S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Turbobiker

Citaat van: mitchelli op 27-02-2010 11:08:38
...dat het door statische electriciteit komt...

Citaat van: martijn. op 27-02-2010 11:25:32
...onder spanning gemonteerd...

Tadaa!

(daar komt dus vast de statische elektriciteit vandaan ::) )
De Tussenpaus

Daf46

Citaat van: mitchelli op 02-03-2010 10:03:21
Citaat van: JCviggen op 02-03-2010 08:32:08
Statische electriciteit hoef je je geen zorgen over te maken...waar dat verhaal vandaan komt wil ik niet weten  ;D Het laatste waar metaal last van heeft is statische electriciteit.

Komt van m`n broer (laatste studiejaar natuurkunde TU delft).........
Bedoelen we niet electrolytische oxidatie ... (toch wel iets anders)

mitchelli

Citaat van: Turbobiker op 02-03-2010 10:33:13
Citaat van: mitchelli op 27-02-2010 11:08:38
...dat het door statische electriciteit komt...

Citaat van: martijn. op 27-02-2010 11:25:32
...onder spanning gemonteerd...

Tadaa!

(daar komt dus vast de statische elektriciteit vandaan ::) )

;D  ;D

Nou heb de nieuwe erin gezet. De toe en afvoer van de koelvloeistof heb ik nu gemaakt van slangen ipv de oorspronkelijke kunststof doorvoeren door het schutboard. Die waren namelijk te poreus om opnieuw te gebruiken. Heb ook nu op de rand waarop de kachelradiateur zit vastgeschroefd een rubber tussen gelegd om trillingen te dempen. Misschien helpt het wel.
Zal nog een foto maken van de kachel radiateur die lekte...

Het is nu even wachten op ET.... Heb daar een setje besteld om de originele bov te versterken met een sterkere veer en een kevlar membraam. Want alleen rijden met de originele bov zonder de versterkte delen gaat niet goed. Verlies dan mega veel druk door inwendige lekkage.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

JCviggen

Citaat van: -D©©©L- op 02-03-2010 08:35:06
Citaat van: JCviggen op 02-03-2010 08:32:08
Statische electriciteit hoef je je geen zorgen over te maken...waar dat verhaal vandaan komt wil ik niet weten  ;D Het laatste waar metaal last van heeft is statische electriciteit.

Ja maar... er loopt toch een waterachtige koelvloeistof door ?  ;D

Statische electriciteit zal nooit in de kachelrad kunnen komen. Kooi van faraday etc en volgens mij is zo'n ding uit aluminium dat geleid ook al niet. Zuiver water trouwens ook niet, glycol ook niet etc.. En zelfs als er electriciteit op stond zie ik niet gelijk waarom dat een probleem zou gaan geven.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

thuur

Citaat van: JCviggen op 04-03-2010 08:33:28
Citaat van: -D©©©L- op 02-03-2010 08:35:06
Citaat van: JCviggen op 02-03-2010 08:32:08
Statische electriciteit hoef je je geen zorgen over te maken...waar dat verhaal vandaan komt wil ik niet weten  ;D Het laatste waar metaal last van heeft is statische electriciteit.

Ja maar... er loopt toch een waterachtige koelvloeistof door ?  ;D

Statische electriciteit zal nooit in de kachelrad kunnen komen. Kooi van faraday etc en volgens mij is zo'n ding uit aluminium dat geleid ook al niet. Zuiver water trouwens ook niet, glycol ook niet etc.. En zelfs als er electriciteit op stond zie ik niet gelijk waarom dat een probleem zou gaan geven.

Het is geen statische elektriciteit nee, maar de kooi van Faraday is van toepassing op (hoog) frequente radiogolven, aluminium geleidt wel degelijk stroom en er zijn zat alcoholvarianten die ook geleiden.


Gr ;)

mitchelli

Ik zal het weleens aan m`n broertje vragen. alleen in mijn geval heeft het denk toch te maken met de stugheid van de auto. Lamellen lijken losgetrild van het bakje (onderzijde)..

Gaan er zondag nog mensen naar automaxx?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

850 Ra$ing

Citaat van: mitchelli op 09-03-2010 12:38:08
Ik zal het weleens aan m`n broertje vragen. alleen in mijn geval heeft het denk toch te maken met de stugheid van de auto. Lamellen lijken losgetrild van het bakje (onderzijde)..

Gaan er zondag nog mensen naar automaxx?

Je gaat als het goed is tegen een collega van mij sprinten, doet ook mee met de sprints met een witte EVO 3.
Ik zeg 2 vingers in de.....

DOGBOX

ik ga zondag zeker naar automaxx!
ben benieuwd hoe dat loopt op de sprint! succes in ieder geval ;D

Turbo-Geek

Ik voorspel veel spektakel en goede tijden bij de Scooby's en tegenvallers bij oa de Evo's en Skylines.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mitchelli

Ik ga alleen sprinten als het niet regent. De vorige keer in drachten had ik een natte baan,en 400 meter wielspin  ;D
Verwacht niet al teveel met de sprint...m`n auto is meer een snelweg krachtpatser,maar we zullen zien he..
Gisteren weer naar Rica geweest...Ik vind m`n auto nu echt perfect lopen. Eindelijk geen verslikkingen meer na overschakelen. Heb nu dus de originele afblaasklep,met een revisie kitje+sterkere veer van ipd.
En rijdt nu in de 5e versnelling op 1.7 bar  8). En de kopere bougies geven tot nu toe geen kick  :eusa_dance:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Wout309t

Ook nog een uitdraaitje misschien??
2011 V70 2.0T R-Design MT

Misha

Citaat van: mitchelli op 11-03-2010 08:03:44
En de kopere bougies geven tot nu toe geen kick  :eusa_dance:

Dat doen ze nooit, ze smelten gewoon langzaam weg.. ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

Citaat van: mitchelli op 11-03-2010 08:03:44
Ik ga alleen sprinten als het niet regent. De vorige keer in drachten had ik een natte baan,en 400 meter wielspin  ;D
Verwacht niet al teveel met de sprint...m`n auto is meer een snelweg krachtpatser,maar we zullen zien he..
Gisteren weer naar Rica geweest...Ik vind m`n auto nu echt perfect lopen. Eindelijk geen verslikkingen meer na overschakelen. Heb nu dus de originele afblaasklep,met een revisie kitje+sterkere veer van ipd.
En rijdt nu in de 5e versnelling op 1.7 bar  8). En de kopere bougies geven tot nu toe geen kick  :eusa_dance:

1.7 bar ....  Hardcore !   ;D
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mitchelli

Uitdraai heb ik alleen van de vorige keer (kan ik wel even opzoeken,maar is dus niet de meest actuele). Deze keer hebben ze op de weg getest...

Citaat van: Misha op 11-03-2010 08:59:29
Citaat van: mitchelli op 11-03-2010 08:03:44
En de kopere bougies geven tot nu toe geen kick  :eusa_dance:

Dat doen ze nooit, ze smelten gewoon langzaam weg.. ;D

Valt wel mee....Bij JC Viggen gaat het al heel lang goed
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

cas

Citaat van: mitchelli op 04-03-2010 07:58:45
Citaat van: Turbobiker op 02-03-2010 10:33:13
Citaat van: mitchelli op 27-02-2010 11:08:38
...dat het door statische electriciteit komt...

Citaat van: martijn. op 27-02-2010 11:25:32
...onder spanning gemonteerd...

Tadaa!

(daar komt dus vast de statische elektriciteit vandaan ::) )

;D  ;D

Nou heb de nieuwe erin gezet. De toe en afvoer van de koelvloeistof heb ik nu gemaakt van slangen ipv de oorspronkelijke kunststof doorvoeren door het schutboard. Die waren namelijk te poreus om opnieuw te gebruiken. Heb ook nu op de rand waarop de kachelradiateur zit vastgeschroefd een rubber tussen gelegd om trillingen te dempen. Misschien helpt het wel.
Zal nog een foto maken van de kachel radiateur die lekte...

Het is nu even wachten op ET.... Heb daar een setje besteld om de originele bov te versterken met een sterkere veer en een kevlar membraam. Want alleen rijden met de originele bov zonder de versterkte delen gaat niet goed. Verlies dan mega veel druk door inwendige lekkage. bloedingen 

als je enkele woorden vervangt lijkt het net een operatie verslag  ;D 

dat jij last hebt met die bov, komt door al die aanpassingen lijkt mij? op een vrij standaard t-5r zal dit toch niet een hikkend resultaat gaan leveren lijkt mij? .... we zien wel  :eusa_dance:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....