaag.
Maar thuis toch maar de staalomvlochten slangen er op gemaakt en no problem zoals Marc ook al zij aan de telefoon..
maartja keurmeester wilde er niet aan en bleef bij zijn punt:nee is niet gelijk aan orgineel dus met deze slangen kan ik je auto geen goedkeur geven!
Ach die apk is soms ook wat vaag vind ik maar verder was alles prima dus kan weer een jaartje voort met de roffel  :angel:

Een remslang die niet gelijk is aan orginele KAN niet afgekeurd worden!!

Die keurmeester moet ff op cursus....

Hieronder de wettelijke tekst die vermeld is in het APK-boek:

Artikel 5.2.31

onderdelen en werking reminrichting
Keuringseisen personenauto's, reminrichting

5.   Remslangen mogen:

a.   niet in ernstige mate zijn misvormd;   
b.   niet langs andere voertuigdelen schuren;   
Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt. De bestuurde wielen worden naar de uiterste linker- en rechterstuurstand gebracht.
c.   geen zodanige beschadigingen vertonen dat het wapeningsmateriaal zichtbaar is.
Toelichting
Indien een personenauto is voorzien van flexibele remleidingen welke zijn voorzien van een metalen wapening moeten deze worden getoetst aan de eisen voor remleidingen.

Lijkt me duidelijk ;)   

M a r c

Het dicht gewoon af ook al is die nippel anders...  :eusa_wall:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Zippo

Citaat van: M a r c op 04-03-2008 09:49:46

Mijn idee!

BartusKN

Citaat van: Zippo op 04-03-2008 11:41:29
Citaat van: M a r c op 04-03-2008 09:49:46

Mijn idee!
denk die van goodrich :eusa_whistle:

Taranis

En waarom niet?

Citaat van: 850 T5 Freak op 03-03-2008 19:45:05
auto sloeg over de kop in de remmentest bank tijdens remmen?  :eusa_think:

;D ;D :eusa_clap:

@ Joachim1: wat een flauw geneuzel. Dicht is toch dicht?
Waarschijnlijk zou ik de discussie wel aangegaan zijn  :angel:

Citaat van: Emiel op 03-03-2008 22:01:42
Past een BBK achter die wielen Mitch? Misstaat zeker niet...

Staat een BBK weer op de planning dan? Dacht dat je min of meer tevreden was met de remmen?

mitchelli

CiteerPast een BBK achter die wielen Mitch? Misstaat zeker niet...

CiteerStaat een BBK weer op de planning dan? Dacht dat je min of meer tevreden was met de remmen?

Nee staat niet in de planning.Remmen die ik nu heb bevallen prima!Ik denk wel dat bbk past,maar ik denk dat emiel me wilde herinneren aan het feit dat ik ze niet heb  ;D

Vanmorgen herorientatie apk gedaan met succes.2 jaar is echt zo voorbij...Maar ben wel weer helemaal up to date.

Net nog even foto`s gemaakt.Pas op...dit is best goeie kwaliteit voor mij doen!!!  ;D

hier de achterlichten nogmaals...

Dikke sjips of niet  :eusa_drool: En volgende week omlaag  :eusa_dance:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

BartusKN

zeer mooie fotos en mooie auto!. respect :D

Emiel

Citaat van: mitchelli op 04-03-2008 13:10:43
Nee staat niet in de planning.Remmen die ik nu heb bevallen prima!Ik denk wel dat bbk past,maar ik denk dat emiel me wilde herinneren aan het feit dat ik ze niet heb  ;D

Nee hoor, gewoon interesse...

Ff met de bandenzwart aan het werk...of kan je dat ook spuiten?  ;D

850 T5 Freak

ik vind al je upgrades geweldig staan op je auto!!!! nu nog omlaag inderdaad en hij is af  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: goed bezig mitchelli!  :D
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Joachim1

Citaat van: Taranis op 04-03-2008 12:57:08

En waarom niet?

Citaat van: 850 T5 Freak op 03-03-2008 19:45:05
auto sloeg over de kop in de remmentest bank tijdens remmen?  :eusa_think:

;D ;D :eusa_clap:

@ Joachim1: wat een flauw geneuzel. Dicht is toch dicht?
Waarschijnlijk zou ik de discussie wel aangegaan zijn  :angel:

Citaat van: Emiel op 03-03-2008 22:01:42
Past een BBK achter die wielen Mitch? Misstaat zeker niet...

Staat een BBK weer op de planning dan? Dacht dat je min of meer tevreden was met de remmen?
ja ik wel dus haha...maar had om 9uur een afspraak en het was om 12:15 pas klaar!dus tijd ergenis en kosten die nergens voor nodig waren in mijn ogen.

Die eerst foto is edd heel mooi Mitch  en  staat best wel netjes in het zwart.
Ben ook wel benieuwd hoe het er in het echt uit ziet als de roffel nog 2,5cm tiefer komt.

mitchelli

CiteerNee hoor, gewoon interesse...

Ff met de bandenzwart aan het werk...of kan je dat ook spuiten? 

haha,grappig dat je dat zegt.Mn vriendin vond mn banden ook niet zwart genoeg.Bandenzwart komt met de volgende foto reportage als hij verlaagerder  ;D is.   

En daarna nog iets verzinnen voor de achterbumper.Een soort van cupdiffusor ofzo   :eusa_think: En overwegen om hem af te slanken...

En ben errug benieuwd hoeveel pk ik eruit pers de 15e.Hij loopt iedeergeval als een debiel..

elianmars

Citaat van: mitchelli op 04-03-2008 18:50:39
Hij loopt iedeergeval als een debiel..

Nee joh, je hebt gewoon een giga-tellerafwijking door die kleine bandjes  :eusa_doh:

;D ;D ;D ;)

Mooi om te zien hoe je de T-5 helemaal naar je eigen smaak verandert!

mitchelli

Ik heb kuipstoelen.  :eusa_dance: Ik ga ze donderdagavond monteren.Samen met de 4 punts gordels,en daarna mn achterbank eruit halen (denk ik).

Hier 2 foto`s (zeer slechte kwaliteit,ik weet het,ja)

Na montage komen uiteraard de foto`s van het eindresultaat...

Joachim1

foto,s van de verlaging(6cm)?
Leuke stoelen..waar heb je deze vandaan?