S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

elianmars

Wat heb je voor banden onder de wagen liggen, Mitch (merk, maat)? Het valt me op dat je zoveel grip hebt. Als ik vol op het gas ga, heb ik bijna altijd last van wielspin.

mitchelli

Ik heb meteor HP banden ( michelin profiel) 215/45R18 volgens mij. Doen het nat en droog heel goed!

Piet

Citaat van: volvohaas op 16-06-2012 19:50:39
Zo hier de filmpjes van de acceleratie van Michelli zijn C70:
http://s1086.photobucket.com/albums/j444/Haasjd/?action=view&current=VID-20120616-WA0001.mp4
http://s1086.photobucket.com/albums/j444/Haasjd/?action=view&current=VID-20120616-WA0000.mp4

Toch kun je met een 19T toch ook nog best een aardig eind komen hoor:

http://www.meditekst.nl/diversen/VIDEO0005.mp4

Als ik nou nog eens een beetje vlotter zou leren schakelen zou ik denk ook nog best een aardige tijd kunnen maken.

Toegegeven bij het sprintje tussen de 100 en 200 zal het verschil met Mitchel zeker groter worden.  :(
Ik heb hier in de buurt echter niet de gelegenheid om er een filmpje van te maken zonder mijn rijbewijs ernstig in gevaar te brengen.

Martijn_B

Ongeveer 5,5 seconden van 0 naar 100 Piet? Netjes opzich hoor, denk inderdaad dat het verschil pas duidelijk wordt in hogere regionen waar de auto van Mitchell zijn vermogen veel langer vast houdt. Hij heeft van 4000-7200 rpm 350 pk+, waar jij en ik van de 3500-5000 rpm 335 a 340 pk zullen hebben, daarna gaat het toch echt berg afwaards. Een raam van 1500 toeren bij ons versus 3200 toeren vol vermogen bij Mitchell. Eigenlijk zou een 60-160 sprintje ook wel leuk zijn...

Ik ruik een nieuw topic :P
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Ik kan tijd niet goed meten, heb het wel gelogd ook, zit wel rond 5 sec. Maar ik verlies nog erg veel tijd met schakelen. Heb short shifter besteld kijken of het wat sneller kan.

Ik heb geen idee wat voor vermogen ik heb. Mitchel's tubo moet meer lucht kunnen verzetten, zeker als de te overwinnen weerstand bij hogere snelheden groter wordt is hij zeker in het voordeel. 19T is nou eenmaal een kleinere turbo. Maar ik moet wel zeggen  dat ie zijn druk toch best nog  wel aardig vast weet te houden voor een 19T, zeker sinds ik er een sterkere veer voor de bypass valve van IPD er in heb.
Er zit nog wel meer in, rij nu nog bij vrij conservatieve AFR's. Kunnen nog wel omhoog, moet eerst EGT plaatsen dan.
Maar goed..... zal niet weer een topic geen hijjacken, zal t.z.t op doorgaan in mijn eigen ietwat  ingeslapen topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.0.html

Moet er een goed stukje weg voor vinden voor een sprintje op te nemen bij hogere snelheden.

mitchelli

Je kan hier altijd terecht hoor Piet  ;) Leuk filmpje trouwens. Sneller dan 5 sec naar de 100 ga je denk niet komen met een 19T (veel wielspin door hoge koppel bij lage toeren).
Met mijn ex 850 ook zat filmpjes gemaakt...(piek van +-350 pk)...5 sec naar de 100, en 18 sec naar de 200. En die was helemaal leeg gestript  ;D En is sowieso wat lichter dan een c70 volgens mij.
Ik heb effe na zitten kijken...zit net zo snel op de 200 als een audi rs4 met 420 pk  8)

Piet

Mja.. Ik heb er ook een log bij gemaakt. Hierin zie je dat ik in zijn 1 niet meer dan 75% gas geef ter voorkoming van wielspin. Je hoort hem af en toe toch nog wat spinnen. Ik kan de turbo wel zo afregelen dat ie geen wielspin meer heeft bij optrekken in zijn 1, maar dan mis ik weer het toch wel aangemame koppel onderin bij optrekken in zijn 4 en 5 waarbij ie dan (net) geen wielspin geeft.

En ja ach die audi RS4 ... er zijn  nog wel interessantere auto's die jij op zijn minst bij kan houden.
Bv. Aston Martin V12 Vanquish: 0-100km/h 4.9 sec; 0-200: 15.3 sec

volvohaas

Ik ga het ook zwaar afleggen!
5.4 sec 0-100
18.2 sec 0-200
Maar dat is dan wel met een 18t en verder alles standaard... Vind ik toch niet tegenvallen.
Maar in 14 seconden naar de 200 is echt heel snel! Ga je veel mee achter je laten!
Gewoon omdat het kan

elianmars

Ik ben wel benieuwd naar de precieze tijden, gemeten met GPS apparatuur  :P

volvohaas

Ja met GPS zal het allicht een andere tijd worden. Maar is gemeten aan de hand van filmpjes dus zal geen seconden verschil zijn denkt ik zo. Alhoewel de afwijking van de snelheidsmeter dan ook meespeelt natuurlijk.
Gewoon omdat het kan

Martijn_B

Mja, we zijn hier ook niet aan het muggenziften op 0.2 seconden, deze metingen geven al een aardig inzicht in de onderlinge verschillen denk ik zo. Ik zal zaterdag met de K24 ook eens meten.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

volvohaas

Citaat van: Martijn_B op 19-06-2012 13:51:09
Mja, we zijn hier ook niet aan het muggenziften op 0.2 seconden, deze metingen geven al een aardig inzicht in de onderlinge verschillen denk ik zo. Ik zal zaterdag met de K24 ook eens meten.
Gopro lenen?
Gewoon omdat het kan

Piet

Afwijking van snelheidsmeter is serieus klein als je hem vergelijkt met de GPS.
Ik heb mijn tijd gelogd met de carputer. Afwijking van de computerklok is ook verwaarloosbaar.
Ik denk dat mijn tijd toch wel aardig goed klopt.

Gijs87

En ik maar denken dat ik eindelijk een snelle auto had..  ???

Wat een beest man!  :eusa_dance:
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998