ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Chris op 17-02-2019 08:49:16
Ik vind het leuk om zo nu en dan wat aan de auto te doen, maar had geen zin in een project. Deze auto is in principe sleutel omdraaien en rijden. Dus voor deze gekozen :).

Haha.
Hahahahahahahahaha ;D

Ik spreek je over 2 jaar nog wel een keer  :-*
Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat het rijdend houden van een 20 jaar oud lijk een continue struggle is: juist als je denkt dat alles in orde is, blijkt er al minstens 1 ander "ding" kapot of versleten te zijn ::)

Dat gezegd hebbende: nogmaals van harte gefeliciteerd gast! :D Kudo's dat je je hart volgt :eusa_clap:
Ook grappig om te zien dat de mensen die ooit voor "autogebruikers" ipv "liefhebbers" uitgemaakt werden, nu juist de groep zijn die een aantal van de helden van toen redden van demontage :)

Heel veel plezier gewenst maar dat komt vast en zeker goed :)

Markbakker

Gefeliciteerd! Ik vind Garnet red juist wel een leuke kleur, weer eens wat anders.

Was deze geen optie geweest?: https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=88479.0  ::)

Ewout Schalkwijk

Gefeliciteerd met je aankoop Chris! Toch blijven die Classics iets hebben. :eusa_dance:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Allereerst dank allemaal! Plezier ermee zal vast gaan lukken :).

Citaat van: big ben op 17-02-2019 08:55:49
Wat mooi Chris ! , zo op het eerste oog een erg nette verschijning !  :eusa_clap: 8)

Ik vind dat hij er voor zijn leeftijd absoluut erg netjes bij staat. Het is geen afgetrapt hok. Als ik hem hier heb staan zal ik hem eens een poetsbeurt geven, en een lakstiftje halen. Ik ga de blanke lak issues pas aanpakken als ik het vertrouwen een beetje heb :).

Citaat van: KIM op 17-02-2019 09:40:52
Dat heb je snel geregeld!
Gefeliciteerd!

Nu weer het rood terug halen  :-*

Ja, nouja... ik keek al wel een hele tijd wat serieuzer. Maar ben kritisch / moeilijk ;D. Deze had ik eerder al een keer gezien een aantal maanden terug. Joost was toen al even langs geweest voor me. Maar ik twijfelde toen nog wat of ik toch niet liever een T-5R wilde hebben. Nu toch maar eens gaan kijken :).

Citaat van: Emiel op 17-02-2019 10:47:01
Uhu  ;D

Veel plezier ermee Chris!

;D.. we shall see! ;)

Citaat van: Sbv op 17-02-2019 11:02:45
Van harte met je garnaal. Je hebt een kleur waar er maar weinig van zijn. Bij hulp nodig, laat het weten

Komt goed San! Dank voor het aanbod en het meedenken wat je nu al doet :).

Citaat van: Taranis op 17-02-2019 16:26:14
Haha.
Hahahahahahahahaha ;D

Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat het rijdend houden van een 20 jaar oud lijk een continue struggle is: juist als je denkt dat alles in orde is, blijkt er al minstens 1 ander "ding" kapot of versleten te zijn ::)

Dat gezegd hebbende: nogmaals van harte gefeliciteerd gast! :D Kudo's dat je je hart volgt :eusa_clap:
Ook grappig om te zien dat de mensen die ooit voor "autogebruikers" ipv "liefhebbers" uitgemaakt werden, nu juist de groep zijn die een aantal van de helden van toen redden van demontage :)

Heel veel plezier gewenst maar dat komt vast en zeker goed :)

Grappig dat je dat zegt over je hart volgen. Ik kijk, zoals een aantal hier wel weten, al heel lang naar een auto voor de hobby erbij. C70's, een T-5R of een R... heel lang heb ik geroepen dat ik het niet moest doen omdat ik zo weinig rij. Dan kost zo ding een hoop geld en bla bla... sinds ik gestopt ben bij de natres heb ik echter meer tijd om wat aan een auto te doen en ermee te rijden. Ik wil de Volvo hobby ook weer wat actiever oppakken, dus wat dat betreft past het goed. Verder heb ik me door wat privé gebeurtenissen gerealiseerd dat je maar één keer leeft, en dat je NU leeft... beetje cliché wellicht, maar ik ben me echt weer even bewust geworden van een aantal zaken. Dus het ding gewoon gekocht. Ik zie het wel. Bevalt het blijft hij. Denk ik over 2 jaar dat het leuk geweest is, kan hij altijd weer weg.

Verder heb ik geen illusies dat die auto het altijd zal doen en geen problemen zal geven zoals de V60, hoewel die ook niet foutvrij is hebben we gemerkt ;). Ik vond nog een to do lijstje tussen de papieren van de vorige eigenaar. Er is een heleboel gedaan en aangepakt, maar ik ga ook nog wel wat zaken tegenkomen denk ik ::). Daarin ga ik prioriteren op noodzaak qua APK en veiligheid, en verder gewoon rijden en het in de toekomst oppakken. Ik wil zoals gezegd ook eerst wat vertrouwen in de auto krijgen voordat ik nu al veel geld ga investeren.

Citaat van: Markbakker op 17-02-2019 16:33:25
Gefeliciteerd! Ik vind Garnet red juist wel een leuke kleur, weer eens wat anders.

Was deze geen optie geweest?: https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=88479.0  ::)

Ik wilde dus geen zwart of grijs ;D.... LBP en saf zijn vaak niet betaalbaar of geen auto's die ik wil hebben vanwege wat dan ook. Ik vond deze wel bijzonder. En ik had ook nog nooit een rode auto gehad, dus wat dat betreft mocht hij zo komen ;D.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-02-2019 17:00:22
Gefeliciteerd met je aankoop Chris! Toch blijven die Classics iets hebben. :eusa_dance:

Ja, dat vind ik dus ook! Los van de prijzen vind ik dit ook echt veel leuker dan een V70NR... als je gaat rijden merk je het gelijk: ouwe meuk :evil: ;D. En dat is dan ook weer de charme.

Ik moest serieus gniffelen toen ik voor de eerste keer weg reed omdat ik echt het idee had dat ik keihard op het gaspedaal moest trappen om een beetje beweging in het hok te krijgen. Wat en verschil met de V60 waarin dat extreem lichtvoetig is.

)()()sT

Ik heb er vanmorgen nog even naar gezwaaid  :eusa_dance:
Leuk ding, toen je zaterdag weg was even een rondje ermee gereden. Rijdt echt prima. Geen rammels (zeldzaam!), van binnen netter dan mijn saffie en de turbo floot vrolijk zijn deuntje. Ik denk dat je er veel plezier aan hebt; de wagen is de laatste jaren gewoon prima onderhouden en wat "kloemelen" blijf je toch.

Citaat van: Taranis op 17-02-2019 16:26:14
Haha.
Hahahahahahahahaha ;D

Ik vind dat eerlijk gezegd meevallen. Oké, ik rij nu niet meer dan 3000km. meer met mijn V70, maar vorig jaar enkel met wat handremperikelen en een beurtje doorgereden. Gelukkig heb jij dan ook een cabrio waar je niet meer dan het noodzakelijke aan zou doen natuurlijk  :eusa_whistle: ;D

Chris

Ik kan al niet wachten tot komend weekend!

Afgelopen zaterdag het ding natuurlijk gehaald en na 15 minuten rijden in Heerlen neergezet. Komend weekend een mooi ritje naar huis :eusa_dance:. Dan rustig eens wat gaan schoonmaken en wat zaken nalopen. Gisteren heb ik een klassieker verzekering erop gezet, dus hij is nu voor een redelijk bedrag ook gewoon goed verzekerd. Vandaag moet ik nog even de tijdelijke Allsecur verzekering opzeggen: "doei doei" ::) ;D.

Ben happy met het ding. Inderdaad ziet hij er van binnen en buiten gewoon netjes uit voor een 21 jaar oud hok, en er is veel onderhoud gedaan. Nu kijken wat er nog moet :).

Zal komend weekend ook eens wat meer foto's maken!

)()()sT

* 17" Comets
* privacy shades
* dik sierstuk
* saffron spuiten

8)

Chris

Citaat van: )()()sT op 19-02-2019 07:43:23
* 17" Comets
* privacy shades
* dik sierstuk
* saffron spuiten

8)

Neeeeh... hoewel saf erg gaaf is, is deze kleur ook best bijzonder. En blijkbaar zijn er maar weinig van in NL :azn:.

Ps. Ik vind hem ook gewoon mooi :eusa_shifty:.

arjenT5R

Ha Chris! Die had ik niet aan zien komen :P goed bezig man dikke bak hoor zo'n V70R ;D
Geinig kleurtje ook ja, veel plezier er mee!

Tunen? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Citaat van: )()()sT op 19-02-2019 07:21:29
Ik vind dat eerlijk gezegd meevallen. Oké, ik rij nu niet meer dan 3000km. meer met mijn V70, maar vorig jaar enkel met wat handremperikelen en een beurtje doorgereden. Gelukkig heb jij dan ook een cabrio waar je niet meer dan het noodzakelijke aan zou doen natuurlijk  :eusa_whistle: ;D

Hangt denk ik beetje van de kilometers per jaar en je gesternte af ::)
Vorig jaar een deurslot wat niet meer dicht ging, kapotte dynamo, wat kapotte bobines, kapotte airco (kun je over twisten of je die repareert) en de nodige olielekkages. Ik vind dat noodzakelijk onderhoud wat stiekem aardig in de papieren loopt. Moet ik wel eerlijk bij zeggen dat we 10.000 km per jaar rijden met de cabrio, iets meer dan 3.000 :)

Dus nee, nog geen nieuwe voorbumper, geen nieuwe schokdempers en geen spuitbeurt en ook geen nieuwe mat in het interieur ;D (ooit....)

Citaat van: Chris op 19-02-2019 07:42:03
Ik kan al niet wachten tot komend weekend!

Afgelopen zaterdag het ding natuurlijk gehaald en na 15 minuten rijden in Heerlen neergezet. Komend weekend een mooi ritje naar huis :eusa_dance:

Neem je 'm 1 maart mee? :)

Chris

Citaat van: arjenT5R op 19-02-2019 07:54:41
Ha Chris! Die had ik niet aan zien komen :P goed bezig man dikke bak hoor zo'n V70R ;D
Geinig kleurtje ook ja, veel plezier er mee!

Tunen? ;D

Tnx!

Ennuh... shhh :eusa_shhh:! ;D

Citaat van: Taranis op 19-02-2019 07:55:09
Neem je 'm 1 maart mee? :)

Ik denk het wel! Had er ook al over gedacht. 8)

Snellebaksteen

Gefeliciteerd! NMooie bak hoor. Ik zou zelf niet snel voor een rooie kiezen maar het is wel een onopvallend opvallende verschijning.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

volvobug

Gefeliciteerd met de R, ik weet inmiddels dat dat eRg leuk rijdt  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv