S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

Met 1.75 gaat het prima.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Misha

Citaat van: mitchelli op 29-06-2011 17:52:08
Met 1.75 gaat het prima.
Dan zal die band dus 2.03 - 1.75 = 25 a 30 cm hoog zijn... ;D ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mitchelli

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Met 1.75 gaat het prima.

Ha! Ik ben gelukkig niet de kleinste hier. Kan Misha mooi verder met jou pesten, in plaats van mij  :'( ;D ;D

mitchelli

Citaat van: VolvoMafia op 30-06-2011 08:44:11
Met 1.75 gaat het prima.

Met naaldhakken zeker :P

8)

Citaat van: elianmars op 30-06-2011 09:25:55
Met 1.75 gaat het prima.

Ha! Ik ben gelukkig niet de kleinste hier. Kan Misha mooi verder met jou pesten, in plaats van mij  :'( ;D ;D

mag hoor  ;D

mitchelli

Zo...weer wat nieuws:

Hij is vandaag gechiped......door rica. De keuze was snel gemaakt,wat het kostte mij nogal weinig  8) Volgens Roel zal hij rond de 320 pktjes hebben. Hij zal in de toekomst nog op de bank gaan. Maar hij rijdt nagenoeg perfect. Vind alleen dat de volle turbodruk pas laat begint. Hij lijkt dus wat traag met de opbouw. Misschien wastegate wat strakker zetten? of wat fine tuning in de software.

Verder heb ik voor het chippen een mooie kat geplaatst.Wel zo bevordelijk voor de flow. Die hadden we nog in het magazijn liggen  :) Zie pics.

Heb wel problemen gehad met het spontaan uitvallen van de auto. En het gebeurde steeds vaker. Als ik daarna wat heen en weer rommelde met de motor computer,startte hij weer. Afijn,de motor computer uit elkaar gehaald en gecontroleerd. Leek allemaal in orde. Stekker verbindingen gecontroleerd. Daar bleek 1 draad half door te zijn,en 1 draad niet goed in de stekker te zitten. Alles weer in orde gemaakt,en daarna was het probleem gelukkig weg......tot nog toe althans  ;D

peteRRR

Nog 100 bhp te gaan en dan ben jij ook weer rustig. ;D

Netjes weer Mitchell.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

t5karel

Citaat van: mitchelli op 07-07-2011 19:11:10
Hij is vandaag gechiped......door rica. Volgens Roel zal hij rond de 320 pktjes hebben.
Gaan we weer.. :eusa_wall:
Dat staat op hun site zeker..? De werkelijkheid zal zo rond de 270 pk zijn :eusa_eh:

Grapje hoor! ;D  ;)
Lekker begin weer Mitchel! 8)
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

BaRRaCuDa

Citaat van: mitchelli op 07-07-2011 19:11:10
Zo...weer wat nieuws:

Hij is vandaag gechiped......door rica. De keuze was snel gemaakt,wat het kostte mij nogal weinig  8) Volgens Roel zal hij rond de 320 pktjes hebben. Hij zal in de toekomst nog op de bank gaan. Maar hij rijdt nagenoeg perfect. Vind alleen dat de volle turbodruk pas laat begint. Hij lijkt dus wat traag met de opbouw. Misschien wastegate wat strakker zetten? of wat fine tuning in de software.

Verder heb ik voor het chippen een mooie kat geplaatst.Wel zo bevordelijk voor de flow. Die hadden we nog in het magazijn liggen  :) Zie pics.

Heb wel problemen gehad met het spontaan uitvallen van de auto. En het gebeurde steeds vaker. Als ik daarna wat heen en weer rommelde met de motor computer,startte hij weer. Afijn,de motor computer uit elkaar gehaald en gecontroleerd. Leek allemaal in orde. Stekker verbindingen gecontroleerd. Daar bleek 1 draad half door te zijn,en 1 draad niet goed in de stekker te zitten. Alles weer in orde gemaakt,en daarna was het probleem gelukkig weg......tot nog toe althans  ;D

http://i184.photobucket.com/albums/x16/mitchelli19t/DSC_0153.jpg
http://i184.photobucket.com/albums/x16/mitchelli19t/DSC_0149.jpg
http://i184.photobucket.com/albums/x16/mitchelli19t/DSC_0148.jpg
http://i184.photobucket.com/albums/x16/mitchelli19t/DSC_0147.jpg

Mooie witte ovloV ;D
Ik zie dat je ook de lange inlaatbuizeninstallatie hebt, dat zal ook niet goed doen aan de turbodruk-respons
Volgens mij is het ook een beetje de eigenschap van een 18T dat ie rustiger op druk komt....

Zou je niet gelijk voor een ATP spruitstuk gaan, veel makkelijker een extrene wastegate op te zetten en een andere turbo en de flow is beter (zeggen ze) dan van het R-spruitstuk en wat prijs betreft valt het wel mee t.o.v. het r-spruitstuk $395,-
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=tp&Category_Code=V5CYL

mitchelli

He Karel....Je weet toch wel dat ik een 18T heb  :P  8)

CiteerMooie witte ovloV
Ik zie dat je ook de lange inlaatbuizeninstallatie hebt, dat zal ook niet goed doen aan de turbodruk-respons
Volgens mij is het ook een beetje de eigenschap van een 18T dat ie rustiger op druk komt....

Zou je niet gelijk voor een ATP spruitstuk gaan, veel makkelijker een extrene wastegate op te zetten en een andere turbo en de flow is beter (zeggen ze) dan van het R-spruitstuk en wat prijs betreft valt het wel mee t.o.v. het r-spruitstuk $395,-

Goeie tip van dat spruitstuk! Thanks. En dat buizentraject verander ik in de loop der tijd zeker wel  :)

mikky

Is dat een beetje te doen met een externe wastegate bij onze volvo's
Zit net even te googlen en zie dat ze gewoon worden aangeboden met pakkingen en dergelijke.

Weet hier nog weinig van, maar lijkt mij persoonlijk wel wat.

Michel

BaRRaCuDa

Graag gedaan  ;D

Ik wil het zelf ook allemaal, maar het kost allemaal zoveel....  :(
En als je alles naar wens wil doen, dan blijf je geld uitgeven.... Ik beperk het voorlopig maar tot onderhoud en noodzakelijke dingen....

Heb je al eens gekeken naar Turbonetics turbo's, zij hebben een goede en duidelijke website, kan je zo een turbo tussen vinden  :)
En ook veel uitleg en ondersteuning...
http://www.turboneticsinc.com/
http://www.turboneticsinc.com/sites/default/files/Turbo%20Matrix%20.pdf

mitchelli

BaRRaCuDa

Citaat van: mikky op 07-07-2011 20:21:20
Is dat een beetje te doen met een externe wastegate bij onze volvo's
Zit net even te googlen en zie dat ze gewoon worden aangeboden met pakkingen en dergelijke.

Weet hier nog weinig van, maar lijkt mij persoonlijk wel wat.

Michel

Tja, je zal toch al snel naar een TurboTuner MMS moeten pakken denk ik en volgens mij kan je daarmee de externe wastegate aansturen. Zo niet dan is daar wel een turbodrukregeleenheid voor te vinden van Apexi o.i.d.
Je hebt dan iig een veel betere flow en controle over de turbo, voor de echte pk's ;)