S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

Ja idd! En bedankt voor de tip Timon!

ga nu weer snel verder aan mn auto  :)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

UserID6342

Citaat van: mitchelli op 17-12-2009 10:05:10
CiteerNatuurlijk veranderd er niets aan het feit dat als al het vermogen al bij 2500 rpm beschikbaar komt, dit toch een serieus probleem oplevert voor o.a. de krukas en lagers.

nee hoor! Heb er 20 a 30000 km probleemloss mee gereden.En bovendien kwam dat koppel niet al bij 2500toeren  :)

Ok dan, ik volgde Persianboy in deze even...

mitchelli

Zal hem maar niet al te nauw op z`n woord nemen...

Heb daarnet de bak verwijderd,en de krukas is er zo goed als uit.Alles zat onder de olie.De zogenaamde spec 3 koppeling die hij erin zou hebben gezet,blijkt gewoon nog de standaard t5 koppeling te zijn...En die was aardig op.Verder is de oliepomp zo goed als zeker niet verwijderd (is te zien aan de verouderde pakking enz).Toch wel moeilijk als je beweerd de krukas eruit te hebben gehaald,terwijl de oliepomp er nooit is afgehaald!  :eusa_think:  :-X Enige wat er lijkt gedaan te zijn is de kop...

Moet alleen nog de bouten van het onderblok loshalen om de krukas te verwijderen.Zaterdag haal ik de nieuwe (2e hands) krukas op,en hoop ik zo snel mogelijk verder te kunnen.Alles zit ook onder de olie,en moet dus alles goed reinigen enz....

Foto`s volgen,heb ik nu even geen tijd voor...

DOGBOX

heel veel succes met de wederopbouw! :eusa_clap:

dat hij maar weer mag draaien als een zonnetje als ie klaar is.

UserID6342

Citaat van: mitchelli op 17-12-2009 23:43:41
Zal hem maar niet al te nauw op z`n woord nemen...

Heb daarnet de bak verwijderd,en de krukas is er zo goed als uit.Alles zat onder de olie.De zogenaamde spec 3 koppeling die hij erin zou hebben gezet,blijkt gewoon nog de standaard t5 koppeling te zijn...En die was aardig op.Verder is de oliepomp zo goed als zeker niet verwijderd (is te zien aan de verouderde pakking enz).Toch wel moeilijk als je beweerd de krukas eruit te hebben gehaald,terwijl de oliepomp er nooit is afgehaald!  :eusa_think:  :-X Enige wat er lijkt gedaan te zijn is de kop...
Dat meen je niet joh ?? Dat is ook een lekker verhaal dan :(

mitchelli

Ja...op z`n lichtst gezegd een beetje jammer  :( Ik hoop dat ik hem voor de kerstboom meeting klaar heb btw.Daar heb ik me op verheugd namelijk. Maar ligt vooral aan wanneer ik kan sleutelen op de zaak,is namelijk ook niet elke dag  helaas :(   En even kijken wat een spec 3 koppeling kost,want ik wil er wel graag 1  :)

mitchelli

Hier de beloofde foto`s van afgelopen donderdag..

Bak eraf....bepaald geen spec3 koppeling te zien  :eusa_wall:

Ook niet meer de nieuwste....

Aan de oliepomp en blokhelften te zien lijkt de krukas nooit gedemonteerd te zijn  :eusa_think:

Ook maar meteen motorsteuntje vervangen,en de draagarmen voor poly rubbers.

En vandaag het donor onderblok gehaald  :eusa_dance: Thanks to stef-vlottes en Timon!!

sorry voor de crappie pics maar had m`n nikon even niet bij de hand dus maar even met telefoon gedaan..

Emiel

Lekkere draagarmrubbers zaten daar onder Mitchel... :-X

Succes met de opbouw van...alles.. ;)

Wout309t

Jemig, wat schandalig dat je zo wordt voorgelogen over die koppeling. Die moet wel met een heel goed verhaal komen om dit goed te praten, maar we zullen hem hier wel niet meer zien...
2011 V70 2.0T R-Design MT

mitchelli

Had hem er nog over gebeld,maar hij zei dat hij alleen tegen mij had gezegd dat hij het druklager had vervangen voor een spec 3 exemplaar  ???
Maar goed nieuws...Ga morgen gezellig zo`n 400km rijden naar haaksbergen (johan)...in een daihatsu cuore.....voor een spec stage 3+, volle cinterplaat  :eusa_dance:  :eusa_dance: En misschien ook nog een bak met sper  :eusa_drool:
Bovendien zit ik na te denken om een kkk24 aan te schaffen,maar weet nog niet precies hoeveel voordeel ik daarmee krijg tegenover de 19T.....

UserID6342

Niet om olie op het vuur te kiepen, maar er staat mij iets van bij dat hij hier heel uitvoerig had omschreven dat hij idd een spec.3 koppeling gemonteerd had en de krukas had vervangen..... ik weet nu ook niet waarin maar zo te zien van een ander blok, want dit is nooit losgeweest.  Ben je lekker mee man, Bah !!

850 Ra$ing

Die krukas is er dus never nooit niet uitgeweest, hoop dus ook niet dat de vorige eigenaar daar voor betaald heeft.
Verder goed bezig en al heel wat gedaan voor die paar dagen. toppie :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ludo

Citaat van: 850 Ra$ing op 19-12-2009 19:58:23
Die krukas is er dus never nooit niet uitgeweest, hoop dus ook niet dat de vorige eigenaar daar voor betaald heeft.

Kun je een krukas dan laten polijsten in ongedemonteerde toestand. ???

TIMON

mooi dorp he dat assendelft  ;)
85011940

850 Ra$ing

Citaat van: Ludo op 19-12-2009 20:05:47
Citaat van: 850 Ra$ing op 19-12-2009 19:58:23

Kun je een krukas dan laten polijsten in ongedemonteerde toestand. ???

Is dit ook wel gedaan dan? Misschien zijn ze er wel met fijn schuurpapier aan de gang geweest.
Hier klopt toch iets niet of zie je dat dan gewoon niet?