ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: elianmars op 10-11-2010 22:06:26
Wanneer ga je, Chris? Gaan we samen de A58 onveilig maken  :eusa_dance:

:eusa_think: Als het regent....... ;D. Kunnen natuurlijk niet alleen maar gaan om de A58 onveilig te gaan maken. Het is niet altijd feest :eusa_shifty:.

En als Ronald tijd heeft voor een biertje :eusa_whistle:.

elianmars

Ik rij de hele week heen en weer, dus de A58 is deze week toch al niet veilig meer  ;D

knoopie

kunnen we wel in collone gaan wat een feest over die A-58 zeker bij het bochtje van bergen op zoom  :D

;)

Chris

Citaat van: knoopie op 11-11-2010 00:15:27
kunnen we wel in collone gaan wat een feest over die A-58 zeker bij het bochtje van bergen op zoom  :D

;)

Heerlijk inderdaad! :eusa_clap:

Vooral als je de bocht uit komt en het is een beetje rustig, dan kan vol het gas erop.

Zo ook net na Willemstad als je van de A29 richting Rooseldaal gaat :).

Chris

Zojuist de winterslofjes onder de S60 geschroeft. Minder ruig qua velgen dan de 18" pegs, maar wel zo veilig ;D.

Ben benieuwd hoe de Nokians bevallen.

elianmars

Citaat van: Chris op 20-11-2010 12:04:05
Zojuist de winterslofjes onder de S60 geschroeft. Minder ruig qua velgen dan de 18" pegs, maar wel zo veilig ;D.

Idem ;D

Heb je er al mee gereden? Het is wel even wennen aan de herrie....

Chris

Citaat van: elianmars op 20-11-2010 13:25:17

Idem ;D

Ben nu bij de Ikea, heb er dus mee gereden ;).

Ik vind de set stiller dat de zomerset. Maar dat komt waarschijnlijk door de hele beleving, mijn wintervelgen (almathea's) zijn een stuk dichter dan de pegs. Met de pegs  hoor ik wat meer herrie, ook de motor en de bak.

Moet er nog wat meer mee rijden om een goed oordeel te vormen.

elianmars

Citaat van: Chris op 20-11-2010 13:43:08
Citaat van: elianmars op 20-11-2010 13:25:17

Idem ;D

Ben nu bij de Ikea, heb er dus mee gereden ;).

Ik vind de set stiller dat de zomerset. Maar dat komt waarschijnlijk door de hele beleving, mijn wintervelgen (almathea's) zijn een stuk dichter dan de pegs. Met de pegs  hoor ik wat meer herrie, ook de motor en de bak.

Moet er nog wat meer mee rijden om een goed oordeel te vormen.

Ik hoor echt de banden "zingen". 't Is een kwestie van wennen, denk ik.

In ieder geval liggen de eerste strepen Nokian al op de weg  :eusa_whistle:

BenC70ES

Ik vind de set stiller dat de zomerset.

:o :o :o

Zijn dit toevallig dan je zomerbanden?  ;D

Bij mij is het vooral op de snelweg dat je het toch wel behoorlijk hard hoort, je went er inderdaad wel wat aan, of je zet de radio wat harder...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 20-11-2010 14:42:48

Zijn dit toevallig dan je zomerbanden?  ;D

http://www.af.nl/prive/beroemdepersonen/4x4_saris_pics/bandgroot.JPG

Bij mij is het vooral op de snelweg dat je het toch wel behoorlijk hard hoort, je went er inderdaad wel wat aan, of je zet de radio wat harder...

Ja, ik kan me niet voorstellen dat er zomerbanden zijn die meer herrie maken. Maar als het zoiets als van jouw foto is, zou het toch wel kunnen  ;D

elianmars

Oh ja, even een vraagje aan mede-Nokian rijders. Klopt het dat de banden niet richting gebonden zijn? Ik heb me suf gezocht naar een pijl o.i.d. op de zijkant, maar kon niks vinden.
Ik zag ook dat alle banden hetzelfde op de velgen gemonteerd zijn.

Da's voor het eerst sinds ik op winterbanden rijd, dat het niet uitmaakt hoe ze onder de wagen liggen  :eusa_think:

Boom

Citaat van: elianmars op 20-11-2010 14:54:02
Oh ja, even een vraagje aan mede-Nokian rijders. Klopt het dat de banden niet richting gebonden zijn? Ik heb me suf gezocht naar een pijl o.i.d. op de zijkant, maar kon niks vinden.

Da's voor het eerst sinds ik op winterbanden rijd, dat het niet uitmaakt hoe ze onder de wagen liggen  :eusa_think:

Ja dat hebben wij ook. Vond het ook raar, maar blijkt zo te horen?
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Chris

Ok, verdict 1: na wat snelwegkilometers blijken de banden inderdaad meer herrie te maken. Het 'rolgeluid' is aanzienlijk harder dan bij de zomerbanden.

Ooit moest ik bij de overstap naar de Pegs erg eraan wennen dat het lijkt alsof ik het motorgeluid wat minder gedept hoor en de mechanische geluiden van de handbak wat harder zijn. Dat is nu weer andersom :). Grappig dat velgen zo'n verschil maken naarmate ze dichter of meer open zijn.

Citaat van: elianmars op 20-11-2010 14:54:02

Da's voor het eerst sinds ik op winterbanden rijd, dat het niet uitmaakt hoe ze onder de wagen liggen  :eusa_think:

Hier nog 1. Ik heb ook een tijdje staan zoeken. Er staat wel een afbeelding van een autotje op met een F (front) en een R (rear). Maar de richting van de banden is dan bij alle 4 gelijk. Aan de ene zijde zouden ze dan goed zitten en aan de andere zijde andersom. Zal wel niet uitmaken dus... :eusa_think:

arjenT5R

sommige banden hebben idd draairichting
andere hebben inside outside kant

dus het maakt in deze niet uit  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Chris

Citaat van: arjenT5R op 20-11-2010 15:38:29
sommige banden hebben idd draairichting
andere hebben inside outside kant

dus het maakt in deze niet uit  :D

Dat is dan inderdaad bij de Nokians het geval. Er staat namelijk wel netjes 'outside' aan de buitenzijde van het profiel, in 1 van de 'ribbels'.

Citaat van: BenC70ES op 20-11-2010 14:42:48

Zijn dit toevallig dan je zomerbanden?  ;D

http://www.af.nl/prive/beroemdepersonen/4x4_saris_pics/bandgroot.JPG

Heb je nou in mijn tuin lopen neuzen ;D?