ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: elianmars op 09-12-2015 22:08:40
Citaat van: Chris op 09-12-2015 21:30:45
Aha, dus toch iets daar. Dank! Ik wilde het nog even in Vida opzoeken maar nog niet aan toe gekomen. Op korte termijn eens kijken of het dan inderdaad de vacuümpomp is, gezien het geluid zou het zomaar kunnen.

Ik heb daar ook gedoe mee gehad. Bleek niet de pomp zelf te zijn, maar de sensor/schakelaar die de pomp aanstuurt.
Zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41378.msg1458899.html#msg1458899

Klinkt als... geeft weer wat meer richting om te zoeken. Dank!

elianmars

Ik zei het toch  :P  ;D

Chris

Vanavond de olie van de V70 vervangen en het scharnier van het tankklepje gewisseld.

Ook met Sander gezocht naar de oorzaak van de piep. De tip van Marcel bleek de juiste. Onder de kap rechtsvoor zit de schakelaar van de vacuümpomp, bij het lostrekken van de stekker werd de pomp direct stil. Morgen gelijk maar even een nieuwe schakelaar bestellen zodat ik hem hopelijk begin komende week kan vervangen. Ik ben de piep wel zat ;). Dan alleen nog de raamsnorren vervangen die ik al had liggen en dan zijn we weer even klaar.

Sander weer bedankt voor je hulp. Was weer even gezellig.

elianmars

Bij mij bleef de pomp af en toe doordraaien. Maakte niet zo'n hoog piepgeluid als die van jou.

Let er wel even op dat, als je ook een andere schakelaar krijgt, je goed kijkt hoe je 'm aansluit. Ik ging er de fout mee in  :eusa_shifty:

Chris

Citaat van: elianmars op 17-12-2015 22:34:51
Bij mij bleef de pomp af en toe doordraaien. Maakte niet zo'n hoog piepgeluid als die van jou.

Let er wel even op dat, als je ook een andere schakelaar krijgt, je goed kijkt hoe je 'm aansluit. Ik ging er de fout mee in  :eusa_shifty:

Had ik inderdaad al gelezen in jouw blog. Tnx voor de tip! Komt goed.

Sbv

Graag gedaan Chris. Zondag praten we wel verder

Chris

Afgelopen maandag ben ik naar de dealer gehopt om een nieuwe schakelaar voor de vacuümpomp te bestellen, 's middags was hij al binnen. Vandaag pas aan toe gekomen om hem te wisselen. De diagnose bleek juist. Na het vervangen van de schakelaar was het weer heerlijk stil onder de kap. Rempedaal deed ook gelijk weer keurig wat het moet doen.

De oude schakelaar nog in positie:

De nieuwe schakelaar:

In tegenstelling tot Marcel heb ik wel de juiste schakelaar gekregen. Hij was exact hetzelfde en ik kon hem dan ook zo weer vastzetten met het klemmetje. @Marcel: Ik vermoed dat het bij jou de schakelaar voor de RHD is geweest, die bestelden ze namelijk ook bijna voor mij. Het was dat er een monteur mee zat te kijken die gelijk aangaf dat het een andere moest zijn.

Toen ik toch bezig was ook de raamsnorren gewisseld. Ook wel weer een wereld van verschil. De oude waren ondanks dat het vandaag niet heeft geregend drijfnat en blubberig. De boel eronder zo goed en zo kwaad als het kon goed schoongemaakt en de nieuwe snorren erop gezet. Nu blijven de ruiten weer mooi droog als ze omhoog komen en niet nat waren voordat ik ze liet zakken ;).

Tot slot vandaag ook een nieuw spiegelglas voor de passagierskant binnen gekregen, nog onder garantie. Ik kreeg al meerdere keren een melding over de spiegel in Vida na gebruik van de achterruit- en spiegelverwaming. Nu de auto soms wat besloeg, waaronder ook de spiegels, bleek al snel dat inderdaad de spiegelverwaming niets deed. Ergens deze of komende week dus ook nog het spiegelglas wisselen. Dan zou ik er wel weer even moeten zijn.

Vandaag overigens heerlijk stukje met dakje open gereden, was heerlijk met het zonnetje ;D... moest nog even checken of het inderdaad nog steeds 23 december was!

)()()sT

Raamsnorren ???

;D

Mooi werk weer. Zoals al op de app gezegd wil ik die auto snel eens zien ;D

elianmars

Zou best kunnen dat ik een RHD versie heb gekregen. Maar goed, het werkt ;D

Mooi dat het bij jou ook weer in orde is!

Sbv

Mooi dat de fluitende dader gevonden is. Is het weer stil onder de kap.

Taranis

Chris

Citaat van: Taranis op 23-12-2015 22:15:10
Citaat van: )()()sT op 23-12-2015 20:57:39
Raamsnorren ???

Zeemlijsten ;)

Toen ik dat bij de dealer zei zaten ze heeeeeel raar te kijken. 'Oh, u bedoelt raamsnorren'.... Bij Suzuki had ik dat ook al een keer. Toch maar raamsnorren dus ;).

Citaat van: elianmars op 23-12-2015 21:49:30
Zou best kunnen dat ik een RHD versie heb gekregen. Maar goed, het werkt ;D

Mooi dat het bij jou ook weer in orde is!

Daar gaat het om inderdaad. Lekker boeiend ;D.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Snellebaksteen

Raamrubber  ???
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 24-12-2015 16:46:30
Raamrubber  ???

Nee, dat is dan weer het rubber bovenlangs het raam, in de deur. Kost de wereld trouwens.