Big brake kit

Gestart door Arien, 23-07-2007 18:34:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Arien

kent iemand deze kit?
http://www.ipdusa.com/Volvo-SV70-1998-2000/Brakes/Big-Brake-Kit/p-128-361-297/

wat is de kwaliteit ervan en past hij op de 17" comet velgen onder mn s70R?

Graag reacties please,..... en andere tips die direct wel passen, maar niet ontzettend duur (wat geld mag het wel kosten natuurlijk) zijn in onderhoud zijn ook aanbevolen,...

Thanks vast! :eusa_dance:

-D©©©L-

#1
Citaat van: Arien op 23-07-2007 18:34:22
kent iemand deze kit?
http://www.ipdusa.com/Volvo-SV70-1998-2000/Brakes/Big-Brake-Kit/p-128-361-297/

wat is de kwaliteit ervan en past hij op de 17" comet velgen onder mn s70R?

Graag reacties please,..... en andere tips die direct wel passen, maar niet ontzettend duur zijn in onderhoud zijn ook aanbevolen,...

Thanks vast! :eusa_dance:


CiteerWe've used engineered adapters, massive Porsche/BREMBO 4-piston aluminum calipers, original Volvo S60R 330mm (13") front rotors, front ipd braided brake lines, Textar "Yellow Box" pads and two quarts of ATE Super Blue performance brake fluid. Please note that 17" or larger wheels are required. Many wheels will require spacers to clear these massive new calipers.

even zien...

BBK wat past wel en niet
en
porsche remklauwen

suc6 ! ;D

Jeroentjuh

Zijn Porsche klauwen icm Volvo S60R/V70R schijven. Kun je ook zelf samenstellen....
Lees anders de volgende topics eens door....

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=16814.0
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17000.0

Past volgens mij niet zonder spacers in een Comet velg.....

Eugene

16mm spacers heb je nodig icm Comets.

If it's not blown, it sucks...

t5karel

Gelijk maar 18" pegasus,ben je overal van af :evil:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Arien

Hoi mensen, bedankt.
ik had eea al doorgeakkerd, maar enkele vragen blijven.
Ik vind de comets het mooiste, maar een 16,5 mm spacer is dan wel nodig geloof ik,... of is het 16 mm?
Verder vraag ik me dan af of hij in de kast past.

Mocht ik naar 18" velgen gaan, past het dan zonder spacer en past het wel in de wielkast?

Eugene

Met 16mm spacers steekt je velg/band ongeveer buiten de kast. Geen optie dus als je het goed wil doen!

Als je 18" koopt moet je erop letten dat het zonder spacers past. Pegasus velgen gaat prima zonder spacers.

If it's not blown, it sucks...

V70geRwin

Citaat van: Arien op 23-07-2007 22:57:26
Hoi mensen, bedankt.
ik had eea al doorgeakkerd, maar enkele vragen blijven.
Ik vind de comets het mooiste, maar een 16,5 mm spacer is dan wel nodig geloof ik,... of is het 16 mm?
Verder vraag ik me dan af of hij in de kast past.

Mocht ik naar 18" velgen gaan, past het dan zonder spacer en past het wel in de wielkast?


17 inch pegasus past ook al ist krap.

Arien

#8
Hmm ik vind de comets mooier dan de pegasus, je ziet ze ook gewoon minder vaak. En omdat ik die al heb wordt het dus miss toch AP racing, maar tja zijn wel weer erg duur in onderhoud heb ik hier gelezen.
Wp pro schijnt problemen te hebben met kromm schijven dusss...
AP past dus wel als ik het goed begrijp op 17" comets, zonder spacer.
Tenzij iemand anders een beter idee heeft?  :eusa_doh:

Vraag: rijd er iemand met comets/ AP racing of WP-BBK, zo ja welke en hoe bevalt dat?  :eusa_dance:

RonnieDuck

Ha die Arien

Ik ben toch wel even benieuwd hoe en waar de info vandaan komt dat WP BBK last heeft van kromme schijven? Dit vooral omdat mijn setje bijna klaar is. Overigens wel eerder last van vast zittende zuigers volgens mij ivm de iets andere constructie.  Echter heb ik daar nog geen ervaring mee daar het setje er nog niet op zit.

mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Arien

oops nou hoop ik niet dt ik me vergist heb ik het doorakkeren van die vele pagina's over de BBK's; maar het ging om dat merk dat uit azie kwam waarvan bij jullie al bekend is dat de schijven wel eens krom werden.
Ik dacht dat dit WP is? Ik ga nog wel ff zoeken,.....

ennu welke velgen heb jij Ronald?

michiel

Eugene heeft het er 'altijd' over dat de schijven van WP binnen de kortste keren gaan wiebelen. Waar hij het vandaan heeft weet ik niet, misschien is het echt zo, ik hoop het niet maar in ieder geval kan ik je over enige tijd adviseren uit ervaring want vanaf volgende week liggen ze er bij mij onder
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

t5karel

Ken er wel die met AP rijden en dat bevalt goed,maakt het wat uit of je dan comets of volans hebt?
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

RonnieDuck

Arien

Het was zeker geen aanval ofzo hoor, maar ik vind het altijd wel grappig om zo te lezen. Idd is Eugene volgens mij de enige die dat geschreven heeft en ik dacht vanaf het volvospeed forum, en volgens mij niet uit eigen ervaringen. Tuurlijk zullen er wel mensen zijn met kromme WP schijven. (www.winnerpower.com.tw) Maar Ik denk dat je alle schijven wel krom kan krijgen als je dat wilt. Volgens mij zijn er nu de eerste die met een wp setje rondrijden en is er nog niet echt een ervaring of oordeel over gegeven. Ik heb mijn setje 2e hands gekocht. Eigenlijk stom geluk tegen aangelopen. Ik ben nog even benieuwd hoe en wat.

Nog niet verder gekeken of het precies past. Ik heb Titan velgen.

Wel hier op het forum gelezen dat het niet paste in Titan's. maar geen idee of dat de 330 set is of de 336.

Hier kan je wat foto's van mijn setje zien.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17621.msg315681#msg315681


Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Wibren

Citaat van: Arien op 24-07-2007 12:32:34
Citaat van: Arien op 23-07-2007 23:08:31
Hmm ik vind de comets mooier dan de pegasus, je ziet ze ook gewoon minder vaak.

Vraag: rijd er iemand met comets/ AP racing of WP-BBK, zo ja welke en hoe bevalt dat?  :eusa_dance:

Iemand een reactie?

hoi arien,

ik rij ook rond met comets / AP racing en moet zeggen dat het zeer goed bevalt. Je hebt wel de spacers nodig voor deze kit.

mvg Wibren
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver