ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Chris op 20-11-2010 15:40:18
Citaat van: arjenT5R op 20-11-2010 15:38:29
sommige banden hebben idd draairichting
andere hebben inside outside kant

dus het maakt in deze niet uit  :D

Dat is dan inderdaad bij de Nokians het geval. Er staat namelijk wel netjes 'outside' aan de buitenzijde van het profiel, in 1 van de 'ribbels'.

Citaat van: BenC70ES op 20-11-2010 14:42:48
Citaat van: Chris op 20-11-2010 13:43:08
Ik vind de set stiller dat de zomerset.

:o :o :o

Zijn dit toevallig dan je zomerbanden?  ;D

http://www.af.nl/prive/beroemdepersonen/4x4_saris_pics/bandgroot.JPG

Bij mij is het vooral op de snelweg dat je het toch wel behoorlijk hard hoort, je went er inderdaad wel wat aan, of je zet de radio wat harder...

Heb je nou in mijn tuin lopen neuzen ;D?

Hmmmm...... Aan de naam in de foto url te zien, is Ben bij een ander forumlid in de tuin geweest  ;D

BenC70ES

De band moet inderdaad juist op de velg gemonteerd worden, en nadien speelt het geen rol waar je ze op de wagen monteert.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Chris

Nou, de Nokians plakken ook wel. Ik nam daarnet de oprit bij Schiedam (haarspeld) zo hard dat ik een warning kreeg dat mijn koelvloeistofniveau te laag stond... en ik zat nog niet op de grens volgens mij. ;D

elianmars

Citaat van: Chris op 20-11-2010 22:43:56
Nou, de Nokians plakken ook wel. Ik nam daarnet de oprit bij Schiedam (haarspeld) zo hard dat ik een warning kreeg dat mijn koelvloeistofniveau te laag stond... en ik zat nog niet op de grens volgens mij. ;D

Tijd om te chippen, dus. Ik heb continu het lampje van de tractioncontol zien knipperen als ik gas gaf in een bocht  ;D

Chris

Citaat van: elianmars op 20-11-2010 22:58:02

Tijd om te chippen, dus. Ik heb continu het lampje van de tractioncontol zien knipperen als ik gas gaf in een bocht  ;D

De auto is waarschijnlijk gechipt. Nooit de moeite genomen hem op een bank te zetten.

Wat zou chippen dan voor verschil moeten maken voor het koelvloeistoflampje? Dat heeft toch gewoon te maken met het feit dat je dusdanig hard door een bocht gaat dat alle vloeistof 1 kant op loopt? G-krachten zegmaar.

elianmars

Citaat van: Chris op 21-11-2010 00:03:57

Tijd om te chippen, dus. Ik heb continu het lampje van de tractioncontol zien knipperen als ik gas gaf in een bocht  ;D

De auto is waarschijnlijk gechipt. Nooit de moeite genomen hem op een bank te zetten.

Wat zou chippen dan voor verschil moeten maken voor het koelvloeistoflampje? Dat heeft toch gewoon te maken met het feit dat je dusdanig hard door een bocht gaat dat alle vloeistof 1 kant op loopt? G-krachten zegmaar.

Happerdehap  ;D Ik zit je maar te stangen  :evil:

Ludo

Ik denk dat er gewoon te weinig koelvloeistof in het systeem zit.
Ook als je hard de bocht doorgaat moet het peil op niveau blijven.

Chris

Citaat van: elianmars op 21-11-2010 00:04:59
Citaat van: Chris op 21-11-2010 00:03:57

Happerdehap  ;D Ik zit je maar te stangen  :evil:

:eusa_wall:

Citaat van: Ludo op 21-11-2010 00:16:27
Ik denk dat er gewoon te weinig koelvloeistof in het systeem zit.
Ook als je hard de bocht doorgaat moet het peil op niveau blijven.

Come to think of it weet ik ook niet zeker of het om de koelvloeistof ging :eusa_think:. Het was het uitroeptekentje, kan dus meer zijn volgens mij. Gok wel of koelvloeistof. Overigens zit er genoeg koelvloeistof in, het staat net onder max.

Sbv

Zal wel de traction control/stability control zijn geweest. Heb dat ook wel eens bij hard de hoek om of op nat wegdek in een docht tevig wegtrekken

Wout309t

Oliedruk te laag? Schijnt ook een lampje voor te zijn...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Taranis

Kan prima de koelvloeistof zijn hoor. Heb 'm in de XC60 tot max afgevuld en als je flink hard door de bocht dendert dan krijg je alsnog de melding dat het niveau laag is.

Misha

Citaat van: Sbv op 21-11-2010 09:41:57
Zal wel de traction control/stability control zijn geweest. Heb dat ook wel eens bij hard de hoek om of op nat wegdek in een docht tevig wegtrekken
Hoeft hij dan ook niet voor gechipt te zijn.

Eigenlijk plakken de Nokians dan dus te weinig. :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Chris

Citaat van: Sbv op 21-11-2010 09:41:57

Traction control is een apart lampje, dat oranje ding met de afbeelding van een slippende auto. Ik dacht eerst ook dat ik die op zag lichten, toen ik het goed kon zien bleek het het uitroepteken te zijn.

Ik blijf bij koelvloeistof, ook voor oliedruk heb je weer een apart lampje. Toen ik de bocht door was ging hij gelijk uit, er stond dan ook geen melding in het systeem. Is dus ook niet erg, vond het vooral grappig. De bocht is heel erg scherp, heb het er met de 850 ook nog een paar keer gehad ;).

Chris

Gisteren weer door het befaamde bochtje, vanzelfsprekend weer met enige snelheid... en ja hoor, daar was het lampje (!) weer :).

Aangezien hij nu iets langer aan bleef kon ik na het terugdraaien van het stuur even kijken wat er in de melding stond, en hij gaf aan dat het remvloeistofniveau te laag was. Normaal nooit last van, alleen bij die behoorlijk scherpe bocht als ik hem heel erg hard neem. Het lampje en de melding bleven zo'n 3 seconden tot na de bocht aan en verdwenen toen weer even hard als gekomen.

Misschien toch wel even een aandachtspuntje voor de beurt aangezien hij toch in januari bij de dealer staat voor de apk :eusa_think:. Het niveau zal ongeveer op minimum staan en zo'n bocht niet aankunnen.

Taranis

Zijn je remblokken niet gewoon versleten?