Van kever naar 850... UPDATE 15-5-2009: AFSCHEID

Gestart door brammutjuh, 21-07-2007 18:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

brammutjuh

Yep dat is een 210 211 :) Ik zal komend weekend eens kijken of ik hem er in krijg. En dan maar hopen dat het alarm niet meteen een keel op zet en niet meer uit gaat...

Grtz,
Bram.
VOLVO 850 2.5 20V, DOP, 1996: PD-ZN-55
VW Kever 1/11 De Luxe Faltdach, 1959: BG-50-73

brammutjuh

En het is weer tijd voor een update. Op 15 november is de 850 voor een beurt naar Volvo-specialist Smeekens in Ulvenhout geweest. De vorige eigenaar had al een halve grote beurt uitgevoerd en ik heb Smeekens gevraagd de rest uit te voeren en een controle over de hele auto uit te voeren. Conclusie was dat de auto er goed uitzag :)

Wel waren er een paar aandachtspuntjes:
- Vlamdover zat verstopt. Had nog niet tot olielekkage geleid en is een bekend zwak punt, het zal de volgende keer weer aandacht krijgen.

- Airco werkte slecht. Dat had ik zelf de laatse weken ook al opgemerkt (hoorde hem ook telkens af en aan slaan.. Zij denken dat er ergens een lek zit. Grote kans dat de condensor toch lek is, omdat die ingedeukt is door een parkeerschade. Toen lekte hij niet, maar mogelijk nu wel. Laat ik na de winter wel naar kijken.

- Koppeling matig. Die zal er dan de volgende keer wel aan komen...

- Schijfremmen voor matig, maar omdat er recent nog nieuwe blokken op gezet waren niet vervangen. Ook die zullen de volgende keer wel komen...

Het voorjaar kan dus nog wel een beetje duur uitvallen, maar goed. Hij rijdt nu weer prima (afgezien van de airco dan). Smeekens kan de auto t.z.t. terug verwachten, want ik ben erg tevreden over de verleende service.

Ook heb ik er inmiddels de set beige rubber Volvo-matten in liggen voor de winter. Ziet er mooi uit (kleurt goed) en is bovendien ook lekker praktisch met het natte weer nu. Beschermd ook de vloerbedekking beter dan de standaard matten :)

Heb helaas nog geen andere klusjes gedaan (zoals het reparen van het alarm, de dashboardlampjes of de electrische antenne). Dat komt z.s.m.

Grtz,
Bram.
VOLVO 850 2.5 20V, DOP, 1996: PD-ZN-55
VW Kever 1/11 De Luxe Faltdach, 1959: BG-50-73

thuur

Citaat van: brammutjuh op 24-11-2007 14:31:23
Wel waren er een paar aandachtspuntjes:
- Vlamdover zat verstopt. Had nog niet tot olielekkage geleid en is een bekend zwak punt, het zal de volgende keer weer aandacht krijgen.


Tijd om de gehele carterontluchting te vervangen/schoonmaken wellicht? Hoe zijn de slangen naar de vlamdover?


Gr 8)

brammutjuh

Sow, het is ff geleden dat ik hier was...

Ik kan geen antwoord geven op je vragen Thuur. Technisch ben ik niet bepaald bekend met de 850. M'n 59er kever ken ik wel enigszins, maar voor de 850 vertrouw ik op de garage. In dit geval Smeekens. Ze hebben wel het e.e.a. gereinigd, maar durf even niet meer te herhalen wat ze me toen precies verteld hebben...

Grtz,
Bram.
VOLVO 850 2.5 20V, DOP, 1996: PD-ZN-55
VW Kever 1/11 De Luxe Faltdach, 1959: BG-50-73

brammutjuh

Vorige week heeft "de koppelingsspecialist" van dit 850forum de koppeling vervangen, nieuwe voorashoezen gemonteerd én een kleine beurt uitgevoerd. Wat een genot die nieuwe koppeling! Stukken lichter te bedienen en nu ook bij het terugschakelen pakt hij weer vloeiend op :) Wel even wennen aan een hoger aangrijpingspunt, maar dat wende snel.

Komende week voor de apk, hopelijk geen problemen daarbij...

Binnenkort een dagje aan de rest van de (al veel te lang liggende) klusjes oppakken (zoals dashboard lampjes, alarm etc.) Things to do:

- Alarmrelais (eindelijk) inbouwen;
- Airco laten repareren;
- Lampjes dashboard repareren;
- Nieuwe electrische antenne;
- Fatsoenlijke poetsbeurt geven;
- Nieuwe koppeling (staat gepland bij iemand van het Volvo850forum);
- Over 3000km een beurt met waarschijnlijk nieuwe remschijven (bij volgende beurt dus).

Grtz,
Bram.
VOLVO 850 2.5 20V, DOP, 1996: PD-ZN-55
VW Kever 1/11 De Luxe Faltdach, 1959: BG-50-73

brammutjuh

Hallo allemaal,

Na bijna 1,5 jaar enorm genieten van m'n Volvo 850 heb ik hem vandaag met pijn in m'n hart verkocht...  :'( :'(

Zoals jullie in m'n advertentie hebben kunnen zien (http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33405.0.html) had hij inmiddels schade aan de linkerachterzijde, voorzaakt door een vrachtwagen (doorgereden, zonder briefje  >:( ). Daarbovenop werd hij me met dik 20000km/jaar toch wel een beetje duur zonder LPG. Dus enkele weken geleden de knoop definitief doorgehakt: Bram gaat op zoek naar een iets zuinigere auto.  ::)

Gelukkig gaat de 850 naar een liefhebber :D Hij werkte bij een Volvo-dealer en had een Volvo 440 met zelfopgebouwde Turbo en xenon lichten en was toe aan een 5-cilinder. Hij gaat de schade herstellen en hem de TLC geven die de auto nodig heeft. Zou me niks verbazen als hij hier op het forum vanzelf opduikt: er zit nog een forumsticker op de achterruit ;)

Of mijn volgende auto weer een Volvo wordt zal de komende weken blijken. Ik ga nu actief zoeken, het zal wel een diesel worden en omdat ik ietsje kleiner ga rijden is een S70/V70 classic niet voor de hand liggend... Dus waarschijnlijk zal ik hier niet meer rondhangen. Ik was niet superactief, maar heb veel opgestoken van dit forum. Keep up the good work guys  :eusa_clap:

Groeten,
Bram.
VOLVO 850 2.5 20V, DOP, 1996: PD-ZN-55
VW Kever 1/11 De Luxe Faltdach, 1959: BG-50-73

Taranis

Zonde. Ik weet niet waarom je kleiner zoekt, maar een x70 diesel rijdt stuk-ken goedkoper dan een benzineversie hoor ;)

Freakybaby

Citaat van: Taranis op 17-05-2009 18:41:30
Zonde. Ik weet niet waarom je kleiner zoekt, maar een x70 diesel rijdt stuk-ken goedkoper dan een benzineversie hoor ;)

Nee joh, gewoon een GLT op gas kopen voor een prikkie  :evil: Die diesel automaten zuipen veel teveel
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

V70 classic

Citaat van: Freakybaby op 19-05-2009 11:29:55
Citaat van: Taranis op 17-05-2009 18:41:30
Zonde. Ik weet niet waarom je kleiner zoekt, maar een x70 diesel rijdt stuk-ken goedkoper dan een benzineversie hoor ;)

Nee joh, gewoon een GLT op gas kopen voor een prikkie  :evil: Die diesel automaten zuipen veel teveel

Nee  8)
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

brammutjuh

Sorry guys.... ik heb ook de 850/S70/V70 TDI overwogen of op LPG, maar die hadden vaak astronomische km-standen op de teller. Ben uiteindelijk tegen een nette BMW 320d aangelopen (niet slaan nu ;)). Iets kleiner en dat is in de binnenstad wel zo handig en met een heerlijke wegligging. Daar ga ik het de komende jaren eens mee proberen :P Qua stoelen en luxe ga ik er sowieso op achteruit...

Grt,
Bram.
VOLVO 850 2.5 20V, DOP, 1996: PD-ZN-55
VW Kever 1/11 De Luxe Faltdach, 1959: BG-50-73

V70geRwin

Citaat van: brammutjuh op 23-05-2009 17:46:44
Sorry guys.... ik heb ook de 850/S70/V70 TDI overwogen of op LPG, maar die hadden vaak astronomische km-standen op de teller. Ben uiteindelijk tegen een nette BMW 320d aangelopen (niet slaan nu ;)). Iets kleiner en dat is in de binnenstad wel zo handig en met een heerlijke wegligging. Daar ga ik het de komende jaren eens mee proberen :P Qua stoelen en luxe ga ik er sowieso op achteruit...

Grt,
Bram.

Ook een fijne wagen en erg mooie motor, heb je een plaatje?

brammutjuh

Yep:



Nog lekker standaard en dat blijft hij ook. Het moet geen t*rkenbak worden :)
VOLVO 850 2.5 20V, DOP, 1996: PD-ZN-55
VW Kever 1/11 De Luxe Faltdach, 1959: BG-50-73

haRtV70R

Mooie wagen! En heerlijke motor! Iets van 170 pk toch ofzoiets belachelijks?? Goede keuze hoor. Niet net doen alsof volvo de enige is die lekkere auto's maakt.

Succes er mee!  :)
[move][/move]

BenC70ES

Citaat van: haRtV70R op 24-05-2009 15:09:34
Mooie wagen! En heerlijke motor! Iets van 170 pk toch ofzoiets belachelijks??

136 ratelende pk's...  ;)

Mooie auto, maar nog veel mooier met een machtig klinkende 6 in lijn benzine motor  :D  :eusa_drool:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Taranis

Citaat van: haRtV70R op 24-05-2009 15:09:34
Mooie wagen! En heerlijke motor! Iets van 170 pk toch ofzoiets belachelijks?? Goede keuze hoor. Niet net doen alsof volvo de enige is die lekkere auto's maakt.

Succes er mee!  :)

Jij bedoelt waarschijnlijk het model vanaf 2005. Die levert inderdaad 163 pk en 340 Nm met een tweelitertje :)

Ding was nieuw overigens wel plots bijna 10 mille duurder dan de voorgaande 320d ::)

Die benzine zescilinders klinken inderdaad erg mooi, maar zuipen als een tempelier en voor hun motorinhoud niet echt snel. Goede keus zo'n dieseltje! Veel plezier ermee! :eusa_dance: