S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Goedkoop en vakwerk

Bij mij is er 0,5 kg van het vliegwiel afgedraaid, in combinatie met de lichtere RN krukas die ik heb gemonteerd kom ik op een gewichtsteductie van in totaal 4kg
Hiermee blijft de motor normaal stationair draaien en is er zelfs in combinatie met een Spec 3+ koppeling nog goed vanuit stilstand weg te rijden, alhoewel enige oefening wel vereist is.

osie

mooi gedaan met die varex uitlaat ik had problemen met de varex demper bij mijn volvo 850

de demper was aan de achterkan zichtbaar leek wel een shonie auto.. dus eronderweg gehaald :)

maar super geluid met de klep open :)

wilde ik even vertellen haha...

Mooi gedaan..  ik had ook een ronde eindstuk :)

mitchelli

Thanks.

Citaat van: Piet op 02-11-2013 14:43:57
Goedkoop en vakwerk
http://www.meditekst.nl/vastloper/vliegwiel1.jpg
Bij mij is er 0,5 kg van het vliegwiel afgedraaid, in combinatie met de lichtere RN krukas die ik heb gemonteerd kom ik op een gewichtsteductie van in totaal 4kg
Hiermee blijft de motor normaal stationair draaien en is er zelfs in combinatie met een Spec 3+ koppeling nog goed vanuit stilstand weg te rijden, alhoewel enige oefening wel vereist is.

Oke. Ziet er goed uit Piet! Als jij 500 gram hebt laten doen,ga ik voor een kilo  8) Hoeveel mm is van het contactvlak af?

Citaat van: Martijn_B op 02-11-2013 08:53:18
Dit is al goedkoop, ik heb alleen
Maar duurdere adressen gevonden!

Maar ik heb misschien nog een optie in mn kennis kring.  ;) Als dat niets word ga ik naar Biesheuvel

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

Even creatief bezig geweest met de koplampen.

En het vliegwiel is alvast binnen. Ziet er nu nog erg gebruikt uit...

Piet

Hoeveel mm eraf is heb ik eerlijk gezegd niet opgemeten.
En ik haal hem niet meer uitelkaar om dat alsnog te doen  ;D ;D

Een Kg lijkt me een goed plan! Kan ik tenminste zien of ik er wel of niet goed aan heb gedaan er niet meer dan een 1/2 kg er af te laten halen. ;D ;)

mitchelli

;D Nou een kilo lijkt me toch iets teveel als ik het vliegwiel bekijk. Zoveel vlees zit er niet aan om te verwijderen. Wil hem ook niet te dun hebben....

Martijn_B

Je kan er gaten in boren
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

mitchelli

Serieus? Gewoon op het contactvlak?

Piet

Nou zou ik niet doen, die gaten.
Er kan wel meer als een 1/2 kg af. Hij was niet veel dunner geworden na die 1/2 kg er af.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: mitchelli op 05-11-2013 12:43:39
Serieus? Gewoon op het contactvlak?

Met remschijven gaat dat toch ook goed?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Piet

Mja in principe moet het wel kunnen

Ries van de Zilverschuit

'k Zou de gaten dan niet allemaal bij elkaar erin prikken, dan krijg je een soort Kromhout-motor denk ik. Maar dat doen ze met remschijven natuurlijk ook niet.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Johann

Wel een hype hoor, die geperforeerde vliegwielen...  ::)

Dit was meende ik 800 gram,

mitchelli

Ik heb nog nooit van een geperforeerd vliegwiel gehoord eigenlijk  :-X

Ziet er netjes uit Johan. Bij afdraaien word normaliter alleen het deel afgedraait tussen opstaande rand en begin helling van de ophoging?

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz