S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Rense850T5

Citaat van: mitchelli op 06-11-2013 16:13:28
CiteerKoplampjes zijn ook mooi geworden

hehe eindelijk een reactie  ;D Thanks!


Haha ja tuurlijk hb ze al mooi in t eggie gezien ;)
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Martijn_B

Ik vond het oude mooier..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

mitchelli

Trekhaak zit. En SPEC is binnen van ET. Vliegwiel is afgedraait. Moet ik alleen nog even ophalen.
En dan nog het spulletje monteren. ....



Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Martijn_B

Wanneer komt er een grotere turbo op?








:+
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

en wat doet de polestar sticker erop ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

mitchelli

#4745
Citaat van: Martijn_B op 28-11-2013 12:09:44
Wanneer komt er een grotere turbo op?








:+

Nooit...Vind het prima zo. En het blijft heel  ;)

Citaat van: maruska op 28-11-2013 12:29:51
en wat doet de polestar sticker erop ? ;D

Gaat ie harder van  8)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

scania164

Citaat van: M a r c op 06-11-2013 17:18:32
Citaat van: koen.s op 06-11-2013 13:04:44
Citaat van: Rense850T5 op 06-11-2013 12:55:27
Let er wel op dat je koppelings cilinder straks verder naar buiten komt als je van het frictie gedeelte wat afdraait, bij mij kwam hij toen te ver naar buiten en ging de cilinder lekken. Dus daar moet je dan ook ff wat voor verzinnen.

Koplampjes zijn ook mooi geworden ;)

Heb ik geen last van.
Dan is er bij jou wel heel veel afgedraaid.

Dan moet je de kogelkop waar de hefboom op scharniert naar buiten draaien......

of gewoon een spacer lees busje tussen cilinder en gaffel leggen...
Al vaker gelukt zo

elianmars

Citaat van: mitchelli op 28-11-2013 12:45:43
Citaat van: Martijn_B op 28-11-2013 12:09:44
Wanneer komt er een grotere turbo op?








:+

Nooit...Vind het prima zo. En het blijft heel  ;)



:eusa_clap:

Walter


Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

mitchelli

Zit nu trouwens op 1.7 bar bij 7 graden buitentemp in 4e versnelling. Hij is echt een stuk sneller als het buiten onder de 15 graden is.

Die 393 pk was gemeten bij 30 graden buitentemp en 1.45 bar. Ik ben benieuwd wat hij qua pk's nu haalt bij lagere temperaturen.....

Volgende week vliegwiel ophalen. Hij is precies een kilo afgevallen.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

scania164

Heb je ook een alu intercooler?
Scheelt enorm...ook nu ...wbt temp.
Hij flowt beter

.Mvg, chris

petrolhead

Citaat van: mitchelli op 29-11-2013 22:21:25
Zit nu trouwens op 1.7 bar bij 7 graden buitentemp in 4e versnelling. Hij is echt een stuk sneller als het buiten onder de 15 graden is.

Die 393 pk was gemeten bij 30 graden buitentemp en 1.45 bar. Ik ben benieuwd wat hij qua pk's nu haalt bij lagere temperaturen.....

Volgende week vliegwiel ophalen. Hij is precies een kilo afgevallen.

Voor wat het waard is! Heb het van internet geplukt:
In het gebied van 200 tot 350 pk motorvermogen en bij buitenluchttemperaturen die liggen tussen -5°C en +30°C, zorgt een daling van de buitenlucht van 10°C voor een vermogenstoename van 4% en een koppeltoename van 3%.

Martijn_B

1.7 bar? Ben je met je Gizzmo aan de slag gegaan oid? Ik dacht dat die op 1.45 stond afgesteld, en daarmee je AFR waarde ook in orde was.

Ik merk het zelf trouwens ook, bij lagere buiten temperaturen loopt hij veel lekkerder :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

mitchelli

Yep alu intercooler.

En Martijn: Hij loopt gewoon op ingestelde waarde van Fasttech. Gizzmo doet alleen druk meten. De druk is bij lagere temp gewoon een stuk hoger. En is daarbij merkbaar sneller. (× 8% = +-420 pk bij 20 graden lager heb ik net gehoord  8) )

Misschien voor de gein nog eens op de bank bij FT
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Arjanestate

Wow! Dat zijn FH12 waardes! ;D
854 T-5 ROOD 1994