S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Beetje zwart - wit gedacht he  ::)

Er bestaat ook nog een tussenweg  ;)

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

R o b

Snap dat nou! Jan rijdt met originele drijfstangen!  ;D  :eusa_clap:

Denk zelf ook niet dat ik veel koppel wil hebben onderin, heb nu gemerkt met T-Gul (BSR chippie '96) dat een beetje laks onderin best lekker is, zeker in regen etc! De grijze heeft nu ook een berg koppel onderin (re-map, DP en catback) .... de AWD is nu erg handig met teveel gas onderin en nat weer....vindt 'm wat dat betreft veel te zenuwachtig. Dus ik heb m'n keuze al gemaakt voor de 850 --? bovenin!  ;)

mitchelli

Ben net klaar...Heb de zuigerwanden nu dus iets gevreest aan de onderkant.Eerst starten zonder bougies enz om oliedruk te krijgen.Daarna tikkie lopen.Hij rijdt echt als een zonnetje,zonder rare bijgeluiden.Heb weer een zo goed als nieuw blok!!Met dikke jongens!  :eusa_dance: Ben zo blij als een kind  :P Straks nog een paar foto`s......  :eusa_dance:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

JCviggen

Citaat van: reneetje op 13-06-2008 13:11:36
Beetje zwart - wit gedacht he  ::)

Er bestaat ook nog een tussenweg  ;)

Niet met een 19T. Ofwel hou je de curve mooi ofwel blaas je'm onderin verrot..
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbo-Geek

Hm, dus je moet de wanden wat uitvijlen om die aftermarket stangen te laten werken ....   :eusa_think:
Je zou verwachten dat men een stang maakt die dan gewoon past zonder dit soort aanpassingen.

Mitch, heb je ook alle aanpassingen aan de kop laten doen in die korte tijd ?
Je hebt er geen gras over laten groeien in ieder geval !   Proficiat  :eusa_clap:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

R o b

Gefeli Mitch....en nu voor de re-re-map!?

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 13-06-2008 17:34:52
Hm, dus je moet de wanden wat uitvijlen om die aftermarket stangen te laten werken ....   :eusa_think:
Je zou verwachten dat men een stang maakt die dan gewoon past zonder dit soort aanpassingen.

Een hele partij van die dingen zijn 31 mm breed. Een eerdere partij en volgens mij ook weer de nieuwere partijen zijn 29.5 mm breed en dan heb je nergens last van. Maarja, dingen kosten een drol t.o.v. OEM stangen en ze hebben inmiddels wel laten zien dat ze meer kunnen hebben.

Turbo-Geek

CiteerMaarja, dingen kosten een drol t.o.v. OEM stangen en ze hebben inmiddels wel laten zien dat ze meer kunnen hebben.

Helemaal waar maar als je dus een blok moet aanpassen en laten wassen/spoelen om 100% zeker te zijn van een vuil vrij blok dan betekent dat HEEL WAT meer uitbouw werk en extra kosten.
Ik was altijd in de veronderstelling dat die dingen 100% zouden passen.
  The things you own end up Owning you !

Johann

Je hoeft niet het blok in de wasmachine te doen maar mocht je gaan reviseren en de boel moet toch op de boor en hoon bank dan neem je deze aanpassing gelijk mee.

Hangt het blok nog in de auto met de krukas er in, zoals in dit geval, dan zul je wel even heel schoon moeten werken en het liefst ook droog, dus zoveel mogelijk olie weghalen op het moment dat je gaat verspanen anders blijft alles plakken. Voor een drijfstang aanpassing moet toch de kop er af en alles er uit. Je werkt dan met open cylinders, carterpan er onderweg dus kun je van bovenaf goed met een stofzuiger er bij en de boel naar onderen toe schoon blazen. Mitchell had even pech wat dat betreft.

mitchelli

Ja ik had zeker pech  ;D Maar is goed afgelopen.Waar een dremel (met verlengstuk) al niet goed voor is.Heb daarna uitgebreidt de delen gereinigd met remmenreiniger,perslucht enz.Daarna weer in de olie gezet.Maar toch vind ik het vreemd dat rica dat niet even vermeld had.

CiteerMitch, heb je ook alle aanpassingen aan de kop laten doen in die korte tijd ?
Je hebt er geen gras over laten groeien in ieder geval !   Proficiat 

Yep  :)

CiteerGefeli Mitch....en nu voor de re-re-map!?

Eerst inrijden  :D

CiteerMaarja, dingen kosten een drol t.o.v. OEM stangen en ze hebben inmiddels wel laten zien dat ze meer kunnen hebben.

Ik vind 660 euro best wel wat geld hoor  ;D

Hier het eindresultaat.Ziet er meteen weer fris en fruitig uit.Is nu alleen nog wachten op de koplampen.Hoop ze morgen te hebben!

Had helaas mn echte camera niet meegenomen.....

Emiel

Citaat van: mitchelli op 13-06-2008 18:08:51
Had helaas mn echte camera niet meegenomen.....

No shït!  :o ;D

Gefeliciteerd met de reïncarnatie Mitch.

Laserblue

goed werk Mitch, ennuh fluwelen voetje nu voorlopig hè?  ;) ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mitchelli

CiteerHad helaas mn echte camera niet meegenomen.....

No shït!   

;D  ;D

Ja doe nu een tijd rustig aan  ;D

Enno

Respect voor je activiteiten.....

Toch in een stap (ondanks tegenslag) een grote stap voorwaarts gemaakt...

Gefeliciteerd....

elianmars

Super dat-ie weer loopt, Mitch!!  :eusa_clap: :eusa_clap: