S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn_B

100-200 is idd de maatstaf, omdat je hier echt het verschil gaat zien in vermogens van auto's onderling (maar waar powerband ook erg belangrijk is). Tevens heb je geen last van wielspin (de stoere verhalen even apart gelaten waarbij mensen spin hebben in de 4e versnelling met een 19T...) en kun je zuiverder de prestaties van de auto meten i.p.v. de rijkunsten van de coureur (wegrijden vanuit stilstand bijvoorbeeld.)

Turbodruk zal rond de 1.45 bar liggen denk ik in dit filmpje.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

mitchelli

#4531
Bedankt voor het positieve commentaar allemaal  :)

Dit was idd rond de 1.45 bar.

Binnenkort nog eens een filmpje proberen met 1.6 bar. Iets hogere druk lijkt nog iets rapper.....

Ik heb nog geen filmpje gemaakt van 0 naar 100 met dit uitlaathuis . Wel heb ik er eentje met nog het kleinere huis (40 pk minder). Ging ook al rap,en denk niet dat ik die tijd nog kan verbeteren. Heb nu toch iets meer wielspin in 2. Zat toen toch iets onder de 5 sec.... :-)

http://static.photobucket.com/player.swf?file=http://vid184.photobucket.com/albums/x16/mitchelli19t/MOV_0652.mp4

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Piet

#4532
Citaat van: Martijn_B op 11-03-2013 17:14:31
(de stoere verhalen even apart gelaten waarbij mensen spin hebben in de 4e versnelling met een 19T...)
Zodra mijn motor met 19T weer " up and running" is nodig ik je uit plaats te nemen in de passagiersstoel en zal ik je laten ervaren hoe stoer de verhalen zijn van wielspin in zijn 4 met een 19T  ;)
(dacht trouwens dat je al gezien had?)

Citaat van: mitchelli op 11-03-2013 17:36:21
Bedankt voor het positieve commentaar allemaal  :)

Dit was idd rond de 1.45 bar.

Binnenkort nog eens een filmpje proberen met 1.6 bar. Iets hogere druk lijkt nog iets rapper.....
http://static.photobucket.com/player.swf?file=http://vid184.photobucket.com/albums/x16/mitchelli19t/MOV_0652.mp4
Zo'n turbo verplaats echt serieus veel lucht ook he, als ie dit al doet bij 1.45 bar . Als je die op 1.6 bar laat draaien..... wow  :o

Martijn_B

Dan is de kop van de 850 een restrictie en win je misschien nog maar 10 pk, terwijl je van 1.2 naar 1.4 bar zo 40 pk kan winnen.

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Citaat van: Martijn_B op 12-03-2013 15:22:30
Dan is de kop van de 850 een restrictie en win je misschien nog maar 10 pk, terwijl je van 1.2 naar 1.4 bar zo 40 pk kan winnen.

Daar ben ik dan benieuwd naar... het is wel een C70 met een goed flowende kop.
Uiteraard zal de winst bij hogere drukken steeds minder groot worden, maar 1.4 is bij deze turbo en kop nog helemaal niet zo wild en 1.6 ook niet.
Ofwel Mitchelli graag cijfers of beter nog een filmpje bij 1.6 bar dat zou toch zeer interessant zijn te weten/zien ........ :P

Ries van de Zilverschuit

#4535
En doen dan ook een filmpje van de secondentijd van 200 naar 300 km/h. Ook interessant...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Piet

 ;D ;D ... Het wordt steeds gekker hier.
Hij zou de 300 nog halen ook waarschijnlijk.

Martijn_B

Lukt niet, bakverhouding is te kort.

Een topic "post hier je 100-200 tijd" lijkt mij wel wat :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Martijn_B op 12-03-2013 18:08:02
Lukt niet, bakverhouding is te kort.

Nou, als je ziet wat hier zoal versleuteld wordt om die 400 pk te halen, dan lijkt me dit maar een klein probleempje...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Piet

Citaat van: Martijn_B op 12-03-2013 18:08:02
Lukt niet, bakverhouding is te kort.

Niet? 
Bij 300 km/hr zou die net geen 8700 toeren doen, ik denk dat kortstondig wel lukt hoor om even de 300 aan te tikken. ;)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ries van de Zilverschuit

Nou, Mitchell, je staat nu wel voor een grote uitdaging...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ludo

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 12-03-2013 20:32:40
Nou, Mitchell, je staat nu wel voor een grote uitdaging...

Welnee, hij koopt binnenkort een dikke Porsche en is in 1x klaar.  :D

;D

MarkoC70T5

Citaat van: The Volvoboy op 12-03-2013 19:40:48
Of een 6 bak erachter knutselen ;D
Die hebben de zelfde eind overbrenging. Als onze 5 bak  je gaat er niet harder van. Je hebt  alleen een extra versnelling tussen de 4 en 5. (als ik mij niet vergis)
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

The Volvoboy

Een V70R van 2004 ofzo draait wel een stuk minder toeren bij kruissnelheid hoor. (Of bedoel je dat niet?)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km