ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: BartusKN op 12-11-2008 20:33:03
de drang naar rijden met een turbo :P

Die heeft hij ook staan.. Moet ie alleen even de sleutels van zijn vrouw jatten
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Chris

Citaat van: Freakybaby op 13-11-2008 18:05:38
Citaat van: BartusKN op 12-11-2008 20:33:03
de drang naar rijden met een turbo :P

Die heeft hij ook staan.. Moet ie alleen even de sleutels van zijn vrouw jatten

;D

Chris

Gisteren een IPD Turbo-intercooler optimaliseringskit op de kop getikt :eusa_dance: Met dank aan Ronald.

Na het vervangen van de klepsteelrubbers maareens in gaan bouwen ;D

Taranis

Ik wil je niet op verkeerde ideeën brengen, maar je zou er ook meteen een aluminium intercooler in kunnen hangen :eusa_whistle:

Chris

Citaat van: Taranis op 16-11-2008 15:00:26
Ik wil je niet op verkeerde ideeën brengen, maar je zou er ook meteen een aluminium intercooler in kunnen hangen :eusa_whistle:

Kan jouw forumnaam niet beter Mr. Terror zijn?? :eusa_wall:

Shhhhhhhh :eusa_shhh: De portemonnee schudt heftig "nee"....

Taranis

Citaat van: Chris op 16-11-2008 15:11:24

Volgens de heer TB ben ik 'forumterrorist-in-opleiding'. Zou ik de opleiding misschien ondertussen afgerond hebben? :eusa_think:

;D

Chris

Citaat van: Taranis op 16-11-2008 15:15:09

Volgens de heer TB ben ik 'forumterrorist-in-opleiding'. Zou ik de opleiding misschien ondertussen afgerond hebben? :eusa_think:

Met een 10 en een griffel :eusa_shifty:

walter leever

[/quote]

bekend probleem :eusa_doh:

mijn ogen zien altijd meer dan "bruintje" zich kan veroorloven :eusa_shhh: :eusa_silenced:

Chris

Met koude neus, handen en voeten net weer binnen na het vervangen van het indicatorlampje van de automaathendel. Ben blij dat ik in het donker weer kan zien in welke stand de automaat staat :).

Het is een simpel klusje, maar zeker met regen en de deur van de auto dicht zit je niet echt makkelijk. In de beschrijving waren een aantal schroefjes niet vermeld waardoor het middenconsole lekker vast bleef zitten, maar deze waren uiteindelijk toch snel gevonden. Eenmaal los was het console gemakkelijk omhoog te halen. Lampje eruit, lampje erin en branden maar ;D.

Nog twee lampjes tegengekomen die het niet bleken te doen, namelijk het lampje van de aansteker en de "bodemverlichting" voor de achterpassagiers die zich in het middenconsole bevindt. Deze vervang ik op een later moment nog wel een keer als het zo uitkomt, dit licht is niet echt hard nodig en ik heb geen zin om voor de grap weer het console uit te bouwen.

Het enige minpuntje aan deze koude sleutelsessie is dat ik het afdekkapje dat zich onder de handremhendel bevindt heb afgebroken. Het plaatje moest worden verwijderd en bleef aan de voorkant vastzitten, ik heb zo'n 10 minuten zitten kloten...rustig heen en weer bewegen, zakmes ertussen als hefboompje, maar hij brak uiteindelijk toch af... Heeft iemand nog zo'n ding voor me liggen? Of weet iemand nog een sloopwagen waar ik hem uit kan halen? De twee aparte delen zitten er nu wel even in, zodat er in ieder geval enige bedekking is, maar er zit wel een gat in op de plaats waar 1 van de pinnen dus vast is blijven zitten :eusa_wall:.

In irritante lampjes part II is het aircolampje aan de beurt....

Ik wilde tot slot vandaag ook nog even de auto op de krik zetten op zoek naar de rammel linksvoor, echter laat ik dat maar even zitten met de regen, hagel en natte sneeuw op dit moment ::)

Chris

Anderhalve week geleden heb ik mijn auto bij Dennis (dennis850estate) neergezet om de klepsteelrubbers te laten vervangen. Voor degenen die niet weten wat er aan de hand was met mijn auto zijn een stukje terug in dit blog posts te vinden over een hoog olieverbruik en blauwe rookpluimen uit de uitlaat na het stationair draaien van de motor.

Gisteren heb ik de auto op kunnen halen. Naast de klepsteelrubbers is ook de waterpomp vervangen, deze bleek aan zijn einde te zijn en zat er naar alle waarschijnlijk al de volle 262k onder. Ik moest nog een beetje rustig aan doen in verband met de nieuwe pakkingen en keerringen, dus ik heb vanuit Rheden naar Schiedam netjes geroffeld. Vandaag ben ik iets meer vermogen op het blok los gaan laten, en dat met een grote grijns op mijn gezicht ;D. De motor voelt super aan, alle vloeistoffen blijven binnen en na een klein beetje voorzichtig sporten vandaag kwam er na kort stationair draaien en gasgeven geen pluimpje rook uit de uitlaat. Ik moet nog wel wat meer testen, maar het lijkt erop dat mijn rookprobleem over is. Uiteraard moet ik ook het oliepeil in de gaten gaan houden de komende tijd, aan de hand hiervan kan ik definitief aangeven of het al dan niet geholpen heeft. Desondanks ben ik stiekem al heel blij en tevreden.... ik houd jullie op de hoogte.

Een sfeerimpressie die Dennis voor me heeft gemaakt:

J a a p

Ben heel benieuwd naar het resultaat! Aangezien mijn auto precies hetzelfde probleem heeft als jou auto gaat mijn auto binnen afzienbare tijd dezelfde operatie ondegaan.
Wannabe C70 rijder.

M a r c

Kop wél gevlakt en deck niet  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Taranis

Citaat van: M a r c op 20-12-2008 09:23:56

Ik vroeg me ook al af wat daar de reden van was ja :eusa_think:

Niettemin wel mooi dat 't allemaal goed gelukt is, hopen dat 't olieverbruik nu inderdaad weer terug naar normale waarden is :eusa_clap:

dennis850estate

Citaat van: M a r c op 20-12-2008 09:23:56

Hoe wil je dat doen in de motorruimte dan? Verder was de koppakking niet lek, dus vlakken was eigenlijk niet nodig. Heb het laten doen om zeker te zijn. Blok is van boven ontdaan van pakkingresten met pakkingoplosser en daarna met zeer fijn schuurpapier nabewerkt.

Emiel

Citaat van: dennis850estate op 20-12-2008 15:07:01
Hoe wil je dat doen in de motorruimte dan? Verder was de koppakking niet lek, dus vlakken was eigenlijk niet nodig. Heb het laten doen om zeker te zijn. Blok is van boven ontdaan van pakkingresten met pakkingoplosser en daarna met zeer fijn schuurpapier nabewerkt.

Precies, geen reden voor om het onderblok ook te vlakken als het niet nodig is.