S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Vandaar ook mijn vraag :)
Rob heeft bv. ook met een 18T al 530 Nm. ofzo.

Maar goed, rijden met dat ding :D

Martijn_B

Nouja, daar heb je ook een punt Joost, gewoon lekker gas geven nu met die hap en genieten van je setup. Als je hem elders neerzet kost dat toch ook weer geld, uiteindelijk had je dan ook 3 maanden lekker euro98 kunnen stoken :D
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

volvohaas

Ja inderdaad gewoon lekker genieten! En gewoon blijven proberen of je er misschien meer uit kan halen!  :D
Gewoon omdat het kan

peteRRR

Dat bank afstellen/mappen is wel weer prima om de motor af te stellen en heel te houden,..maar de zuivere cijfers is toch een
gebrek van jewelste zoals ik dit nu zo zie.

En dan weer naar FT en dan rollen er weer andere cijfers uit met misschien een iets ander motor karakter misschien.
Als je gaat neem dan eens de 100m sprint tijd op en de quarter mile tijd en dan eens vergelijken maar ja dat is ook weer
afhankelijk van het weer/temperatuur en grip en asfalt,.....tis in zekere zin ook weer gebrekkig.

En als je dan weer een seconde later op het gas gaat dan de ander in een sprint is die 40 pk extra ook weer niet om naar huis te schrijven.

Ik wacht geduldig af dat er de ware 385 pk en 535 nm op een dag uit rollen,....daar blijf ik bij. :D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jeroentjuh

Ben ook wel benieuwd wat Ft ermee kan. Ff x erlangs met een extra ecu, x rollen met de Rica ecu en dan Ft hun werk laten doen. Moet wel iets te regelen zijn toch, kan stukje reclame voor ze zijn ;)

mitchelli

Zo hier de waardes. Heb toch nog af en toe dat de druk fluctueert helaas.....ga denk toch op korte termijn een bezoekje aan FT brengen! Vooral omdat ik uit alle hoeken hoor dat er met een standaard me7 kop veeel meer uit te halen is.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Turbo-Geek

Ik riep het al een tijdje .... Sorry Mitch maar Rica heeft het schijnbaar simpelweg niet meer.
Als alles klopt aan het blok dan zijn dit niet de resultaten die je wilt hebben met de flinke investeringen die zijn gedaan.
Dit is het resultaat wat je zou verwachten voor een 19T met alle andere mods.

Wat ik zelf niet snap is waarom er niet met beduidend meer druk wordt gereden. Dat is toch vaak het doel met een dergelijke setup.
Of is het onderblok nog standaard ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Martijn_B

Het onderblok is nog standaard, maar dan nog is 1,5 bar laaddruk denk ik absoluut niet aan de lage kant, zeker niet met een 2876R en 0.84 ar?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Turbo-Geek

Ik neem aan dat het .82 A/R is, en juist dan ga je voor hoge druk want dat is het doel van een groter turbinehuis.
Als dit de streef druk is of zelfs iets meer dan was een .62 huis een betere keuze geweest want de spoolup zal aanzienlijk verbeteren.
Een groter turbinehuis zal pas echt zijn winst gaan pakken in het hogere toerengebied en hogere drukken (lees meer uitlaatgas flow) en zal dan niet snel inkakken.

Martijn_B

Begrijp ik je goed als je eigenlijk zegt je dat 1.5 bar drukte laag is voor .82* A/R, met als hoofdreden de spool up? Ik geloof dat hij nu rond de 4000 RPM full boost heeft en dit aanhoudt tot de begrenzer. Je spool up kan wel sneller, maar zou je dit willen met standaard drijfstangen, en kun je uitleggen wat de overige toegevoegde waarde zou zijn van een .62?  :)

mitchelli

Met A/R bedoel je het uitlaat turbine huis? Die is volgens mij 62. Maar zal het eens navragen.
En hij spoelt pas volop na 4000 toeren omdat dit SW matig is gedaan. Rica is van mening dat de standaard drijfstangen niet meer dan 1 bar aankunnen voor 4000 toeren...

Turbo-Geek

Martijn, hoe kleiner de A/R waarde van het turbinehuis hoe sneller het turbine op snelheid komt, echter zal ook sneller het choke punt bereikt zijn en het turbinewiel de extra uitlaatgasflow niet meer kan verwerken en dat dan een bottleneck wordt en de boel in kakt.
Ditzelfde geld ook andersom, dus grotere A/R --> trage spoolup maar kan je wel meer top end power maken tot aan de grens van het compressorwiel.

Snellere spoolup is altijd beter zolang de turbo qua top end binnen je streven past. Spoolup verlaten is nooit een issue, dat is heel simpel electronisch op te lossen.
Bij aanschaf van een turbo dus een belangerijke keuze want als het blok voorzien wordt van forged internals dan wil je koppel zo snel mogelijk hebben.

Vwb je vraag Martijn mbt druk, iedereen bepaald zelf wat aan de lage kant/hoge kant is qua druk.
Druk is relatief, het gaat uiteindelijk om de flow.  Een grotere turbo zal met minder druk meer lucht in de motor pompen en dus beter presteren terwijl de stress op het blok minder is.
Echter, voor een dergelijke turbo vind ik 1.5 bar druk en meer luchtverplaatsing (want je koopt zo'n dure Garret niet voor niks) de pk's erg tegen vallen en dat vind ik op zijn minst opmerkelijk.

Turbo-Geek

Citaat van: mitchelli op 28-04-2012 21:03:15
Met A/R bedoel je het uitlaat turbine huis? Die is volgens mij 62. Maar zal het eens navragen.
En hij spoelt pas volop na 4000 toeren omdat dit SW matig is gedaan. Rica is van mening dat de standaard drijfstangen niet meer dan 1 bar aankunnen voor 4000 toeren...

Dat klinkt logischer ... Vond .82 al aan de grote kant, vandaar.

Turbobiker

Toch het idee dat een 3071 beter in balans is dan een 2876, zeker als je de grafiek bekijkt.

Maar 480pk met standaard stokken?

Op mijn blokkie kwam de 3071 ook niet verder dan 330-340pk bij RICA. Tot we de GLT nokkenassen erin lepelden. Zonder iets te veranderen meteen 360pk. En van daar konden we verder.

Maar hier staat natuurlijk een bizar project. Eigenlijk klopt de basis voor geen meter gezien de huidige ervaringen en kennis. En wordt er meer dan 400pk verwacht alleen door een grote turbo te monteren. Niet zo raar dat een tuner er niet mee kan toveren.

Terug naar de tekentafel... .
De Tussenpaus

mitchelli

De basis klopt wat mij betreft prima....

Gereviseerde kop met groter gemaakte uitlaatpoorten
3 inch DP en catback
S60 R spruitstuk
440 cc injectoren
Grote IC
fris onderblok (getest)
Nwe luchtmassameter,lambdasondes enz.

Het enige is de standaard nokkenassen. Glt's passen niet omdat ik oliedruk geregelde heb (me7).
De standaard drijfstangen zitten de pks niet in de weg totdat ze krom gaan  :)

Dus alles behalve alleen een grote turbo..+ volgens experts is een kop van een me7 een stuk efficiƫnter dan van een 850 btw.

Het gaat mij niet alleen om meer dan 330 pk,maar ook het nog steeds fluctueren van de turbodruk na 4 bezoeken aan rica.