Van kever naar 850... UPDATE 15-5-2009: AFSCHEID

Gestart door brammutjuh, 21-07-2007 18:44:43

Vorige topic - Volgende topic

brammutjuh

Hallo allemaal!

Mijn eerste bericht op dit forum. Zoals hieronder te lezen heb ik op dit moment alleen maar 2 VW Kevers, maar rijdt op dit moment toch wat te veel om dagelijks in mijn 1300 uit 1970 te blijven rijden... Daarom ben ik me aan het oriënteren op het kopen van een mooie 850 seden uit '95 of '96. Heb me op dit forum al wat in kunnen lezen, erg handig :)

Ik heb inmiddels o.a. de volgende 850 2.5 20v gevonden:

Het valt me op dat de bumpers best wit/lichtgrijs uitgeslagen zijn. Is dit makkelijk bij te werken met een of ander goedje of blijven die strips dit kleurtje houden als het eenmaal zo ver is?

Bedankt voor jullie reacties!

-------
UPDATE zie pagina 2: Volvo 850 2.5 20v gekocht :)
-------
VOLVO 850 2.5 20V, DOP, 1996: PD-ZN-55
VW Kever 1/11 De Luxe Faltdach, 1959: BG-50-73

de geneRaal

welkom!! met de mooie roffel

enne gekookte lijnolie (gamma) helpt op de bumpers

gr maus
Blackstone under construction

brammutjuh

Gekookte lijnolie :o Haha, dat had ik nooit zelf bedacht!

Thanx voor de info!

Ga waarschijnlijk volgend weekend eens kijken bij deze roffel...

Grtz,
Bram.

-D©©©L-

Yep, werkt -mits juist toegepast- perfect.

Ik wil toch deze nog eens vermelden: Pas Op: met gebruikte lijnolie-doekjes !

Gunnar

Eerst bandenzwart en dan gekookte lijnolie, dan blijven ze heel lang mooi.

Heb ook nog een kever staan, omgebouwd naar baja buggy. Er is niets zo betrouwbaar als die motortjes. Benzine, batterijtje en ontsteking en karren maar. Ben nog maar 1 keer op 12 jaar daarmee in panne gevallen dat ik niet meer kon verderrijden. Kapotte bobijn. Ben een andere keer met een kapotte benzinepomp gewoon op de zwaartekracht tegen 50 per uur naar huis gereden.

Jammer van het idiote verwarmingssysteem dat langs de uilaat heen loopt. Ach ja, die duitsers en vergassen, dat is toch iets speciaals he?

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

)()()sT

Welkom hier, en super die kevertjes :)

Een goede vriend van me heeft er ook 5 ( ;D)

Net nog even de bumpers bijgewerkt met lijnolie, is perfect. Kost niet veel en blijft tenminste een lange tijd zitten.
Succes met je zoektocht!

brammutjuh

@-D©©©L-; Bedoel jij met juist toepassen zoals Gunnar omschrijft of moet ik nog ergens anders op letten?

Citaat van: Gunnar op 21-07-2007 18:56:04
Ach ja, die duitsers en vergassen, dat is toch iets speciaals he?
;D

Kevertjes zijn idd erg betrouwbaar, zelfs m'n 59er is afgelopen juni nog probleemloos mee naar Duitsland geweest (totaal dik 700km) :) Hoop dat ik ook net zo'n betrouwbare roffel kan vinden!

Grtz,
Bram.

thuur

Aangezien je witte-bumperprobleem uiteraard geen uitdaging voor dit forum is, maar even hier neer gezet ;)

Welkom op het forum!

Gr 8)

brammutjuh

Haha, ik vind het prima :) Heb helaas nog geen tijd gehad om bij deze 850 te gaan kijken... Inmiddels ben ik er ook achter dat er geen onderhoudshistorie bij zit (maar qua kilomsterstand wél net voor een vervanging van de distributieriem). Ik kijk dus nog ff verder.

Heb inmiddels gemerkt dat ik met mijn budget ook maar nét onder aankoopprijzen van de eerste S70's zit, dus wie weet is dat ook nog een optie. Maar goed, geen haast ;)

Grtz,
Bram.

gerry

Zal wel niet zo'n slimme vraag zijn maar wat is lijnolie precies en waar haal je dat?

-D©©©L-

Citaat van: gerry op 01-08-2007 11:09:18
Zal wel niet zo'n slimme vraag zijn maar wat is lijnolie precies en waar haal je dat?

Even zoeken op "lijnolie". Kan je weer een uur lezen !  ;D

robbie409

Ik heb het bumper opfris spulletje van de Hema gebruikt, ging ook prima. En doet het ook goed op de andere kunststof onderdelen.
De poets van de Hema is ook niet verkeerd, zeker niet voor dat geld.

matRRR

ahum polytrol, van firma owatrol.
Is een of ander chemisch goedje dat veel voor verweerde kunststof delen van plezierboten gebruikt wordt, maar het werkt fantastisch op je plastic!!!

kijk even via internet voor verkoopadressen!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

FGG

Citaat van: gerry op 01-08-2007 11:09:18

Of gewoon dit topic lezen:

Citaat van: de geneRaal op 21-07-2007 18:47:43
enne gekookte lijnolie (gamma) helpt op de bumpers

;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Welkom op 't Forum, overigens.

Erg mooie kleur, die 850 en natuurlijk topvelgen. :laugh:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: