S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: mitchelli op 22-12-2009 07:54:32
Heel erg bedankt Misha. Nu alleen nog een questie van die code op de donor krukas en mijn blok vinden ....

Alleen dit stukje snap ik niet helemaal...

Citeeren een gele in de  intermediate sectie moet hebben
???

Dit deel,

Krukas code staat op de eerste tapwang aan de vliegwielkant.

-D©©©L-

Johann

Rechts zie je de blok code, aan de bak kant.

De code van de krukas zit achter de flens die je ziet waar het vliegwiel op komt op het schuine vlak waar de drijfstang tussen zit, heb er zo geen foto van.

mitchelli

Ga ze even proberen te vinden  :)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

Kan die op de krukas nog niet vinden  :(

mitchelli

Gevonden  :eusa_dance:

krukas: 1bbbbbb
blok:     1babbbb

Nu zit ik alleen nog vanaf waar ik moet tellen voor de codes.Heb nu dus een B/A,maar is dit nu het 2e lager vanaf de distrubutiekant of vanaf het vliegwiel geteld? Dit is nogal crusiaal voor de bestelling omdat maar 1 van de 6 krukaslagers anders is als de rest.(heeft een flens erop)

JCviggen

1 is altijd distributie kant :)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mitchelli

Oke...behalve bij renault dan he.

Ga vanavond eindelijk naar Johan voor de spec 3+ koppeling.Vandaag bij ET sputter drijfstanglagers besteld.Marc is nog even kijken of de krukaslagers ook via hem te bestellen zijn. Op m`n werk is het nogal een gedoe om de juiste setjes te bestellen. Zou eigenlijk voor 1 kant van 1 krukaslager een rood gespecificeerd lager deel moeten hebben.Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn aangezien er alleen complete setjes in die kleur te leveren zijn...Als het bij Marc niet lukt,moet ik maar even verder kijken hoe of wat....

Misha

Citaat van: mitchelli op 22-12-2009 17:48:24
...Als het bij Marc niet lukt,moet ik maar even verder kijken hoe of wat....

Heb er verder niet veel verstand van, maar dit lijkt me nu wel redelijk wezenlijk eigenlijk..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

Waarom zijn er zoveel verschillende lager maten ? Heb dat nooit eerder gezien.
Normaal heeft een motor een set lagers van 1 maat en daar doe je het dan mee, wat is de reden dat Volvo zoveel varianten heeft ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 22-12-2009 17:52:23
Waarom zijn er zoveel verschillende lager maten ? Heb dat nooit eerder gezien.
Normaal heeft een motor een set lagers van 1 maat en daar doe je het dan mee, wat is de reden dat Volvo zoveel varianten heeft ?

Ik denk gewoon het streven naar perfektie.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

M a r c

Glyco geeft gewoon lagers in STD en in 0.25mm overmaat aan, voor de rest wordt er niet over kleurcodes gel*ld.....  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Volvo werkt met zogenaamde tolerantie paren. Meten elk deel en willen daar een vast bedrag aan speling zien.
Zelfde met de zuigers in 3 tot 5 maten terwijl veel andere zuiger leveranciers gewoon een boormaat + een max tolerantie opgeven.

0.01 mm verschil zal ie echt niet om stuk lopen hoor alleen als de boel aan de strakke kant zit gaan de temperaturen omhoog en te los valt de oliedruk weg.

JCviggen

Zou eigenlijk voor 1 kant van 1 krukaslager een rood gespecificeerd lager deel moeten hebben.Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn aangezien er alleen complete setjes in die kleur te leveren zijn...

Moet kunnen om ze afzonderlijk te bestellen. Partnummer is telkens voor 1 lager in een apart doosje.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

-D©©©L-

Citaat van: JCviggen op 22-12-2009 18:10:28
Zou eigenlijk voor 1 kant van 1 krukaslager een rood gespecificeerd lager deel moeten hebben.Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn aangezien er alleen complete setjes in die kleur te leveren zijn...

Moet kunnen om ze afzonderlijk te bestellen. Partnummer is telkens voor 1 lager in een apart doosje.

1 lager bestaat uit twee helfden, en dat noemen ze dan een "set". Ik heb me er ook al eens in vergist, vond het al erg goedkoop voor een complete krukas lagerset.   ;D